Cîmpeanu vine cu precizări în privința olimpiadelor școlare

„La baza primei selecții a fost prioritizarea participării României la competițiile internaționale anunțate pentru anul 2022”, susține ministrul Educației.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, revine cu precizări în privința olimpiadelor și concursurilor școlare, după ce în spațiul public au fost aduse o serie de acuzații la adresa acestuia, privind scoaterea unor discipline de pe lista celor pentru care urmau să se reia din acest an școlar. Printre cele care auu stârnit nemulțumiri se numără limba română și istoria, precum și limba engleză.

„După doi ani de întrerupere, Ministerul Educației a decis reluarea etapizată a olimpiadelor și concursurilor școlare. La momentul suspendării competițiilor școlare, erau programate 78 de olimpiade naționale, 67 de concursuri naționale, 171 de concursuri educative cu finanțarea Ministerului Educației, precum și 150 de concursuri educative naționale și 1.839 de concursuri regionale și interjudețene fără finanțarea Ministerului Educației. În condițiile în care descentralizarea este un deziderat general susținut de către cea mai mare parte a societății, analiza celor peste 2.000 de concursuri regionale/interjudețene/naționale se va face într-o manieră profesionistă și responsabilă, Ministerul Educației susținând într-un fel sau altul orice activitate care poate genera un plus de pregătire în rândul elevilor”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației, semnat de către Sorin Cîmpeanu.

Acesta a subliniat faptul că, în contextul epidemiolog,reluarea tuturor copetițiilor cu care sistemul educațional a fost obișnuit nu era posibil. Mai mult, că principiul care „a stat la baza primei selecții a fost prioritizarea participării României la competițiile internaționale anunțate pentru anul 2022. Toate competițiile listate în prima etapă sunt competiții care prevăd etape internaționale”, a mai transmis Cîmpeanu.

Cum lista inițială era „deschisă”, ministrul Cîmpeanu a afirmat că în perioada următoare, aceasta va fi actualizată „cu alte olimpiade și concursuri care nu prevăd etape internaționale, dar au tradiție și participare națională în sistemul de învățământ preuniversitar, precum olimpiadele de istorie sau de limba ți literatura română”.

De asemenea, metodologia-cadru, regulamentele specifice de organizare și desfășurare și calendarul competițional vor fi adaptate contextului și vor fi trimise spre publicare în cel mai scurt timp.

Reamintim că prima reacție cu privire la tăierea celor trei discipline de pe listă a fost din partea deputatului USR Filip Havârneanu, care l-a catalogat pe Cîmpeanu ca „omul-foarfece pentru Educație”. O reacție și mai dură a venit dinspre AUR. „Eliminarea acestor materii din sistemul competițiilor școlare naționale se datorează ori incompetenței, ori unei intenții malefice de eliminare pas cu pas a identității naționale ca pilon de formare a viitorilor cetățeni ai României. Indiferent de explicație, cineva trebuie să plătească pentru acest pas greșit”, a declarat deputatul George Simion, co-președinte AUR.

Tot AUR consideră că există „o acțiune sistematică de subminare a calității învățământului din România prin ridicarea la rangul de «materii» a unor teme minore sau care pot face obiectul unor simple lecții în cadrul materiilor existente (ex. educație sexuală, istoria Holocaustului, etc.), în paralel cu reducerea importanței acordate materiilor fundamentale pentru formarea noilor generații: științele exacte, Limba și literatura română, Istoria națională”.

Filip Havârneanu (USR): „Cîmpeanu este omul-foarfece pentru Educație”

Articolul precedentDr. Ioana Stăncel: „Ministerul Sănătăţii ar trebui să propună Guvernului instituirea unor măsuri de urgenţă”
Articolul următorRafila, despre întârzierea adoptării certificatului Covid. „Eficacitatea lui devine tot mai puțin relevantă”