Tanczos Barna s-a săturat de mașini vechi, aduse din străinătate

Ministrul susține descurajarea achiziționării de autovehicule vechi, de către persoanele care și-ar putea permite unul nou, dar din altă clasă

Foto: Hotnews
Foto: Hotnews

Ministrul Mediului, Tanczos Barna a declarat că, în momentul de față, există peste 39.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor fizice, dar și peste 2.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor juridice. Adunate, spune ministrul, Rabla Clasic are rezervări de peste 42.000 de unităţi din aprilie până acum. „În cele patru sau cinci luni, acest interes deosebit arată că bugetul actual trebuie suplimentat astfel încât la finalul anului să putem finanţa toate solicitările. Din Rabla Plus vin câteva mii de solicitări, în paralel cu tichetul pentru Rabla Plus se solicită şi sprijinul lui Rabla Clasic. Sunt aproape 50.000 de maşini rezervate folosind tichetul de 7.500 de lei din Rabla Clasic. Este nevoie de o majorare a bugetului, eu susţin o solicitare a AFM, în cazul în care această solicitare ajunge la minister o voi susţine”, a spus Tanczos Barna.

Tanczos Barna a spus susține nevoia de schimbare, la nivel național, urmând această abordare

Mai mult, ministrul a mai spus că este nevoie de o schimbare susţinută şi impusă de Comisia Europeană în procesul de negociere a PNRR. „Am început discuţiile cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Dezvoltării, sper să avem o concluzie în cel mai scurt timp posibil. Susţin că nu putem deveni depozitul de maşini vechi al Uniunii Europene şi, dacă acest lucru înseamnă modificare legislaţiei, voi susţine aceste modificări. Trebuie să abordăm problema în mod raţional, sunt foarte mulţi cetăţeni care nu aduc de bună voie maşini vechi şi nu umblă cu maşini mai vechi de 15 ani în România, sunt situaţii de ordin social, unde trebuie să avem o soluţie pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o maşină de 15-20 de ani la una nouă”, a adăugat Tanczos Barna. Ministrul susține, de asemenea, descurajarea achiziției de mașini vechi de către persoanele care și-ar putea permite unele noi, dar sub nivelul celor second hand.

„Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluţia este impozitarea. Dacă cineva merge cu o maşină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, şi şi-ar permite o maşină mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi de alt nivel, acolo soluţia este impozitarea, descurajarea. Dar pe partea socială, acolo unde cineva şi-ar dori foarte mult o maşină nouă, dar nu îşi permite şi bugetul familiei nu îi permite să îşi asigure propria mobilitate la care are dreptul ca cetăţean şi nu are veniturile respective, statul trebuie să vină în sprijinul lor”, a conchis Tanczos Barna.

Citește și: Ministrul Educației crede că elevii vor reveni fizic în școli în septembrie

Articolul precedentAlertă de securitate la Pentagon, în urma unor focuri de armă
Articolul următorAfacerea „Romprest”, de la finanțatorii lui Dinamo și VIP-urile din „Grupul de la Monaco” la războiul dintre Drăcea și Maricel Păcuraru
Iulia KELT
Jurnalist full-time, fotograf part-time, graphic designer sfert-time. În timpul liber îmi slujesc pisica, mă plimb cu bicicleta și dezvolt obsesii legate de Star Trek.