Bucureștenii care folosesc transportul public în această perioadă caniculară trebuie să se înarmeze cu multă răbdare deoarece, potrivit datelor furnizate de STB, 90% dintre toate tramvaiele și aproape 40% dintre troleibuze nu au aer condiționat, scrie Hotnews.ro.
La începutul lunii iunie, reprezentanții STB au semnat un contract de aproape 1,5 milioane de lei pentru reparația instalațiilor de aer condiționat a autovehiculelor, dar până acum problemele persistă.
În momentul de față, STB are peste 1.021 de autobuze, 267 de tramvaie și 151 de troleibuze.
Căldură mare, „mon cher”. Bucureștenii se topesc în mijloacele de transport în comun, într-o capitală modernă. Edilul Nicușor Dan, invizibil la temperaturi ridicate
„Parcul activ (ce iese pe traseu plus rezervele) cuprinde un număr de 500 de autobuze Mercedes tip Euro 4, 400 de autobuze marca Otokar și 130 de autobuze Mercedes Hybrid, toate prevăzute din fabricație cu instalație de aer condiționat”, au transmis reprezentanții STB.
De asemenea, societatea mai are încă 500 de autobuze Mercedes Euro 3, dar dintre care doar 150 au aer condiționat. Cu toate acestea, mașinile sunt scoase doar în cazuri speciale, când apare, spre exemplu, o defecțiune la autobuzele din parcul circulant.
Din cele 267 de tramvaie, doar 25 au aer condiționat, iar la troleibuze, din 151, 91 au aer condiționat.
”Ținând cont de schimbarea condițiilor climatice preconizate, de cerința expresă a publicului călător, precum și de perspectiva îmbunătățirii condițiilor de transport, pe viitor, toate vehiculele ce vor fi achiziționate (autobuze, troleibuze, tramvaie) vor fi dotate cu instalații de climatizare. De asemenea, noile tramvaie Imperio ce vor intra în circulație din luna august, vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. Tramvaiele vor fi livrate eșalonat și vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55”, au mai precizat reprezentanții STB.
Reamintim că în 2019, Primăria Capitalei a anunțat că va achiziționa 130 de autobuze Mercedes Benz Citaro Hybryd, valoarea contractului fiind de este 195 de milioane de lei. Achiția a fost făcută cu fonduri europene.
Citește și articolul: Primăria Capitalei recuperează arhivele Bucureștiului: dosarele măsoară 2 kilometri