Sursa foto: Wikipedia

Update(luni, 25 iulie ac. ora 13.32) Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor consideră că întrebările noastre, cu privire la acuzațiile de mită, aduse de Blue Air, sunt exceptate de la interesul public. Mai exact, românii nu trebuie să afle, în viziunea șefilor ANPC, de ce au lăsat loc de interpretare pentru o posibilă mită, așa cum a susținut public compania aeriană mai sus menționată.

Ca răspuns la solicitarea dvs. înregistrată la ANPC cu nr. 6904/19.07.2022, vă comunicăm faptul că informațiile solicitate nu fac obiectul Legii 544/2001, republicată.

Biroul de presă”, a transmis ANPC.

Vă invităm să dati click mai jos pentru a afla ce NU s-a spus în mediul public în cazul Blue Air-ANPC. Iar reprezentanților acestei instituții publice le recomandăm să verifice calitatea antivirusului folosit, întrucât par să aibă în calculatoare o versiune a Legii 544/2001(R) INEXISTENTĂ. Potrivit textului de lege mai sus menționat, la art 13, se precizează negru pe alb: Informațiile care favorizează sau ascund încălcarea legii de către o autoritate sau o instituție publică nu pot fi incluse în categoria informațiilor clasificate și constituie informații de interes public.

Ziarul de Investigații a dorit să lămurească punctual câteva dintre acuzațiile de abuz în serviciu și chiar mită, lansate de compania aeriană Blue Air, la adresa conducerii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor(ANPC). Noi am fost atenți la detalii, cele care fac diferența și sunt anumite aspecte pe care oficialii ANPC NU le-au detaliat. Deși Biroul de Presă al instituției a fost informat cu privire la ceea ce anume dorim să aflăm, pentru a ne informa cititorii, până la acest moment, nu am primit niciun răspuns. Mai mult decât atât, Paul Anghel, directorul general al ANPC, ne-a menționat în cursul zilei de marți, 19 iulie, că va reveni cu telefon după ce va „ieși de la birou, pentru a discuta pe drum”, lucru care nu s-a mai întâmplat.

Subliniem că Paul Anghel a fost numit direct de compania Blue Air, într-un comunicat de presă, „că ar fi insinuat în discuții OFICIALE ce mărci de ceasuri preferă”. Din topica comunicatului de presă trasmis de Blue Air, reiese că Paul Anghel ar fi făcut o „aluzie”(n.r. mărci de ceasuri scumpe), pentru evitarea amenzii de două milioane de euro.

Ce a transmis Blue Air

Repezentanţii Blue Air nu au înţeles să acceseze, în absolut niciun mod, la propuneri mai mult sau mai puţin voalatepot fi evitate costurile amenzii, dar trebuie să găsim soluţii pentru un minim de 10-20% din sumă care să acopere stresul comisarilor din ANPC care sunt terorizaţi de plângeri faţă de Blue Air” sau cele venite din partea Directorului General ANPC, dl. Paul Silviu Anghel, care ne indica în discuţiile oficiale avute ce fel de ceasuri scumpe îi plac, aceştia au coordonat şi condus aceste abuzuri împotriva Blue Air, ignorând absolut toate motivele de fapt care au condus la scăderea cifrei de afaceri a acestei societăţi”, este un fragment din comunicatul de presă transmis de Blue Air.

De când obligația legală a unui funcționar public se compensează cu procente din cuantumul unei amenzi?! Conducerea ANPC NU a dezvoltat acest aspect

Paul Anghel, director general ANPC. sursă: Facebook

Cum spuneam la începutul articolulului, detaliile fac diferența. Conducerea ANPC nu a spus direct, cum este posibil, ca la o întâlnire oficială să spui „e necesar să găsim minim de 10-20% din sumă care să acopere stresul comisarilor din ANPC care sunt terorizaţi de plângeri faţă de Blue Air”.

Iată un alt fragment din comunicatul transmis de Blue Air: „Dl. Horia Constantinescu care ne comunica faptul că, cităm ” …. pot fi evitate costurile amenzii, dar trebuie să găsim soluţii pentru un minim de 10-20% din sumă care să acopere stresul comisarilor din ANPC care sunt terorizaţi de plângeri faţă de Blue Air” .

Astfel, rămân câteva aspecte pe care doar instituțiile de anchetă le pot lămuri, dacă reprezentanții Blue Air au și probe în acest sens. Se remarcă unele elemente care, dacă sunt reale, nu sunt pretabile pentru un activitatea unui funcționar public.

De ce a folosit Horia Constantinescu pluralul „să găsim soluții”. Blue Air trebuia să găsească soluții, fără să implice și conducerea ANPC. Doar(…) unde e lege, nu e tocmeală!

Procentul de 10-20% la care face referire Horia Constantinescu se referă la cuantumul despăgubirilor pentru cursele anulate, către oamenii care nu avut zboruri anulate. Prin urmare, cum ar fi putut să acopere „stresul comisarilor ANPC, terorizați de plângeri față de Blue Air?”. De ce să fie stresați comisarii ANPC, când aceasta este activitatea lor legală: să primească, să verifice și să răspundă petițiilor.

Horia Constantinescu, președinte ANPC,sursă foto: Facebook

-De ce atâtea negocieri cu o companie privată, înainte de o amendă maximă?

Acestea sunt detaliile pe care noi le-am sesizat și legea obligă conducerea ANPC să le lămurească. Nu, nu este suficient să spui că sunt afirmații false la TV, la modul general. Noi credem că românii trebuie să afle de ce reprezentanții ANPC au negociat atât cu o companie privată înainte de o amendă maximă, indiferent de numele acesteia.

Blue Air spune că ANPC cu rea-intenție folosește date nereale cu privire la numărul pasagerul despăgubiți

Reprezentanții ANPC susțin că oficialii ANPC comunică public date nereale în ceea ce privește numărul pasagerilor despăgubiți, deși au pus la dispoziție rapoartele complete.

În comunicatele de presă ale ANPC din data de 15 Iunie 2022 şi 13 Iulie 2022, precum şi în PVCC nr.935562/14.06.2022 şi RASS nr.04/12.07.2022, se face o afirmaţie incompletă, cu rea credinţă, menită să inducă în eroare opinia publică şi, ulterior, instanţele de judecată, în sensul în care se spune că ” …. operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri. Acestora le corespund 178.405 rezervări…..”, fără a se menţiona, absolut în niciun mod, faptul că la data efectuării controlului de către ANPC, Blue Air a pus la dispoziţia acestei instituţii dovezile necesare care demonstrau faptul că 107.674 de pasageri care au făcut parte din grupul de pasageri cu zboruri anulate, fuseseră deja despăgubiţi sau compensaţi cu o formă de plată acceptată de respectivii pasageri”, menționează Blue Air.

Într-o intervenție telefinică la „Realitatea Plus”, conducerea companiei Blue Air a transmis că nu va comenta afirmațiile celor de la ANPC, însă, vor depune plângeri penale la parchete împotriva conducerii acestei instituții și va contesta amenda de două milioane de euro, aplicată pentru nerespectarea drepturilor consumatorilor.

Citește și: În timpul unui conflict cu miză uriașă, ANPC acuză: Blue Air vrea să plece din România. Zeci de mii de pasageri care au apelat la serviciile companiei au cerut despăgubiri

Articolul precedentDezvăluire șocantă a cercetătorilor britanici: Medicamentele antidepresive nu au efectul anunțat de doctori 
Articolul următorRomânia, la extreme: Furtuni puternice după zile caniculare
Pasionată de cuvinte, inspirată de oameni liberi în gândire. Pun întrebări incomode și detest ideile „împrumutate”