Nicuşor Dan a afirmat, în cursul zilei de azi, 23 mai, că Podul Basarab nu a avut recepţia terminată la finalizarea lucrărilor.
Prin urmare, primarul Capitalei a ținut să explice faptul că reparaţiile trebuie făcute, acum, de municipalitate.
Lucrările efectuate la Podul Basarab nu mai pot beneficia de garanţie
Nicuşor Dan a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că Primăria nu poate obliga constructorul să facă lucrări de mentenanţă pentru că nu a fost finalizată recepţia lucrărilor, informează News.ro, citat de Știri pe Surse.
”În ceea ce priveşte podul Basarab, aici este din nou o problemă structurală. Podul Basarab, ca multe alte obiective de investiţii, nu a avut recepţia terminată la terminarea lucrărilor şi din cauza asta Primăria nu a putut să se ducă să oblige constructorul să facă acele lucrări de mentenanţă care erau obligatorii prin contract. Încercăm să remediem, în sensul ca pe tot ce înseamnă obiectiv de investiţie vechi să finalizăm recepţia. Acolo, la podul Basarab, pentru că a trecut atâta timp, lucrările de reparaţii trebuie să le facem noi, nu se mai pune problema să beneficiem de garanţie”, a afirmat Nicuşor Dan.
Ideea unui pasaj care să corecteze și să fluidizeze traficul din centrul Bucureștilor are o vechime de peste 80 de ani
Pasajul Suprateran Basarab este un pasaj rutier din București, România, care unește sectoarele 1 și 6 între Șoseaua Nicolae Titulescu și Șoseaua Grozăvești. A fost construit cu scopul de a fluidiza traficul în zona de Nord-Vest a capitalei și de a completa inelul interior de circulație al Municipiului București.
Pasajul beneficiază de două benzi de circulație pe sens și două linii de tramvai. În zona de Nord construcția se compune dintr-un pod hobanat cu o înălțime a pilonilor de 84 de metri[2]. Acesta supratraversează Calea Griviței, calea ferată și intersecța dintre Bulevardul Dinicu Golescu și Șoseaua Orhideelor.