Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că 84 de vagoane ce blocau ani de zile liniile de cale ferată din Portul Constanța au fost degajate, urmând ca astăzi, CFR Marfă să expedieze un nou convoi format din 40 de vagoane.

Ministrul a adăugat faptul că Portul Constanța a devenit cel mai important port la Marea Neagră, iar infrastructura acestuia trebuie pusă la punct.

„Ca urmare a conflictului din Ucraina fluxului de mărfuri transportate creşte constant şi în aceste condiţii este necesar să valorificăm inclusiv întregul potenţial feroviar al portului”, a scris Sorin Grindeanu.

Portul Constanța și fluxul mare de mărfuri transportate în ultimele luni. Guvernul ucrainean vrea să exporte grânele din Ucraina prin portul românesc

De asemenea, ministrul Transporturilor a anunțat că se lucrează la fundamentarea proiectului de Ordonanță pentru operaționalizarea activității de transport mărfuri în zona portului. Prin actul normativ vor fi alocați bani pentru întreținerea și repararea rețelei feroviare din Portul Constanța.

„Ordonanţa urmează să asigure şi cadrul necesar funcţionării terminalului de feribot prin integrarea pasajului superior peste calea ferată şi a racordului peste DN39 la complexul de linii din portul Constanţa şi la infrastructura portuară”, a mai mai scris Grindeanu pe Facebook.

Reamintim că în urmă cu câteva zile, ministrul Transporturilor a declarat că zona navală nu a fost prinsă în PNRR, precizând că există o oportunitate anul viitor pentru Portul Constanța în ceea ce privește finanțarea mai multor proiecte.

Oficialii ucraineni au început discuțiile cu România pentru ca produsele agricole ucrainene să fie exportate prin intermediul portului Constanța. Aceștia au precizat că din cauza invaziei rusești, porturile ucrainene au fost blocate sau distruse.

Guvernul de la Kiev a anunțat zilele trecute că economia Ucrainei va suferi enorm din cauza războiului cu rușii, precizând că bugetul anual prevăzut va scădea cu peste 43 de miliarde de euro.

Mai mult decât atât, incapacitatea exportării grânelor ucrainene va provoca perturbări în ceea ce privește securitatea alimentară, mai ales în țările nord-africane.

Citește și: Cătălin Drulă îl acuză pe Sorin Grindeanu că se ocupă de „politicăreală în loc să pună osul la treabă”

Articolul precedentCiucă: „A fost accesat primul miliard de euro din PNRR”
Articolul următorRomânia urmează să stocheze gaze naturale în golurile miniere
Andrei NARIȚA
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.