Edilul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone a anunțat încă o premieră pentru sectorul pe care îl administrează. Mai exact, în perioada următoare va începe demararea procedurii de consultare publică a Planului Urbanistic Zonal – Magistrala 4 – Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, împreună cu Primăria Generală a Capitalei și Metrorex S.A.
Viitorul traseu de metrou din Sectorul 5 ar urma să aibă o lungime de aproximativ 10,84 km și reprezintă o continuare a Magistralei 4 existente, Depoul Străulești – Gara de Nord, iar conexiunea se va realiza în statia Gara de Nord 2
Conform informațiilor puse la dispoziție de Primăria Sectorului 5, suprafața ocupată pe raza Sectorului 5, a continuării Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect. Mai mult, după stația Gara de Nord 2, existentă, „traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, străzii Berzei, străzii Vasile Pârvan, unde se poate face legatura cu Magistrala 5 propusă. Continuă cu subtraversarea Râului Dâmbovița, Magistralei 1 și 3, apoi se înscrie în ampriza străzilor Bogdan Petriceicu Hașdeu, lzvor, Calea 13 Septembrie, bd. Tudor Vladimirescu, până in zona Pieței Chirigiu, unde se poate face legatura cu Magistrala 7 propusă. În continuare, se înscrie în ampriza străzii Odoarei și Șos. Viilor până la intersecția cu Calea Șerban Vodă și Șos. Oltenitei, unde se poate face legatura cu Magistrala 2 existentă. Traseul liniei M4 de metrou continuă și se înscrie în ampriza Șoselei Giurgiului, intersectează străzile Toporași și Ghimpați unde se poate face legatura cu Magistrala lnelară. Mai departe, continuă în ampriza Giurgiului până la Gara CFR Progresul , unde va fi ultima stație destinată călătorilor”, informează, de asemenea, Primăria Sectorului 5.
Traseul liniei M4 de metrou Lac Străulești – Gara Progresul, Tronson Gara de Nord – Gara Progresul, are urmatoarele stații: 1. Gara de Nord 2, existenta; 2. Știrbei Vodă; 3. Bogdan Petriceicu Hașdeu; 4. Uranus; 5. George Rozorea; 6. Chirigiu; 7. Filaret; 8. Eroii Revolutiei 2; 9. George Bacovia; 10. Toporași; 11. Nicolae Cajal; 12. Luică; 13. Giurgiului; 14. Progresul.
Atât în ceea ce privește subteranul, cât și suprafața, stațiile ar urma să fie tratate ca elemente daparte de arhitectură și vor fi avizate în Comisia Tehnică de Urbanism, în conformitate cu legea. Proiectul urmează să fie realizat, de asemenea, conform cu prevederile PUG și PUZ, aprobat cu HCGMB nr. 242/2020.
Citește și: Primarul Piedone vrea eradicarea prostituției și a consumului de droguri din Sectorul 5