„Caracatița” lui Florea. În Sectorul 5, banul public e prăduit de firmele „căpușă” ale clientelei PSD prin susținerea culturii și acțiuni „filantropice”

Primarul Sectorului 5, Florea Daniel (PSD), și-a pus la punct un sistem de prăduire a banului public sub aparențele organizării unor evenimente culturale sau filantropice, achizițiile fiind făcute prin firmele clientelei PSD.

Cea mai recentă acțiune a sa, despre care a scris zilele trecute „Ziarul de Investigații”, a fost mita electorală oferită, sub forma unor vouchere de 100 de lei, prin intermediul Complexului Multifuncțional „Sfântul Andrei”, care funcționează pe lângă Primăria Sectorului 5. În hârtii, povestea cu voucherele apare ca fiind o acțiune filantropică. În realitate a fost un caz clar de mită electorală, distribuită printr-o firmă de curierat.

Varianta „culturală” a prăduirii banului public are loc prin achizițiile făcute de Primăria Sector 5 prin Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache”. Este vorba de zeci de contracte, cu valori de la câteva zeci la sute de mii de lei, atribuite prin încredințare directă.

Dovada că este un sistem bine organizat constă în faptul că zeci de contracte de achiziții au fost încheiate cu firmele „căpușă” la jumătate de oră după publicarea anunțului, un timp în care nicio altă firmă nu ar putea să depună o ofertă.

Firmele „căpușă” ale clientelei PSD au cifre de afaceri considerabile și profituri pe măsură

Andreea Lepa – Foto Facebook-

Chiar dacă primarul Florea Daniel și-a dorit să pună la cale un sistem infailibil, era imposibil să nu se afle de avalanșa de contracte de achiziții încheiate cu două firme „căpușă”, Media Publisher SRL și Deasign Print SRL, care au în comun, ca asociat, pe Andreea Lepa, o tânără „divă” (poate prea) apropiată de (anumiți oameni din) PSD.

Potrivit unor surse din administrația Sectorului 5, în 2018 cele două firme au „aspirat” din bugetul Sectorului 5 aproape 3 milioane de lei.

„Au cifră de afaceri considerabilă și profit pe măsură (în cazul firmei Media Publisher este vorba despre 42% în 2016, în 2017 pare să fi luat o pauză pentru a reveni în forță anul 2018. Oferă servicii din arii de specialitate foarte diverse, ca să cuprindă cât mai multe contracte, de la produse personalizate, la catering, servicii foto și amenajare peisagistică. Au legătură strânsă cu PSD. Deținătoarea ambelor firme este Andreea Lepa, o tânără PSD-istă „de succes”, care a organizat prin firmele sale mai multe sindrofii pentru apropiații de partid, precum și campania electorală din 2016 din județul Giurgiu”

susțin sursele noastre, care ne-au oferit și câteva exemple de achiziții.

Spre exemplu, în 2018 au fost achiziționate „tricouri” în valoare de 355.000 de lei, „ornamente” în valoare de 195.000 de lei, un „balon gonflabil decorativ” în valoare de 72.300 lei și „lucrări construcție scene”, care au costat peste 300.000 de lei. Pe cele patru contracte s-au dus 922.000 de lei de la bugetul Primăriei Sectorului 5 și din acești bani nu a rămas nimic concret.

Media Publisher SRL, a Andreei Lepa, a avut în 2019 un profit de 2,7 milioane lei

Media Publisher SRL Slobozia are doi asociați, Andreea Lepa, care deține 80% din părțile sociale și Nicolae Sfetea, cu 20%. Ambii asociați sunt din comuna Ciochina. Media Publisher SRL a fost înființată pe 28 august 2012 și are trecute la obiectul de activitate vreo 50-60 de coduri CAEN. A avut în medie doi angajați. Deci este o firmă pregătită pentru specularea financiară a contextelor politice favorabile.

În 2019, cu numai doi angajați, Media Publisher a avut o cifră de afaceri de 8.326.270 lei și un profit de 2.761.406 lei.

Andreea Lepa mai deține și 35% din cealaltă firmă „căpușă”, Deasign Print SRL, un procent de 50% din firma Deal Next Construct București și mai deține firma Online Quality Media SRL din Periș, județul Ilfov. Vom reveni cu detalii și dovezi pentru fiecare firmă in parte și legăturile strânse cu Florea Daniel.

La Deasign Print SRL, cifră de afaceri mare, dar profit mic

Deasign Print SRL Afumați, înființată în 2011, cu activitate în domeniul editării ziarelor, are un tablou al asociaților ceva mai complicat. Andreea Lepa deține 35% din părțile sociale și tot 35% deține și Adrian Nicolae Ionescu din București, Sectorul 5. Marius Cătălin Ionescu, tot din București, tot din Sectorul 5, deține 25% din părțile sociale. Doi asociați minoritari sunt Cristina Elena Găvan, cu 2% și Marius Brecea, cu 3%, dar acesta din urmă este administratorul Deasign Print SRL. Cei doi „Ionești” și Marius Brecea mai au și alte firme.

În 2019, Deasign Print SRL a avut un număr mediu de 39 de angajați și o cifră de afaceri de 8.804.960 lei. Deși are o cifră de afaceri egală, chiar puțin mai mare decât a Media Publisher SRL, profitul realizat în 2019 este de numai 674.452 lei. Asta înseamnă cheltuieli mult mai mari.

Media Publisher SRL, „furnizorul” Centrului Cultural și de Tineret din Sectorul 5

Florea Daniel – Foto -INQ Octav Ganea-

În 2018, Media Publisher SRL a încheiat cu Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache” un număr de 18 contracte, în valoare totală de 1.011.316 lei, fără TVA. În 2019, valoarea totală a contractelor dintre Media Publisher și Centrul Cultural a fost de 469.700 lei, fără TVA. În total, în 2018 și 2019, Media Publisher a încheiat cu Centrul Cultural și de Tineret contracte în valoare de 1.481.016 lei, fără TVA. Să mai spună cineva că primarul Florea Daniel nu alocă bani pentru cultură.

Media Publisher a mai încheiat în 2018 și 16 contracte direct cu Primăria Sectorului 5, în valoare totală de 847.095 lei fără TVA. Nu am reușit -încă- să obținem detalii despre contractele din 2019 între Media Publisher și Primăria Sectorului 5, dar datele prezentate sunt elocvente pentru modul în care se „lucrează” la prăduirea banului public.

Pe datele pe care le avem, în total, Media Publisher SRL a încasat în 2018 și 2019 de la bugetul Sectorului 5 suma de 2.328.111 lei fără TVA, cu TVA valoarea totală a contractelor fiind de 2.886.000 lei.

Dar nu e tot. În 2019, Media Publisher SRL a mai avut patru contracte, în valoare de  376.000 lei, cu școli gimnaziale din Sectorul 5, deci tot pe banii Primăriei Sectorului 5. Și tot în 2019, mai precis pe 30 mai 2019, Media Publisher SRL a mai avut un contract, de 42.750 de lei fără TVA, cu Complexul Multifuncțional „Sf Andrei”, care tocmai fusese inaugurat de primarul Daniel Florea și a și fost pus să „producă”.

Cu Deasign Print SRL, relații mai reci

Deasign Print SRL a avut un început timid în contractele de achiziții pe bani publici. În 2013 – 2014, a avut 69 de contracte cu Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor, de la 3-4 euro pentru bureți de vase, pastă corectoare sau un capsator, la 1.813 euro pentru hârtie de copiator, 897 euro pentru agende și 887,62 euro pentru alcool sanitar.

În 2018, situația s-a schimbat. Deasign Print a avut 14 contracte cu Centrul Cultural și de Tineret, în valoare totală de 1.058.550 lei fără TVA, dar în 2019 a avut un singur contract, de 45.000 lei.

În 2018, relațiile contractuale dintre primarul Florea Daniel și Deasign Print SRL au fost ceva mai reci. Primăria Sector 5 a încheiat cu Deasign Print numai 6 contracte în valoare de 151.770 lei, fără TVA.

Dar firma a recuperat, încheind pe 14 martie 2019 un contract de 130.416 lei cu Loteria Română. În acest an, pe 18 martie, la două zile de la declanșarea „stării de urgență”, când toate agențiile loto din țară au fost închise, Deasign Print SRL a încheiat cu Loteria Română un contract de 123.500 lei.

Contracte de sute de mii de lei, atribuite „la pachet”. Câte 4-5 contracte încheiate simultan

În funcționarea „caracatiței” primarului Florea Daniel am întâlnit un element specific, faptul că multe contracte pe bani publici sunt atribuite prin încredințare directă „la pachet”, câte 3-4 odată, nu contract cu contract.

Spre exemplu, pe 6 decembrie 2018, Media Publisher SRL a încheiat cu Centrul Cultural și de Tineret 4 contracte, primul în valoare de 30.000 de lei, al doilea de 195.500 lei, al treilea de 46.700 lei și al 4-lea în valoare de 134.000 lei. În total, sunt contracte de 406.200 lei.

Pe 25 aprilie 2019 Media Publisher SRL a încheiat tot cu Centrul Cultural și de Tineret trei contracte, unul în valoare de 35.000 lei, altul de 128.000 lei și un al treilea de 35.000 lei. În total, 198.000 lei.

Cu Primăria Sectorului 5, Media Publisher încheia, pe 11 decembrie 2018, trei contracte, primul de 132.600 lei, al doilea de 94.350 lei și al treilea în valoare de 117.300 lei. În total, 344.250 lei.

La fel au fost încheiate și contractele cu Deasign Print SRL. Spre exemplu, pe 27 iunie 2018, Deasign Print a încheiat cu Centrul Cultural și de Tineret două contracte, de 57.500 și 122.500 lei. În total, 180.000 de lei. Cu câteva zile mai înainte, pe 14 iunie 2018, Deasign Print încheiase cu Centrul Cultural și de Tineret 3 contracte, în valoare totală de 389.000 lei.

„Tunuri” mici și dese

La „Zilele Sectorului 5 2020” scaunele goale arata dispretul pe care locuitorii sectorului 5 il afiseaza pentru primarul Florea Daniel. „Bani aruncati, bani furati”. Pe surse am aflat ca pretul platit de cetateni a fost de aproximativ 120.000 Euro. Evenimentul nu a putut fi gasit nici pe SEAP, nici pe site-ul primariei. Tipic pentru Florea Daniel

O explicație pentru aceste „pachete” de contracte atribuite într-o singură zi este fragmentarea achizițiilor, pentru ca fiecare contract să fie sub plafoanele impuse de lege.

Dacă se bate palma pentru o sumă mare de bani alocată pentru organizarea unei paranghelii cu iz electoral pe bani publici, potențialul contract este „spart” în mai multe contracte mai mici, contract „închiriere echipamente de sonorizare”, contract „asigurare servicii sonorizare”, contract „închiriere generator electric”, contract „servicii de fotografie”, contract „diverse articole decorative”, toate fiind încheiate pentru același eveniment.

Afaceri fără concurență! Contracte semnate la 30 de minute de la publicarea anunțului de achiziție


Interesant este și alt detaliu din funcționarea „caracatiței” primarului Florea Daniel. Consilierii USR au reușit să afle orele la care au fost publicate pe SEAP anunțurile de achiziție și orele la care au fost încheiate contractele cu Media Publisher SRL și Deasign Print SRL. Au făcut o analiză pe 59 de achiziții, în valoare totală de 4 milioane de lei.

Un număr de 26 de achiziții au fost finalizate în maximum 31 de minute de la publicarea anunțului pe SEAP. Alte 32 de achiziții au fost finalizate în mai puțin de două ore de la publicarea anunțului pe SEAP.

Evident, nicio altă firmă nu ar fi reușit să depună o ofertă într-un timp atât de scurt. Putem presupune că reprezentanții Media Publisher și Design Print și funcționarii Primăriei Sectorului 5 au așteptat împreună, la o cafea, apariția anunțului pe SEAP, pentru a putea încheia contractul.

Succesul în afaceri a minunatei „dive” din PSD Giurgiu

Întreaga poveste se învârte în jurul unui personaj, Andreea Lepa, care potrivit surselor noastre a fost chiar angajată la Grupul Parlamentar PSD în 2013.

În articolul „Minunatele <<dive>> din PSD Giurgiu”, publicația „Giurgiu pe Surse” confirmă legăturile Andreei Lepa cu PSD-ul, relatând că că ea organizează evenimente precum „Ziua Comunei Singureni” sau „Ziua Comunei Adunaţii Copăceni”, totul făcându-se prin aceleași firme „căpușă”: „Artişti de renume, palmieri, lux, este reţeta oferită de către firma Deasign Print”, scriu jurnaliștii din Giurgiu. Aici avem și o posibilă explicație a cheltuielilor mai mari ale Deasign Print SRL. Palmierii costă!

„Andreea Lepa, Cristina Panait şi Anita Alexandra sunt cele trei tinere, frumoase şi inteligente, care sunt <<vinovate>> de cele mai spectaculoase manifestări organizate în ultimul timp în comunele din judeţul Giurgiu.
Apropiate de mai mai mulţi lideri din PSD Giurgiu, acestea coordonând campaniile electorale PSD Giurgiu din anul 2016, <<divele>> au început să organizeze mai multe evenimente în comunele conduse de către primarii PSD”

se spune în articolul din „Giurgiu pe Surse”.

Asta explică faptul că cele două firme „căpușă” au zeci de contracte și cu primăriile comunelor din Giurgiu și Ilfov. Media Publisher SRL a avut în 2018 și 2019 zeci de contracte cu aceste primării, în valoare de 1.481.474 lei.

Dar evident, cel mai important „parteneriat” este cu Primăria Sector 5, a lui Florea Daniel – PSD-, care în 2019 a adus profitul de 2,7 milioane de lei.

Să nu credeți că cele de mai sus sunt cele mai mari „tunuri”! Nicidecum!

Ziarul de Investigații

Articolul precedentCiolacu, dezamăgit din nou: „Azi, din păcate, Minciuna stă la Cotroceni și a devenit Președinte!”
Articolul următorBăsescu către români: „Când vouă o să vă fie cumplit de greu, lor o să le fie bine”