Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Învățământul din România a înregistrat pierderi uriașe pe perioada pandemiei.

Mai mult, datele arată o creștere de până la 10 ori a violenței fizice în familiile vulnerabile, potrivit unui studiu World Vision.

Despre cifrele îngrijorătoare a vorbit și Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.

Abandonul școlar, în creștere: copiii și familiile din mediile vulnerabile au fost cei mai puternic afectați de pandemie

Pandemia cu cornavirus a dus la creșterea abandonului școlar, la pierderi mari de învățare și chiar la o creștere mare a cazurilor de violență domestică, potrivit studiului ”Educaţia şi viaţa copiilor vulnerabili în pandemie” realizat de Fundația World Vision România în primele luni ale anului 2022.

Acest raport confirmă, pe de o parte, percepția că pierderile de învățare în perioada pandemiei au fost semnificative, dar și că perioada lungă de izolare a avut un efect negativ evident asupra stării psiho-emoționale a copiilor”, a transmis ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a transmis pentru Wolrd Vision.

Studiul Fundaţia World Vision România a fost realizat în 51 de unități de învățământ din mediul rural.  În aceste şcoli, la fiecare 100 de copii, doi au abandonat şcoala în anul şcolar 2020 – 2021

Potrivit studiului, mai bine de jumătate (51%) dintre profesori afirmă că la clasele unde predau ponderea elevilor care înregistrează pierderi de învățare este de cel mult 25%, respectiv unu din patru elevi se confruntă cu o astfel de problemă.

Aproape o treime (31%) dintre cadrele didactice spun că proporția elevilor care înregistrează pierderi de învățare se situează între un sfert și o jumătate din totalul clasei, peste 10% spun că între 50 şi 75% dintre elevi sunt în această situaţie, iar 6% constată că toți elevii lor au pierdut din materie, arată edupedu.ro.

Conform studiului, în intervalul 2020-2022 s-a înregistrat o creștere uriașă, de cinci până la zece ori, a incidentelor familiale soldate adesea sau întotdeauna cu violențe fizice

Copiii au resimțit acut izolarea, în circa 31% din cazuri petrecându-și ultimul an, singuri, în fața televizorului. Aproape o jumătate din ei (48%) au interacționat cu prietenii mai mult online decât față în față, precizează datele publicate.

Sorin Cîmpeanu spune că ”situația este cu siguranță mai gravă în mediul rural, unde accesul la școala online dar și la servicii de consiliere psiho-emoțională a fost mai limitat. Aceste cifre ne îngrijorează, evident, dar ne și motivează să continuăm eforturile de a găsi soluții prin care să venim în sprijinul fiecărui elev.

Ministrul a vorbit despre Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, parte a proiectului “România Educată”

Conform declarațiilor, acest program ”vizează tocmai corectarea situației raportate conform căreia 2 din 100 elevi au abandonat școala în perioada pandemiei, și permite în special școlilor din zone rurale și marginalizate să implementeze intervenții adaptate la nevoile specifice lor”.

Astfel, din cele 1391 de școli ce vor primi până la 200.000 de euro finanțare prin acest program, 1114 școli sunt în mediul rural, iar 679 sunt în zone marginalizate sau dezavantajate economic. Pe de altă parte, sunt raportate și aspecte pozitive, care confirmă eficiența măsurilor luate de Ministerul Educației în ultimii doi ani în direcția digitalizării educației. Astfel, în 2022, peste 92% din elevi au participat la învățare online, comparativ cu doar 59% în 2020”, a declarat ministrul Educației.

Proporția celor care au la dispoziție conexiune la internet acasă și laptopuri sau tablete a crescut exponențial

Pentru susținerea acestui momentum al digitalizării, ne-am propus ca în fiecare clasă din România, inclusiv în mediul rural, să existe o tablă interactivă și un sistem de videoconferință care să permită cadrelor didactice și elevilor accesul la materiale de învățare moderne, diverse și relevante. Vrem astfel să ducem mediul online în clase și sperăm să nu mai fie nevoie să mai ducem clasa în mediul online”, a mai spus Cîmpeanu.

Articolul precedentȘora, despre cei ”neutri” în fața războiului: ”Omenirea suferă de lenevie mentală  și închide ochii în fața crimei”
Articolul următorRomânii vor primi voucherele prin Poșta Română
Jurnalist full-time / Pesimist part-time