Cel mai mare terminal vrac din portul Constanța și-a dublat profitul
2019 a fost un an extrem de bun pentru operatorii din portul Constanța, sau cel puțin așa arată raportările financiare. Cel mai important operator de minereuri din dane, compania Comvex a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de peste 119,8 milioane lei, aproape dublu comparativ cu 2018, atunci când firma a raportat afaceri nete în valoare de 77,2 milioane lei.
Veniturile totale ale companiei au fost de peste 160,7 milioane lei iar cheltuielile totale de 144,46 milioane lei anului trecut. Acum doi ani veniturile au fost de 86,68 milioane lei iar cheltuielile de 77,54 milioane lei. Profitul a fost pe măsură, peste 16.3 milioane lei anul trecut, aproape dublu ca acum doi ani, atunci când companie a reportat un profit de puțin peste 9 milioane lei.
Mărimea contează
“Avantajele oferite de terminalul Comvex sunt: posibilitatea de a acosta nave tip <cape size> de mare capacitate – până la 220.000 tdw, rate de descărcare din nave maritime de până la 45.000 tone/zi, capacitate de depozitare de 4 milioane tone simultan. Datorită localizării și posibilității excelente de acces către zonele industriale ale Europei, Comvex oferă furnizorilor de materii prime din Australia, Brazilia, India, Africa, SUA și Canada, posibilitatea de a livra „just in time” materiile prime către zonele industriale din România, Ungaria, Austria, Ucraina, Bulgaria și Serbia”, au precizat administratorii companiei într-un raport remis către piața de capital.
Citește și Comerțul online cu fake-uri, o industrie înfloritoare
Cerealele, pe val
Pe langă terminalul de minereuri, compania a dezvoltat un terminal de cereale în dana 80, pe o suprafață de aproximativ 60.000 metri pătrați și cu o capacitate de 200.000 tone. Valoarea investiției s-a ridicat la aproximativ 52 milioane euro și a fost finanțată printr-un credit bancar pentru investiții în sumă de 36,4 milioane euro, restul fiind asigurat din fonduri proprii.
Potrivit companiei, construcția obiectivului era finalizată în proporție de aproximativ 98% la sfârșitul anului trecut, iar ultimele lucrările de construcții-montaj urmează a fi recepționate acum. La sfârșitul anului 2019 au fost puse în funcțiune două grupuri de celule de depozitare, restul de utilaje urmând a fi puse în funcțiune în următoarea perioadă.
Noul terminal permite operarea directă a unor nave transportatoare de cereale de peste 100.000 tdw, ceea ce creează, în opinia specialiștilor companiei, un avantaj competitiv important în zona Mării Negre. Și în portul Constanța Comvex va pune mari probleme concurenței, pentru că majoritatea operatorilor tradiționali de cereale funcționazeă în zone cu adâncimi mai mici și implicit tonajul navelor este limitat.