Dacia, Ford, Mioveni, Craiova

Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a anunțat miercuri, 14 aprilie 2021, faptul că Uzinele Dacia și Ford de pe teritoriul țării noastre au produs, în lunile ianuarie-martie 2021, un volum total de aproape 118.000 de unități.

Astfel, conform datelor publicate de ACAROM, în luna martie a fost produs un total de 39.986 de autoturisme, dintre care mai mult de jumătate au ieșit de pe porțile Uzinei Dacia din Mioveni, și anume 24.077 de unități. Uzina Ford din Craiova a asamblat în aceeași lună un volum de 15.909 de autovehicule, conform Economica.

Lunile ianuarie-martie au dus la o producție de automobile în România de 117.789 de unități, iar din acest total Uzina din Mioveni a asamblat 64.065 de autovehicule marca Dacia (în special modele Logan, Duster și Sandero Stepway), în timp ce Uzina din Craiova a produs 53.724 de vehicule Ford, cu accent pe EcoSport și Puma.

Dacia, scădere cu 36,6% a înmatriculărilor în Germania, în T1

Marca Dacia a înregistrat, în primul trimestru din anul 2021, o scădere cu 36,6% a înmatriculărilor de autoturisme pe piața germană ca urmare a scăderii cu 6% a celei mai mari piețe auto de pe continent. Astfel, Autoritatea pentru Transport arată că în primele trei luni ale acestui an au fost înmatriculate puțin peste 656.000 de mașini.

Majoritatea producătorilor de autoturisme a raportat vânzări în scădere comparativ cu perioada similară din anul 2020. Statistica înmatriculărilor din T1 2021 arată că nemții au înregistrat oficial 50.704 de mașini produse de Dacia, comparativ cu 80.035 în anul precedent. Cifrele în scădere au adus, pentru marca Dacia, și o scădere a cotei de piață în T1 2021 cu 1,74%, comparativ cu 2,22% în T1 2020.

Cu toate că datele statistice arată o scădere pentru marca românească, Dacia continuă să fie poziționată mai bine pe piața germană comparativ cu alte branduri auto. La capitolul cotei de piață, Citroen deține 1,68%, urmată de Volvo cu 1,62%, Mazda cu 1,52%, Nissan cu 1,19%, Suzuki cu 0,77% și Jeep cu 0,54%.

În ciuda scăderilor de înmatriculări din RFG, Dacia se remarcă printr-o cotă de piață pe teritoriul german mai mare decât a unor branduri nemțești precum Mini cu 1,51%, Porsche cu 0,90% și Smart cu 0,55%.

Articolul precedentOrban: „Evident, tot USR PLUS trebuie să desemneze un ministru”
Articolul următorBarna le cere colegilor de coaliție retragerea susținerii lui Florin Cîțu