Statul român are în vedere achiziționarea de locomotive de mare viteză.
Achiziția este motivată de viteza prea mică cu care trenurile din România continuă să se deplaseze. De asemenea, întârzierile și defecțiunile au dus la nenumărate nemulțumiri, atât în rândul populației, cât și în rândul angajaților CFR.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în SEAP un anunț de consultare a pieței, tema fiind achiziția pe viitor a unor locomotive noi pentru trenuri de lung parcurs din România, arată Radio Eco Natura.
Prin urmare, aceste noi locomotive vor putea atinge 200 km/h. În plus, vor putea să tracteze 16 vagoane.
Spre deosebire de România, Polonia, Austria și Serbia sunt țările care au în regiune porțiuni de cale ferată pe care trenurile ating 200 km/h
Cu toate acestea, în țara noastră, cele mai rapide porțiuni permit o viteză de aproximativ 160 km/h.
De exemplu, pe magistrala 800 București – Constanța cele mai rapide trenuri fac sub 2 ore pe 225 km. Conform sursei citate, există și câteva porțiuni în vest, pe Coridorul IV, dar trenurile nu rulează cu acestă viteză încă.
Un alt exempu: Ungaria, Cehia, Polonia și Bulgaria au cumpărat, în ultimii ani, locomotive noi, capabile să atingă 200 km/h
De menționat este faptul că țara noastră nu a mai cumpărat aproape nimic în ultimul deceniu la acest capitol.
Data limită pentru transmiterea de propuneri este 20 aprilie 2022, iar consultarea se va încheia pe 29 aprilie 2022, mai precizează sursa citată.