Primăria Sectorului 1 a fost notificată cu privire la suspendarea contractului de prestări servicii la stația de sortare municipală, ca urmare a datoriilor acumulate de Romprest față de Rom Waste Solutions SA, se arată într-un document remis autorităților.
Potrivit documentului, debitele restante pe care Romprest le înregistrează față de operatorul de sortare sunt o comsecință directă a faptului că autoritatea contractantă, Consiliul Local Sector 1, refuză la plată contravaloarea serviciilor de sortare aferentă deșeurilor provenite din activitatea de curățenie a căilor publice, generate din operațiunile de salubrizare stradală și colectarea, transportul și eliminarea deșeurilor municipale din depozitele necontrolate, neachitate din perioada iulie 2020- decembrie 2020, dar pe care CL Sector 1 „a decis, în mod unilateral și încălcând prevederile contractuale, să le achite parțial”.
De asemenea, se face apel la toate autoritățile care au responsabilități în domeniul protecției mediului și al asigurării sănătății publice că „iminenta suspendare a contractului de prestări servicii nr 6444/19.09.2004, dintre operatorul de sortare agreat, Rom Waste Solutions SA, și operatorul delegat, Compania Romprest Service, din motive de neplată, va conduce în scurt timp la o criză majoră a deșeurilor”.
De altfel, de la 1 iunie 2021, operatorul Iridex Group SRL nu mai este autorizat să presteze activitatea de administrare a depozitului ecologic, motiv pentru care, în lipsa unor soluții asumate de către autoritățile locale, față de situația creată, „din culpa sa exclusivă, la data de 31.05.2021, va fi ultima zi de funcționare a serviciului public de salubrizare pe raza administrativă a sectorului 1”, se mai arată în prezenta notificare.