Câteva mii de persoane au apelat la Telefonul Copilului – 119, încă din prima săptămână de funcționare.
Este anunţul făcut, în cursul zilei de azi, de ministrul Familiei, Gabriela Firea.
Firea a ţinut să precizeze că mulţi au sunat doar să vadă dacă funcţionează.
Cu toate acestea, au fost și apeluri cât se poate de reale. Un exemplu este cazul fetiței agresată de propria mamă, la Constanța.
Telefonul Copilului ofertă consiliere psihologică, dar și juridică
Ministrul Familiei precizează că toți copiii aflați în situații de risc, dar și adulții care doresc să semnaleze situații critice vor putea suna atât la numărul de telefon 116 111, al Asociației Telefonul Copilului, unde vor primi consiliere psihologică și juridică, dar și la numărul de urgență 119, Telefonul Copilului. Acesta va prelua cazurile grave pentru care este nevoie de acțiune imediată.
“Toate acțiunile care vin în sprijinul copilului, mai ales pentru cel aflat în situații de risc, trebuie privite cu maximum de seriozitate și inovate permanent. Experiența ne-a arătat că situațiile de viață, petrecute în mod concret pe teren, nu corespund mereu cu cele gândite în birouri. De aceea, este foarte important ca fiecare dintre noi să facem doar ce este mai bun pentru persoanele cu vulnerabilități, așa cum sunt copiii care au trecut prin perioada dificilă a pandemiei”,a declarat Gabriela Firea.
Firea: “Toți copiii trebuie ascultați și ajutați”
În plus, ministrul Familiei a pus accent pe utilitate, menţionând că există un parteneriat pentru completarea Telefonului Copilului.
În acest mod, românii vor avea la dispoziţie un telefon pentru urgențe, 119. În ceea ce priveşte numărul pe care îl știe deja toată lumea, 116 111, al Asociației Telefonul Copilului, va rămâne pentru consiliere.
“Toți copiii trebuie ascultați și ajutați, indiferent cine face asta. Cei aflați în situații de risc trebuie să afle că există cineva care-i poate ajuta”, a mai adăugat ministrul Familiei.