Cătălin Drulă, fost ministrul al Transporturilor, a devenit tot mai sfătos la dresa lui Grindeanu, căruia îi sugerează ca „între două interviuri și trei plimbări pe șantiere”, să se ocupe și de marile proiecte de investiții, exemplificând proiectarea autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, pe care se pune praful, fiind blocată.
„De 3 luni (n.r. în care interimatul a fost preluat de liberali) nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie. În 2021 trebuia să avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare realizate deja. Nici măcar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost îndeplinit, deși când am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie”, a scris Cătălin Drulă pe contul său de Facebook.
Acesta a ținut să îi reamintească lui Sorin Grindeanu că la audierile pentru portofoliul Transporturilor și-a luat un angajament în privința acestui proiect, atât de necesar, care ar diminua din blocajele ce se creează, în fiecare weekend, pe Valea Prahovei.
„Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că consultantul Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale”, a mai scris Drulă, care se întreabă, retoric, dacă „acțiunile” consultantului au legătură cu „numirea de către PNL ca președinte al Consiliului de administrație al CNAIR a omului lui Dan Voiculescu, chiar fostul director general timp de 6 ani al firmei Consitrans”.
Iar sfatul pe care i l-a dat lui Grindeanu, cel care a luat șantierele „la pas”, pentru a vedea stadiul lucrărilor, a fost că „poate între două interviuri și trei plimbări pe șantiere, vă ocupați puțin și de proiectele mari de investiții”.
Reaminitim că săptămâna trecută, ministrul Grindeanu a verificat lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, „fără să știe nimeni”, iar de pe 30 noiembrie, cu ceva întârziere a fost dat drumul circulației. În weekend, Grindeanu a fost prezent la Brăila, într-o „vizită de lucru” la Podul de peste Dunăre, cea mai amplă investiție de infrastructură din ultimii zeci de ani.
Podul, care a fost prins în proiectul Deltei Dunării, urmează să fie deschis circulației până la finalul anului viitor, dă asigură noul ministru, care afirmă că „județele Brăila și Galați au nevoie rapid de sprijinul Guvernului, ajutor care poate veni mai ales prin dezvoltarea infrastructurii de transport”, potrivit unei declarații făcute în cadrul conferinței de presă de la CJ Brăila.