Agenția Națională de Integritate (ANI) vine cu noi precizări în cazul primarului din sectorul 1, Clotilde Armand, după ce aceasta a lansat o serie de acuzații în spațiul public, ba chiar a amenințat cu plângeri penale.
Cum era de așteptat, Clotilde Armand a reacționat după ce ANI a publicat raportul privind faptul că a fost găsită în stare de incompatibilitate și în conflict de interese, considerând nu doar că este nevinovată, ci și că sunt, nu-i așa, interese mari la mijloc.
Potrivit susținerilor primarului din sectorul 1, ANI i-a refuzat accesul la dosar „cu toate că l-am solicitat de mai multe ori”, aceasta acuzând totodată că sunt folosite „anumite instituții pe post de măciucă să lovim în cei incomozi politic”.
Cu toate explicațiile pe care aceasta le-a oferit ieri, ANI a revenit astăzi cu câteva lămuriri, subliniind că Clotilde Armand încearcă să inducă în eroare opinia publică. În sprijinul afirmațiilor, ANI prezintă inclusiv o cronologie a evenimentelor, cu mențiunea că „pe toată durata activității de evaluare, persoana evaluată nu a solicitat accesul la dosar sau prezența sa la sediul ANI”.
„Agenția Națională de Integritate a reținut încălcarea regimului juridic al incompatibilităților și al conflictelor de interese, precum și existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, în cazul Primarului Sectorului 1 al Mun. București, Armand Clotilde Marie Brigitte.
În acest caz, Agenția a reținut starea de incompatibilitate precum și existența conflictului de interese în materie administrativă strict cu privire la dispozițiile emise de către persoana evaluată în cadrul proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție”.
Precizăm că aceste incidente de integritate nu au fost reținute în privința dispozițiilor emise de persoana evaluată în baza art. 16, alin. (2) din Legea cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Ca efect al acestui act normativ, indemnizațiile lunare ale tuturor primarilor care implementează proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile se majorează cu până la 25% prin efectul legii, fără obligatia ca aceștia să dețină calitatea de manager în cadrul acelor proiecte.
Distinct de acest spor de 25%, persoana evaluată și-a majorat indemnizația lunară cu până la 30% ca urmare a numirii în funcția de manager de proiect, fapt ce a generat producerea incidentelor de integritate în materie administrativă, reținute în baza prevederilor art. 76 alin. (1) și ale art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003, și luând în considerare cazuistica Agenției confirmată de-a lungul timpului de organele competente (…).
Menționăm faptul că pe toata durata desfășurării activității de evaluare, precum și la finalizarea acesteia, orice persoana evaluată beneficiază de toate garanțiile legale privind consultarea actelor și a informațiilor care fac obiectul dosarului. (…)
În cazul de față, persoana evaluată a fost informată de către inspectorul de caz la data de 22 iulie 2022 cu privire la declanșarea activității de evaluare, fiindu-i aduse la cunoștință drepturile enumerate mai sus cu privire la consultarea dosarului pe tot parcursul activității de evaluare. Ulterior, la data de 04 august 2022 a fost înregistrată la dosar împuternicirea avocațială precum și solicitarea ca adresele de corespondență să se transmită la adresa cabinetului avocațial.
În continuare, la data de 20 septembrie 2022, inspectorul de integritate a informat din nou persoana evaluată cu privire la elementele identificate până la acel moment și a solicitat un punct de vedere privind situațiile de incompatibilitate și conflict de interese administrativ. În data de 10 octombrie 2022, prin reprezentantul ales, persoana evaluată a transmis pe adresa de e-mail a Agenției un punct de vedere cu privire la constatările inspectorului de integritate”, se arată într-un comunicat.