Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, la Digi 24, că incidentul de duminică seară, unul regretabil, nu este nici primul, nici ultimul de acest fel. Mai mult, deși nu caută vinovați pentru această situație, consideră că AFER (Autoritatea Feroviară Română) este responsabilă pentru achiziționarea de material rulant, care să poată fi folosit la capacitate maximă, în ciuda faptului că respectiva locomotivă aparține unei companii private: Grupul Feroviar Român.
„Am văzut incidentul de astăzi, regretabil, dar pot să vă spun următorul lucru: nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip. Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă – că tot am vorbit de cea rutieră unde, cât de cât, posibil ca în perioada următoare să ajungem măcar la mia aceea de kilometri de autostradă – dar partea feroviară e mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de materialul rulant. Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a declarat Grindeanu, la Digi 24.
Curtea de Conturi: CFR Marfă are mulți angajați îmbătrâniți
De asemenea, Grindeanu a menționat că AFER are fonduri pentru achiziționarea de de material rulant, dar că în același timp este nevoie și de o modernizare a liniilor ferate, astfel încât materialul rulant nou să fie folosit la capacitate maximă.
„Nu pot să întorc lucrurile peste noapte. Asta este situația României în acest moment. Nu caut vinovat. Aici ne aflăm. Suprapus peste tot ce am vorbit, în special de feroviar, mai avem ceva: companiile, fie că vorbim de infrastructură, fie că vorbim de călători, fie mai ales de marfă, care nu se află într-o situație financiară roz, mai ales la partea de CFR Marfă, și unde vom fi obligați să punem în aplicare ce s-a angajat statul odată cu semnarea PNRR, acel plan de restructurare. Dar vreau să fiu bine înțeles. Restructurare nu înseamnă disponibilizări. Trebuie optimizată și performanța, cea economică, trebuie să primeze” a adăugat Sorin Grindeanu.
În urma incidentului, timp de trei ore, circulația pe ruta Brașov – București a fost blocată. Trenul de marfă avea în componența sa 25 de vagoane încărcate cu îngrășământ chimic.