Încă o situație pur românească, menită să cheltuie banul public pe acțiuni inutile. Autostrada Brașov-Comarnic este subiect de dispută electorală de ani buni, de când s-a promis pentru întâia oară finalizarea acesteia. Între timp s-au realizat studii de fezabilitate prin… curtea Catelului Cantacuzino. Nu, nu și-a pus nimemeni problema aberației din situația de față, nici a autorizațiilor date la plesneală. S-a mers mai departe cu studiile, timp în care banii au curs: pe repede înainte dinspre buget, înspre inutilitate.

De altfel, actualul Guvern a spus că va revizui și că va corecta. Întrebarea care rămâne, însă pe buzele tuturor este: cine va da banii deja cheltuiți înapoi? Avem suficient timp să ne gândim la asta până-n 2026, în mod cert.

Lucian Bode spune că autostrada va costa aproape 1,2 miliarde de euro

„Am decis să revizuim studiul de fezabilitate, dar modificăm traseul în stațiunile montane. Constatăm că traseul autostrăzii trecea pe la etajul 7 prin câteva imobile construite după ce această autostradă a demarat la nivel de studiu de fezabilitate. În calea acestui traseu s-au dat foarte multe autorizații de construcție care nu trebuiau să fie date și asta ar fi blocat construcția autostrăzii.

Refacem traseul pe zona stațiunilor montane pentru a nu afecta. De exemplu, trecea prin curtea Castelului Cantacuzino la Bușteni. Refacem traseul astfel încât să protejăm stațiunile montane, cu tunel, ecoducte, astfel încât, în această zonă, să putem să începem lucrările pe etape. Am împărțit în 5 loturi. Cel mai ușor de realizat e lotul Comarnic – are 7 km, va fi utilizat în regim de variantă ocolitoare, valoarea lucrărilor eligibile este de sub 75 de milioane de euro. Deciziile le luăm la nivel național. Nu avem nevoie de multe avize, acorduri de la Comisia Europeană. Sunt bani europeni.

Putem demara foarte repede procedurile pentru execuția lotului Comarnic.

Revizuirea studiului durează 24- 30 de luni, stabilită de specialiști. Din momentul în care semnăm contractul de execuție, vorbim de aproximativ 3 ani de zile. Înseamnă că în următorii 5, 6 ani de zile putem vorbi de finalizarea acestui tronson”, a afirmat Lucian Bode la Digi24.

Ziarul de investigații