Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu consideră că școala online, așa cum este în acest moment, a fost un „compromis obligat impus”, din cauza pandemiei, dar că va lua în calcul continuarea predării online, acolo unde „e potrivit, unde e conectivitate, unde sunt profesori pregătiți, echipamente”. Totodată, a declarat la Digi24, că își dorește ca predarea online să fie introdusă în contractele de școlarizare, chiar din anul școlar următor.
„Trebuie să ne ocupăm de situația actuală, încercând să promovăm predarea online care va avea un loc mult mai important după ce pandemia va fi fost încheiată decât până acum. Pentru asta trebuie să avem profesori pregătiți pentru predarea online, conectivitate generalizată și echipamente pentru orice elev.
Predarea online trebuie să fie făcută acolo unde e adecvată, unde e potrivită, nu ca până acum, în orice situație, acest lucru fiind impus de criza sanitară”, a declarat ministrul Cîmpeanu.
Pentru această schimbare este nevoie și de o modificare a conținutului
Cum o schimbare nu vine niciodată singură, introducerea predării online va aduce cu sine, așa cum este de altfel firesc, și o modificare, atât a conținutului, cât mai ales a modului de evaluare și examinare. Potrivit ministrului, școala online nu a fost eficientă, pentru că profesorii nu au fost pregătiți pentru predarea online, care presupune cu totul alte activități decât cea clasică de la conceperea conținutului până la evaluare și examinare. „Evaluarea și examinarea trebuie făcute pe platforme dedicate, securizate, care să ofere garanția că cel care răspunde e elevul. Asta lipsește cu desăvârșire, necesită acordul celui examinat în online pentru a prelua controlul asupra echipamentului său IT. Predarea online nu a făcut parte din contractul de școlarizare până acum, dar va face parte din contractul pentru anul școlar următor”, a mai spus Cîmpeanu.
De altfel, chiar și în aceeași școală sau în același oraș sunt diferențe între modul de predare. Iar școala online a făcut ca „prăpastia” dintre zone să fie una foarte mare, pornind de la conectivitate și echipamente, fiind mulți elevi care nu au avut acces la resurse, făcând și mai dificilă examinarea online.
„Școala online a fost un compromis obligat impus. După ce vom fi încheiat pandemia, trebuie să continuăm cu predarea online acolo unde e potrivit, unde e conectivitate, unde sunt profesori pregătiți, echipamente”, a concluzionat Sorin Cîmpeanu.
Cîmpeanu: „Nu accept să se închidă școlile și să rămână toate celelalte deschise!”