Senatorul USR Şefan Pălărie, preşedintele comisiei pentru muncă, familie şi protecţie socială din Senat, l-a invitat la audieri pe Ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu, iar subiectul care va fi dezbătut privește impactul pe care pandemia îl are asupra educației, dar mai ales soluțiile pe care ministerul le pregătește în acest sens.
Discuția „constructivă” pe marginea soluțiilor pe care ministerul le are pregătite va avea loc miercuri, 10 noiembrie (ora 14.00), la Comisia de Muncă, Familie și Protecție Socială din Camera Senatului.
„O veritabilă criză în educație periclitează nu doar calitatea pregătirii elevilor și studenților, dar și viitorul economiei românești, în particular, și al societății, în ansamblu. Copii, profesori, angajați ai sistemului de educație și părinți sunt simultan afectați de vacanțele forțate dictate de pandemie, iar soluțiile sistemului trebuie să iasă din logica simplistă închidem/nu închidem școlile”, a postat Ștefan Pălărie pe contul său de Facebook.
Daniel David, despre educația în pandemie
În cadrul unei dezbateri online despre educația în România, rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David a afimat că „noi suntem mereu tentați să tragem spre paradigma veche, cu care eram obișnuiți înainte de 2020 și orice încercare pe care o facem este cum ne apropiem de sistemul clasic”, referirea fiind făcută cu privire la revenirea elevilor la școală, în formatul fizic.
„Noi am gândit în această variantă mereu, cum îl aducem spre paradigma clasică, nu cum dezvoltăm o altă paradigmă în această perioadă și elemente din noua paradigmă să continue și după ce ieșim din această stare de criză pandemică. Asta a fost o mare greșeală și pierdere de oportunitate. (…) Este anormal să te aștepți în pandemie să faci învățământ cum ai făcut în afara pandemiei”, a mai spus Daniel David.
Totodată, acesta consideră că România a ratat un start bun în acest sens, tocmai prin neasigurarea predictibilității, „n-am făcut diferențieri și n-am căutat oportunități pentru a dezvolta noi paradigme și din această cauză suntem într-o criză”.
De altfel, acesta a precizat că nu comentează decizia ministerului Educației cu privire la decuplarea scenariului școlar de incidența de la cazuri de infectare la mia de locuitori, care a avut avantaje și dezavantaje, însă susține că aceasta trebuia făcută vara, nu când pandemia creștea în intensitate. „În acel moment, în capul tuturor a fost ideea că decizia nu este de sănătate publică, ci una politică”, subliniind că nu pune sub semnul întrebării valoarea decuplării, ci momentul, fapt care a arătat că „nu sunt capabili să ofere predictibilitate”.