O nouă amendă primită de lanțul de supermarketuri LIDL din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru o serie de nereguli descoperite în magazine din toată țara.
În total, din ce a dezvăluit președintele Autorității, Horia Constantinescu, au fost derulate 307 acțiuni de verificare a supermarketurilor LIDL, la nivel national, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 481 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei, 133 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei, oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 38 de unități situate în județele Arad, Prahova, Caraș Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud, Ilfov și municipiul București, propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unități, precum și închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru un magazin din municipiul Bacău.
Din ce a explicat inițial Horia Constantinescu, controalele nu vizau neapărat aplicarea de amenzi, însă comisarii au descoperit că, după verificările și sancțiunile anterioare, în continuare sunt abateri de la legislația în vigoare.
Astfel, au fost găsite la vânzare produse expirate, produse de panificație neambalate, în lazi cu praf și impurități, rafturi de expunere și tăvi deteriorate sau neigienizate, produse fără etichetă cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum, produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice, fructe și legume prezentate ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite, produse fără preț și promoții care nu erau respecte.
Totodată, Horia Constantinescu scrie pe Facebook că existau neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat, în unele cazuri lipsea menționarea factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine sau a țării de proveniență a unora dintre produsele, nu erau respectate temperaturile de depozitare indicate de producător a produselor și așa mai departe.
Ulterior, președintele ANPC a postat și un live pe Facebook, unde a subliniat că, în ciuda criticilor, controalele vor continua, explicând că „una e să vinzi la o băcănie de cartier, și alta e să vinzi la o rețea mare de magazine”.