Autostrada Soarelui va reintra în șantier până pe 30 noiembrie, anunță Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), întrucât vor fi reluate lucrările pe tronsonul București – Fundulea, între km 31+500 și km 36 +150, sensul Constanța – București.
Potrivit CNAIR în perioada 22 septembrie – 30 noiembrie 2021, se vor institui restricţii de circulaţie, prin devierea totală a traficului rutier de pe Calea II pe Calea I, cu reducerea vitezei la 60 km/h şi închiderea parţială a nodului rutier de la km 35+547 ce face accesul la şi de la localităţile Fundulea şi Nana de pe sensul Constanţa – Bucureşti.
Lucrările pe acest tronson au fost începute în luna februarie, cu o pauză de câteva luni, pe perioada sezonului estival. De altfel, în martie, șeful Direcției Siguranță CNAIR, Ecaterina Munteanu a afirmat că CNAIR are intenția să crească siguranța pe Autostrada Soarelui, astfel că, până în 2023 se vor instala panouri informative, parapete de beton pe mijloc și stâlpi de iluminat pe poduri. Modernizările urmează să fie finalizate în 2023.
Contract de reabilitare a podului peste brațul Borcea
De altfel, în aprilie a fost semnat contractul pentru „Realizarea lucrărilor de reabilitate a Podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680”, acesta având o valoare de 67,753,035.18 Lei fără TVA, iar durata contractului este de 24 de luni perioadă de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor de 5 ani.
„În cadrul contractului de reabilitare vor fi realizate o serie de lucrări de reparații complexe, precum înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare, înlocuirea parapetului pietonal și direcțional, înlocuirea rosturilor de dilatație, lucrări de reparații cu betoane speciale – la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podul principal, cât și pe viaductele de acces, care vor permite aducerea podului la o stare tehnică în conformitate cu cerințele de calitate prevăzute în legea 10/1995 privind rezistența și stabilitatea la acțiuni statice și dinamice, siguranța în exploatare și protecția mediului”, au transmis la acel moment reprezentanții CNAIR.