Potrivit unui studiu recent, românii și-au schimbat comportamentul de consum în ultimele luni din cauza scumpirilor ce au avut loc, informează Digi24. Cei mai mulți dintre români susțin că prețurile vor crește cu 25% în următoarele luni.
De asemenea, pentru a reuși să pună bani deoparte cumpără mai puțin și așteaptă reducerile de sezon. Mai mult, 4 din 10 români au decis să amâne achiziționarea unor bunuri de folosință îndelungată ( cum ar fi o mașină), iar 20% dintre ei au decis să nu-și mai deschidă propria afacere.
Totodată, peste 16% dintre românii chestionați au declarat că nu își vor schimba locul de muncă în următoarea perioadă, chiar dacă aveau în plan o astfel de schimbare.
Prețurile dau bătăi de cap românilor. Scumpirile din ultimele luni, o adevărată problemă
Potrivit studiului, 38% dintre conaționali au decis să-și amâne renovarea casei, iar 23% au declarat că se mai gândesc dacă vor achiziționa o locuință sau nu.
Mai mult, creștrea prețurilor la toate produsele de pe piață i-a făcut pe 30% dintre români să-și cumpere mărci ieftine, iar 20% consumă mai puțin decât o făceau înaintea scumpirilor ce au avut loc.
Jumătate dintre români au decis să taie din bugetul alocat achiziționării de haine și au pus pe „pauză” ieșirile în oraș. De asemenea, 44% dau mai puțini bani pentru îngrijirea personală, iar 43% au decis să facă mai puțin sport și să micșoreze considerabil bugetul pentru hobby-uri.
Reamintim că aproape 40% dintre tinerii din România au cumpărat în mod intenționat produse contrafăcute deoarece prețul este mult mai accesibil. Potrivit unui studiu InfoCons, 14% au accesat conținut piratat în mod voluntar și 61% preferă să acceseze conținut digital din surse legitime.
Produsele contrafăcute pe care tinerii le cumpără intenționat sunt îmbrăcămintea și accesoriile (17%), urmate de încălțăminte (14%), dispozitive electronice (13%) și parfumuri (12%).
Potrivit unui studiu ING, 75% dintre români și-au redus cheltuielile considerabil, peste media europeană de 57,5%, fiind pe primul loc la nivel european. Pe următoarele locuri se situează turcii (73%), polonezii (70%), italienii şi spaniolii (66%).
Citește și articolul: O nouă modă în rândul tinerilor: achiziționarea produselor contrafăcute