Prinţul Charles susţine că este nevoie de o regândire radicală a vieţii în oraşe. Afirmaţia vine în contextul în care schimbările climatice devin din ce în ce mai ameninţătoare, indiferent de zona geografică.
Moştenitorul tronului Marii Britanii e de părere că o măsură eficientă pentru scăderea concentraţiei gazelor cu efect de seră ar trebui să vizeze traficul urban extrem de poluant, precizează Radio Eco Natura.
Soluţia ar fi o regândire radicală a deplasării în oraşe prin construirea de cartiere mixte, rezidenţiale şi accesibile, coridoare verzi de circulaţie pentru biciclete şi pietoni, respectiv sisteme rapide de tranzit.
Prinţul Charles a fost invitat la summitul pentru climă de la Glasgow
Prinţul Charles a argumentat că replanificarea urbană este esenţială pentru scăderea nivelului gazelor cu efect de seră având în vedere că oraşele produc 70% din emisiile de carbon şi au o densitate populaţională mare, prognozată să se dubleze până în 2050.
De asemenea, Charles şi consilierii săi în domeniul proiectării urbane de la Fundaţia Prinţul de Wales susţin că problemele aglomerării urbane pot fi depăşite prin sisteme rapide de tranzit în interiorul oraşelor, spaţii de locuit compacte cu cartiere mixte în care să se regăsească locuinţe private şi de stat, dar şi coridoare verzi care să permită circulaţia în afara traficului rutier, mai arată sursa citată.
“Amploarea răspunsului nostru trebuie să fie egală cu dimensiunea provocării cu care ne confruntăm. Sper din tot sufletul că însăşi esenţa adăugării de valoare socială, ecologică şi comercială poate inspira şi ghida acţiunile şi răspunsurile noastre în săptămânile şi lunile următoare. Există o nevoie reală de a privi planificarea urbană rapidă într-un mod mai structurat, care va determina direct atât de multe aspecte ale existenţei noastre umane. Aşadar, dacă Covid ne-a învăţat ceva, atunci cu siguranţă a fost să ne demonstreze ce se poate realiza prin acţiune colectivă. Leadership-ul este cheia, aşa cum este şi colaborarea eficientă“, a argumentat prinţul Charles.