Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), aferente obiectivului „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă, potrivit unui comunicat al companiei.

Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson; modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare); modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare; instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Comunicat de presă CN CF „CFR” SA

Finanțarea lucrărilor de modernizare, prin PNRR

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2.978.055.955,73 lei, fără TVA, din care 1.505.138.213,54 lei, fără TVA, pentru lotul 1 Cluj – Aghireș, respectiv 1.472.917.742,19  lei, fără TVA, pentru lotul 2 secțiunea Aghireș – Poieni. Iar sursa de finanţare a lucrărilor este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14 februarie 2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

 Cătălin Drulă, atac la ministrul Transporturilor. „Oare știe că a inițiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”

Articolul precedentMoșteanu (USR) îl critică dur pe Ciolacu. „Este plin de populism, stă cu ochii în sondaj”
Articolul următorApa Mării Negre este din ce în ce mai caldă. Specii periculoase de vietăţi marine migrează din Mediterană