Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Grupul PNL din CGMB a lansat ieri, 8 iulie, un regulament pentru utilizarea trotinetelor electrice pe stăzile din București.

Potrivit comunicatului, este primul demers care stabilește reguli clare, atât pentru utilizatorii trotinetelor electrice în București, cât și pentru furnizorii de astfel de servicii.

Mersul cu trotinetele electrice în București a început să dăuneze grav utilizatorilor, și nu numai

În acelați context, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu a declarat că este nevoie de reglementare și de ordine și în acest domeniu.

Vă spun asta ca utilizator de trotinetă (varianta clasică). Când am fost, în urma cu o săptămână, în Olanda, nu am văzut niciuna. Spre stupoarea mea, am aflat ca nu sunt permise cele electrice. Regulamentul este în dezbatere. Să-l analizăm, să-l discutăm și să-l dăm, zic. Poate fi transpus și ca lege”, a scris Ciprian Ciucu pe contul de socializare.

Viceprimarul Capitalei: ”Numărul incidentelor de trafic, uneori cu consecințe deosebit de grave, impune reglementarea strictă a acestei activități. Obiectivul principal este protejarea populației și a utilizatorilor acestui mijloc de transport alternativ”

Într-un text publicat pe contul de Facebook, viceprimarul Capitalei a precizat că, înainte de a pune pe hârtie setul de reguli, subiectul a fost dezbătut cu principalii furnizori de servicii ridesharing din București și cu  consilierii generali ai Grupului PNL.

Vrem să construim un regulament eficient, care să protejeze atât utilizatorii serviciului, cât și restul populației din Capitală (pietoni sau șoferi). Vrem un regulament care să pună în ordine această activitate, solicitare venită atât din partea populației, cât și din partea furnizorilor de servicii ridesharing”, a explicat viceprimarul Capitalei și secretarul general al PNL București.

Obiectivele regulamentului propus

  • Siguranța utilizatorilor de trotinete electrice;
  • Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea transportului alternativ ca parte a transportului public;
  • Reducerea potențialelor conflicte de pe drumurile publice.

Documentul este finalizat, în primă variantă, și supus dezbaterii publice, începând cu ziua de ieri, 8 iulie.

Articolul precedentPetre Daea: ”Seceta nu va afecta prețul alimentelor”
Articolul următorVoluntarii vor participa la o acțiune de ecologizare în aer liber, în București
Cristina Antal
Jurnalist full-time / Pesimist part-time