-1.9 C
București
joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 77

Cinci medici și o asistentă din Timișoara, acuzați de luare de mită

Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Mai multe cadre medicale din Timișoara sunt acuzate de procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiș de luare de mită, în legătură cu îngrijirile pe care le ofereau pacienților bolnavi de cancer.

Procurorii au demarat ancheta în 6 dosare distincte, care au avut un parcurs diferit. În final, doar un medic a fost trimis în judecată, în vreme ce alți 5 inculpați – atât medici, dar și o asistentă medicală, au încheiat acorduri de recunoaștere a vinovăției cu procurorii.

În total, Direcția Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Arad detaliază că au fost încheiate acorduri de recunoaștere a vinovăției cu 4 medici și o asistentă medicală din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara – Clinica de Chirurgie Generală II – Oncologie, în vreme ce procurorii precizează că s-a dispus trimiterea în judecată a unui inculpat, medic chirurg din Timișoara.

Cei 6 au în comun atât infracțiunile comise – luare de mită, precum și modul de operare, dar și faptul că, în acest moment, se află sub măsura controlului judiciar.

Acum, Tribunalul Timiș trebuie să decidă asupra acuzațiilor aduse medicului trimis în judecată, care anul acesta, în calitatea pe care o avea, „în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit o sumă de bani de la aparținătorul unui paciente aflate sub tratament, fără a fi îndreptățit la primirea unei sume suplimentare de bani față de cea decontată unității spitalicești de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate”.

Aceeași instanță trebuie totodată să analizeze și cele cinci acorduri de recunoaștere a vinovășiei și să dea o soluție:

Un inculpat, în calitate de medic chirurg, a încheiat acord de recunoaștere a vinovăției sub aspectul săvârșirii infracțiunii de luare de mită în formă continuată (11 acte materiale), constând în aceea că, în perioada 23.05.2022 -26.07.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 11 pacienți sau aparținători ai acestora;

O inculpată, în calitate de medic, a încheiat acord de recunoaștere a vinovăției sub aspectul săvârșirii infracțiunii de luare de mită în formă continuată (12 acte materiale), constând în aceea că, în perioada 19.04.2022 – 27.08.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 12 pacienți sau aparținători ai acestora;

O inculpată, în calitate de medic, a încheiat acord de recunoaștere a vinovăției sub aspectul săvârșirii infracțiunii de luare de mită în formă continuată (4 acte materiale), constând în aceea că, în perioada 15.04.2024 – 23.07.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 4 pacienți sau aparținători ai acestora;

O inculpată, în calitate de medic, a încheiat acord de recunoaștere a vinovăției sub aspectul săvârșirii infracțiunii de luare de mită în formă continuată (10 acte materiale), constând în aceea că, în perioada 25.05.2022 – 19.08.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 10 pacienți sau aparținători ai acestora;

O inculpată, în calitate de asistentă, a încheiat acord de recunoaștere a vinovăției sub aspectul săvârșirii infracțiunii de luare de mită în formă continuată (12 acte materiale), constând în aceea că, în perioada 04.04.2024 – 22.08.2024, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în exercitarea atribuțiilor de serviciu şi în legătură cu acestea, a primit diferite sume de bani de la 12 pacienți sau aparținători ai acestora”.

Situația titlurilor executorii și măsurile Primăriei Sectorului 1 în litigiile cu operatorul de salubrizare (2020-2024)

Gunoi sectorul 1 - Foto zin.ro -

Primăria Sectorului 1 se confruntă cu titluri executorii și măsuri de executare silită, impuse de instanțele de judecată în litigiile cu operatorul de salubrizare. În perioada 2020-2024, valoarea totală a obligațiilor financiare se ridică la 124 milioane de lei, dintre care 79 milioane de lei au fost deja plătiți.

Demersuri cronologice:

  1. 28 octombrie 2024: În prima zi de mandat, primarul George Tuță a solicitat situația detaliată privind titlurile executorii și a inițiat notificarea Trezoreriei Sectorului 1, justificând lipsa fondurilor pentru executările silite.
  2. 4-5 decembrie 2024: Direcția Management Economic a prezentat un plan de măsuri, iar Direcția Juridică a identificat 148 de dosare legate de litigiile cu operatorul de salubrizare. Litigiile au fost gestionate de Cabinetul de Avocatură Trandafir, în baza unui contract de consultanță juridică cu o valoare totală de 918.000 lei, modificat prin 14 acte adiționale.
  3. 17 decembrie 2024: A fost prezentat un centralizator al titlurilor executorii, care arată obligații restante de 124.376.170 lei, dintre care suma de 79.266.882 lei a fost achitată.

Ce scria Ziarul de Investigații în luna aprilie 2021 –

Clotilde Armand riscă un dosar penal pentru că „toacă” banii Primăriei Sector 1 pe asistență juridică, deși are în subordine o „armată” de juriști

Georgiana Raluca Trandafir – Foto Facebook

Măsuri propuse:

Pentru a gestiona situația financiară și a preveni escaladarea obligațiilor, primarul George Tuță a convocat o ședință extraordinară a Consiliului Local pentru mâine, 20 decembrie 2024. În cadrul ședinței, se va dezbate și vota:

  • Constituirea unei Comisii mixte pentru gestionarea titlurilor executorii. Comisia va fi formată din șapte consilieri locali și reprezentanți ai aparatului de specialitate, cu termen de prezentare a raportului până la 31 ianuarie 2025.

Rolul Consiliului Local:

Consiliul Local Sector 1 are competența de a adopta măsuri concrete pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale față de operatorul de salubrizare și pentru gestionarea eficientă a resurselor publice.

Adoptarea unor măsuri eficiente este crucială pentru evitarea acumulării de datorii suplimentare și pentru protejarea bugetului local. Situația necesită o gestionare atentă și implicarea tuturor factorilor de decizie pentru a minimiza impactul negativ asupra finanțelor publice.

Exporturile Chinei în 2023: piețe principale, tendințe și rolul în economia globală

Export China - Foto StockSnap - Pixabay

În 2023, China a continuat să-și mențină poziția de lider global în comerțul internațional, contribuind semnificativ la economia mondială prin exporturi, tehnologii inovatoare și strategii bine planificate. Acest articol analizează principalele piețe de export ale Chinei, tendințele emergente din acest an și rolul crucial al exporturilor în raport cu produsul intern brut (PIB) al țării.

Principalele piețe de export pentru China

China este un colos al comerțului global, iar principalele sale piețe de export reflectă influența sa economică globală. În 2023, cele mai importante destinații pentru bunurile chinezești au fost:

1. Statele Unite ale Americii (SUA)

SUA a rămas una dintre principalele piețe pentru China, în ciuda tensiunilor comerciale în curs. Produsele chinezești, precum electronicele de consum (telefoane, laptopuri), articolele de îmbrăcăminte și jucăriile, continuă să fie extrem de populare pe piața americană.

2. Uniunea Europeană (UE)

În Europa, Germania, Țările de Jos și Franța au fost cei mai mari parteneri comerciali ai Chinei. Vehiculele electrice, echipamentele electronice și textilele sunt principalele categorii de bunuri care au captat interesul consumatorilor europeni.

3. Țările ASEAN

Țările membre ASEAN, precum Vietnam, Malaezia și Thailanda, au devenit parteneri comerciali tot mai importanți pentru China. Relațiile comerciale strânse au fost facilitate de acorduri regionale precum Parteneriatul Economic Regional Cuprinzător (RCEP), care a eliminat barierele tarifare.

4. Japonia și Coreea de Sud

Aceste două economii avansate au continuat să importe masiv bunuri din China, în special componente pentru industria auto și echipamente electronice de înaltă tehnologie.

Tendințe în exporturile Chinei în 2023

În 2023, China a demonstrat flexibilitate și reziliență în comerțul internațional, ajustându-se la schimbările economice globale și cererea tot mai mare pentru anumite categorii de produse.

1. Creșterea exporturilor de vehicule electrice (EV)

China și-a consolidat poziția de lider mondial în producția și exportul de vehicule electrice. Mărci precum BYD, NIO și modelele Tesla produse în Gigafactory Shanghai au dominat piețele internaționale. Europa a fost principala destinație pentru aceste exporturi, țări precum Germania, Norvegia și Olanda fiind în topul importatorilor.

2. Progresul în tehnologie

Exporturile de echipamente tehnologice, cum ar fi dispozitivele 5G și componentele pentru inteligența artificială, au crescut semnificativ, demonstrând capacitatea Chinei de a răspunde cererii globale pentru inovație.

3. Extinderea pe piețele emergente

Pe lângă piețele consacrate din Europa și SUA, China a investit considerabil în relațiile comerciale cu Africa și America Latină. Țări precum Kenya, Nigeria, Brazilia și Mexic au devenit destinații importante pentru bunuri precum vehicule comerciale, echipamente industriale și produse tehnologice.

Rolul Chinei în economia globală

China a rămas un pilon esențial al economiei mondiale în 2023, datorită rolului său dominant în producție, comerț și inovație.

1. Cel mai mare exportator mondial

Exporturile Chinei au reprezentat o parte semnificativă din comerțul internațional. De la electronice și textile până la vehicule electrice și echipamente industriale, produsele chinezești sunt prezente pe piețe din întreaga lume, consolidând poziția țării ca cel mai mare exportator global.

2. Motor de creștere economică

China a înregistrat o creștere a PIB-ului de 5,2% în 2023, depășind așteptările economiștilor și consolidându-și statutul de „motor” al economiei globale. Această performanță s-a datorat în mare parte investițiilor în infrastructură și exporturilor crescute de produse tehnologice avansate.

3. Tranziția către energie verde

Investițiile masive ale Chinei în energie regenerabilă și vehicule electrice au plasat-o în centrul tranziției globale către sustenabilitate. Această schimbare nu doar că a influențat exporturile, ci a demonstrat și angajamentul Chinei față de obiectivele ecologice internaționale.

PIB-ul Chinei în 2023

Conform datelor oficiale, PIB-ul Chinei a atins aproximativ 17.794 miliarde USD în 2023, ceea ce reflectă o creștere de 5,2% față de anul precedent. Această creștere a fost alimentată de performanța puternică în sectoare precum tehnologia, energia verde și exporturile industriale.

Exporturile Chinei în 2023

Valoarea totală a exporturilor chineze în 2023 a fost estimată la 3,38 trilioane USD, marcând o scădere de 4,6% față de anul precedent. Această scădere s-a datorat unor factori precum tensiunile geopolitice, scăderea cererii globale pentru anumite bunuri și încetinirea economică din unele regiuni.

Raportul dintre exporturi și PIB

Exporturile Chinei au contribuit cu aproximativ 19% la PIB-ul țării în 2023. Această pondere subliniază importanța sectorului exporturilor în economia națională, deși este evident că economia Chinei se diversifică tot mai mult. Sectoarele emergente, cum ar fi tehnologia și energia verde, încep să joace un rol mai mare, reducând treptat dependența de exporturi ca motor economic principal.

În esență, exporturile nu doar că generează venituri semnificative, dar susțin și alte sectoare economice, cum ar fi producția, infrastructura și inovația. Această interdependență între exporturi și PIB reflectă modelul economic integrat al Chinei.

Primele 10 produse exportate de China în 2023 din punct de vedere financiar

Exporturile Chinei sunt extrem de diverse, incluzând produse de înaltă tehnologie, bunuri manufacturate și produse tradiționale. În 2023, iată care au fost cele mai importante categorii de exporturi din punct de vedere financiar:

1. Electronice și echipamente electrice

  • Valoare estimată: 804,5 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 26,6%
    Această categorie include telefoane mobile, laptopuri, echipamente 5G și alte dispozitive electronice, fiind cel mai mare contribuitor la exporturile Chinei.

2. Tehnică de calcul, inclusiv calculatoare

  • Valoare estimată: 492,3 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 16,3%
    Computerele, serverele și alte piese electronice/electrice utilizate în diverse industrii rămân extrem de populare pe piețele globale.

3. Vehicule (inclusiv vehicule electrice)

  • Valoare estimată: 192,7 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 5,7%
    Vehiculele electrice au reprezentat o mare parte din această categorie, cu Europa și Asia de Sud-Est ca piețe principale.

4. Mobilier și produse pentru casă

  • Valoare estimată: 126,3 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 4,2%
    Exporturile de mobilier, corpuri de iluminat și articole de uz casnic au rămas constante, Europa și SUA fiind piețele de top.

5. Materiale plastice și produse derivate

  • Valoare estimată: 118,1 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 3,9%
    Produsele din plastic, utilizate pe scară largă în ambalaje, construcții și bunuri de consum, au continuat să fie cerute pe piețele globale.

6. Aparate optice, tehnice și medicale

  • Valoare estimată: 88,8 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 2,9%
    Această categorie include aparate medicale, microscoape și alte instrumente de precizie, care au câștigat tracțiune în special pe piețele dezvoltate.

7. Jucării, jocuri și articole de sport

  • Valoare estimată: 94 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 3,1%
    Jucăriile, jocurile video și articolele sportive fabricate în China domină magazinele din întreaga lume, în special în SUA și Europa.

8. Articole din fier și oțel

  • Valoare estimată: 85,4 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 2,8%
    Produsele din fier și oțel sunt folosite în construcții, infrastructură și industrie, fiind esențiale în multe țări.

9. Produse chimice organice

  • Valoare estimată: 77,9 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 2,3%
    Aceste produse sunt utilizate pe scară largă în fabricarea medicamentelor, agricultură, etc.

10. Îmbrăcăminte și accesorii

  • Valoare estimată: 78,2 miliarde USD
  • Procent din total exporturi: 2,6%
    Exporturile de îmbrăcăminte, atât tricotate cât și croșetate, rămân un pilon important, mai ales în piețele din SUA și UE.

Impactul acestor produse asupra economiei chineze

Aceste 10 categorii au reprezentat aproximativ 68% din valoarea totală a exporturilor Chinei în 2023, demonstrând diversitatea economică și forța industrială a țării. Datorită investițiilor în tehnologie, producție și inovație, China a reușit să-și păstreze avantajul competitiv în aceste sectoare, contribuind semnificativ la creșterea PIB-ului său.

În 2023, China și-a menținut poziția de lider global în comerțul internațional, demonstrând reziliență în fața provocărilor economice și geopolitice. Cu piețe de export diversificate, inovație tehnologică avansată și o economie în creștere, China a confirmat încă o dată rolul său esențial în economia mondială.

Rolul exporturilor în raport cu PIB-ul Chinei subliniază importanța lor ca factor de stabilitate și creștere economică. Deși exporturile contribuie semnificativ la economie, tranziția către sectoare inovatoare și ecologice evidențiază eforturile Chinei de a construi o economie mai sustenabilă și mai diversificată.

Aceste tendințe sugerează că, în anii următori, China va continua să fie un jucător cheie în economia globală, adaptându-se rapid la noile provocări și oportunități internaționale.

PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor acuză USR că nu a manifestat „o atitudine constructivă şi responsabilă”

Sursa: Facebook

„Show must go on” între politicieni, care, pe lângă discuțiile intense legate de viitorul țării, așa cum va fi asigurat de posibila viitoare coaliție de guvernare formată din „pro-europeni”, nu scapă ocazia de a pune la colț USR.

Deja este mai mult decât sigur că USR va sfârși în opoziție în următoarea perioadă, iar PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale au transmis ieri, printre altele, că formațiunea refuză să aibă „o atitudine constructivă şi responsabilă”.

Într-un comunicat de presă citat de Agerpres se arată că ieri „au continuat discuţiile pe marginea proiectului comun de guvernare care să ofere stabilitate şi predictibilitate României”, în paralel luându-se „act de refuzul USR de a manifesta o atitudine constructivă şi responsabilă în raport cu momentul prin care trece România”.

Referirea la „refuzul USR” ar avea legătură cu un document care a ajuns pe masa coaliției și asumat de formațiunea condusă de Elena Lasconi, care, explică PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale, este de fapt „sub forma unui ‘to do list’ fără a fi şi argumentat în cadrul Coaliţiei”, acesta reprezentând „doar un pretext de a se disocia de un proiect comun de guvernare şi de a nu-şi asuma răspunderea într-un moment dificil pentru ţară”.

În replică, Lasconi a publicat pe Facebook lista, subliniind că „vechile partide nu au înțeles nimic după votul românilor” și că ieri, în momentul în care a mers la negocierile de la Guvern „cu opt puncte care se regăsesc în programul de guvernare al USR”, „a fost un dialog al surzilor”.

Nu poți să le promiți oamenilor că vei face lucruri pentru ei, dacă nu știi pe ce bani te bazezi. Eu sunt întotdeauna deschisă dialogului, dar din răspunsurile lor e clar că nu ne vor la guvernare. Oamenii sunt scârbiți de ceea ce s-a întâmplat timp de 35 de ani.

USR o să le spună mereu adevărul românilor și nu va face parte dintr-un guvern care-i minte și-i jefuiește sub bagheta lui Iohannis.
Eu și colegii mei am insistat în ultima săptămână ca PSD și PNL să prezinte cifrele din execuția bugetară la zi, precum și schița de buget pentru 2025. Aceste cifre nu erau un favor pentru USR, ci o obligație față de cetățeni. Potrivit legii, Marcel Ciolacu era obligat să aducă bugetul în Parlament până pe 15 octombrie, nu a făcut-o.

USR nu mai așteaptă răspunsuri pe vorbe, ci acțiuni concrete. Acestea sunt cele 8 puncte care condiționează intrarea noastră la guvernare”, se arată în postare.

Concret, USR vrea adoptarea urgentă a bugetului pe 2025 în Parlament, demiterea președintelui AEP și a conducerilor serviciilor secrete, organizarea unei comisii de anchetă privind condițiile de organizare a alegerilor și de prevenire a influențelor străine, oganizarea unui grup de lucru privind refacerea legilor securității naționale pentru un control civil real și eficient al serviciilor secrete, care să includă interdicția de activitate în presă, administrație și afaceri.

Alte dorințe ale USR țin de votarea în Parlament a propunerii de lege a USR privind depolitizarea și reformarea CCR, votarea reformei electorale cerute de societatea civilă (primari aleși în două tururi de scrutin, scăderea barierelor de intrare în viața politică, maximum 300 de parlamentari), plus adoptarea, de către Guvern, a actelor normative privind măsuri fiscale pentru anul viitor, baza pentru buget.

USR a mai transmis că toate partidele din coaliție trebuie să ceară demisia președintelui Klaus Iohannis la data finalizării mandatului legitim, precum și alegerea de comun acord a unui președinte al noului Senat care să asigure interimatul. Însă în comunicatul coaliției, așa cum a rămas la „masa” negocierilor, se precizează alte priorități:

Una dintre priorităţi este asigurarea rapidă a unei guvernări stabile susţinute de o majoritate puternică şi alcătuirea unui calendar pentru alegerile prezidenţiale imediat după instalarea în funcţie a noului Guvern.

De asemenea, toate formaţiunile pro-europene au avansat în grupurile de lucru de la Parlament în vederea finalizării programul de guvernare în cursul zilei de vineri.

Prioritatea momentului este ca România să fie o ţară guvernată, stabilă şi predictibilă, iar acest lucru cere maturitate şi rigurozitate în realizarea tuturor etapelor până la instalarea noului Parlament şi a unui nou Guvern”, se precizează în comunicat.

Totodată, în comunicat se subliniază că liderii coaliţiei pro-europene au în continuare în vedere necesitatea desemnării unui candidat comun la preşedinţie, care să fie ales prin consens la nivelul tuturor partidelor.

Angajați ai Primăriei Bacău, din școli și administratori, judecați în legătură cu supraevaluarea unor achiziții

emilia sercan amenintare
DNA

Nu mai puțin de 13 inculpați au fost trimiși în judecată de procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Bacău, în legătură cu supraevaluarea unor achiziții.

Printre inculpați se numără angajați ai Primăriei Bacău, directorul unei școli și administratorul unei grădinițe, precum și mai mulți administratori, aceștia din urmă fiind acuzați că au beneficiat de pe urma achizițiilor în cauză.

De altfel, procurorii anticorupție au reținut și prejudicii presupus a fi comise de inculpați, motiv pentru care în cauză s-au dispus măsuri asiguratorii.

Așa că, în momentul în care procurorii au trimis dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bacău, au înaintat și propunerea de a se menține măsurile asiguratorii dispuse în cauză.

Concret, celor 13 inculpați, persoane fizice și juridice, li se impută că, prin efectuarea de achiziții supraevaluate, ar fi produs un prejudiciu de 645.736 lei, în dauna Unității Administrativ Teritoriale Bacău.

Prin rechizitoriu, Eusebiu – Iancu Diaconu, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al municipiului Bacău, a fost acuzat de instigare la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul, în formă continuată (6 acte materiale), Diana Ilie – șef serviciu în cadrul Primăriei municipiului Bacău și administrator al SC Orion Mob SRL și SC Raldia Distrib SRL – de complicitate la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine ori pentru altul în formă continuată (6 acte materiale), al doilea administrator al acestor societăți – complicitate la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul, în formă continuată (6 acte materiale), fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată (2 acte materiale) și fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată (2 acte materiale).

Totodată, Magda Dimofte, director al Căminului pentru Persoane Vârstnice Bacău, va fi judecată pentru abuz în serviciu cu obținere de foloase necuevenite pentru sine ori pentru altul în formă continuată (4 acte materiale), Sorin Bostan – director al Școlii Gimnaziale „Constantin Platon” Bacău – abuz în serviciu cu obținere de foloase necuevenite pentru sine ori pentru altul în formă continuată (2 acte materiale), iar Andreea Monica Ghervase, responsabil achiziții în cadrul Căminului – pentru complicitate la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuevenite pentru sine ori pentru altul (3 acte materiale).

Un alt angajat al Căminului, Iulian Mihai Țanțoș, consilier administrație publică și responsabil achiziții este acuzat de complicitate la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine ori pentru altul (2 acte materiale), Mărioara Cornelia Ceaușu – administrator al Grădiniței cu Program Prelungit nr. 33 din componența Școlii „Constantin Platon” – complicitate la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine ori pentru altul (2 acte materiale), în timp ce doi administratori ai SC Casa Decor Online SRL sunt acuzați de complicitate la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine ori pentru altul (2 acte materiale).

În dosar sunt inculpate și societățile comerciale Raldia Distrib, Orion Mob și Casa Decor Online, pentru complicitate la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine ori pentru altul. Iar procurorii anticorupție detaliază într-un comunicat și cum s-au derulat faptele, pentru fiecare inculpat în parte.

În perioada mai 2022 – decembrie 2023, la instigarea inculpatului Diaconu Eusebiu – Iancu, consilier local, inculpații Dimofte Magda, director al Căminului pentru Persoane Vârstnice Bacău, și Bostan Sorin, director al Școlii Gimnaziale „Constantin Platon” Bacău, ar fi efectuat achiziții de bunuri la prețuri cu mult mai mari decât cele practicate pe piață, cu încălcarea prevederilor legale, respectiv fără o consultare efectivă a unor oferte de preț, fără acceptare de oferte, ci doar în baza unor înțelegeri frauduloase anterioare cu reprezentanții persoanelor juridice furnizoare, respectiv S.C. ORION MOB S.R.L., S.C. RALDIA DISTRIB S.R.L. și S.C. CASA DECOR ONLINE S.R.L.
În această modalitate, s-ar fi cauzat un prejudiciu în dauna U.A.T. Bacău în cuantum de 645.736 lei, reprezentând diferența dintre prețul de livrare către instituțiile publice și prețul de achiziție al produselor plătit de cele trei societăți comerciale, corelativ cu obținerea unor foloase necuvenite în același cuantum de către respectivele societăți comerciale.

Produsele supraevaluate achiziționate de Căminul pentru Persoane Vârstnice Bacău au reprezentat echipamente medicale și mobilier de uz medical, precum și produse de uz casnic, iar produsele supraevaluate achiziționate de Școala Gimnazială „Constantin Platon” Bacău au fost obiecte de mobilier, sistem de supraveghere video și diverse produse de uz casnic.

De exemplu, Căminul pentru Persoane Vârstnice Bacău a cumpărat 22 de paturi electrice pentru la prețul de 7.400 lei/bucata, în condițiile în care firma furnizoare le achiziționase cu 3.508 lei/bucata, iar pentru un aragaz electric a plătit 79.800 lei, în condițiile în care firma furnizoare îl achiziționase cu 32.500 lei. Pentru produsele livrate către Școala Gimnazială, adaosul aplicat la prețul de achiziție era cuprins între 41% și 230%. De exemplu, Școala Gimnazială a plătit pentru un dulap frigorific 21.000 lei, în condițiile în care firma îl cumpărase cu 10.365 lei.

Cunoscând demersurile efectuate de către inculpatul Diaconu Eusebiu-Iancu în Consiliul Local al municipiului Bacău pentru asigurarea fondurilor necesare, inculpații Ilie Diana, I.V.R., M.M. și M.A., ar fi înlesnit, prin folosirea persoanelor juridice pe care le controlau, respectiv S.C. ORION MOB S.R.L., S.C. RALDIA DISTRIB S.R.L., precum și prin interpunerea S.C. CASA DÉCOR ONLINE S.R.L, efectuarea de achiziții de bunuri supraevaluate, în condițiile descrise mai sus, de către directorii celor două instituții publice anterior menționate.

Inculpații Tanțoș Iulian Mihai și Ghervase Andreea Monica, în calitate de responsabili achiziții în cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice Bacău, ar fi sprijinit-o pe inculpata Dimofte Magda, directorul unității, prin întocmirea unor cereri de ofertă, a caietelor de sarcini către persoane juridice indicate de către conducătorul unității care să păstreze aparența de legalitate și prin publicarea ofertelor de achiziții în platforma SEAP.

Similar, inculpata Ceaușu Mărioara – Cornelia, administrator al Grădiniței cu program prelungit nr. 33 din componența Școlii Gimnaziale „Constantin Platon” Bacău, l-ar fi sprijinit pe inculpatul Bostan Sorin, directorul unității, să păstreze aparența de legalitate, prin inserarea și acceptarea ofertelor de achiziții în platforma SEAP”.

Conducerea social democrată va desemna premierul guvernului format din PSD, PNL, UDMR și minorități

datele, PSD, Partidul Social Democrat
PSD Foto: Facebook

Liderii partidelor pro-europene au căzut de acord ca viitorul premier să fie desemnat de către PSD.

Decizia vine ca urmare a unui calcul, vizavi de formațiunea care a obținut cele mai multe mandate de parlamentari la alegerile din 1 decembrie.

Și, chiar dacă social democrații au obținut cel mai mic scor al lor din istorie, PSD rămâne în continuare în topul preferințelor electorale. Informația legată de decizia de desemnare a viitorului premier al coaliției a fost explicată de unul dintre liderii partidelor de coaliție, Kelemen Hunor, care a și detaliat de ce.

Partidul care are cele mai multe mandate (să dea premierul – n.r.), pe principiul democratic „ei au câştigat alegerile”. E adevărat, nu mai sunt partide mari în România. (…) Trebuie să aibă prima şansă, posibilitatea de a forma un guvern şi cu cine vin ei, trebuie acceptat”, a declarat liderul UDMR la Parlament, citat de Hotnews.

Rămâne de văzut dacă alegerea social democraților va fi tot Marcel Ciolacu, iar Kelemen Hunor a punctat că această decizie „depinde de PSD”:

Eu nu pot să dau sfaturi nimănui. De obicei vine preşedintele partidului într-o astfel de situaţie şi mi se pare normal să fie aşa”, a mai spus Kelemen Hunor.

Tatăl lui George Simion, pus sub interdicție și anchetat într-un dosar penal, după ce a fost implicat într-un scandal în Vrancea

Nu doar liderul AUR George Simion este în centrul atenției, ci și familia acestuia.

Mai nou, și tatăl lui Simion a stârnit interesul, însă în sens negativ, după ce ar fi fost implicat într-un scandal în Vrancea – județul natal al liderului AUR.

Potrivit Antena 3, tatăl lui George Simion este cercetat într-un dosar penal, ca urmare a plângerii unui magistrat din cadrul Tribunalui Vrancea, care le este rudă celor doi.

Aceasta după ce o judecătoare de la Tribunalul Vrancea a sesizat poliția că în casa sa a intrat un bărbat care e vizibil băut și că refuză să părăsească locuința. În urma sesizării, la fața locului s-a deplasat un echipaj de poliție, care a constatat că bărbatul care intrase în locuință era beat și agitat. La acel moment, respectivul a fost dus la spital, la psihiatrie, unde a fost internat.

Incidentul, potrivit Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, a avut loc duminică:

La data de 15 decembrie 2024, ora 14.01, polițiștii Secției 1 Golești au fost sesizați, prin apel 112, de către o femeie, din municipiul Focșani, cu privire la faptul că un bărbat, din municipiul București, ar fi pătruns fără drept în locuința părinților acesteia, adresând amenințări.

Cercetările sunt continuate, sub coordonarea procurorului de caz, în cadrul dosarului penal întocmit sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de violare de domiciliu și amenințare. De asemenea, în urma întocmirii formularului de evaluare a riscului a fost emis ordin de protecție provizoriu, cu monitorizare electronică”.

Un ordin de protecție pe termen mai lung urmează a fi discutat la Judecătoria Focșani, acolo unde a fost înregistrată și o acțiune în acest sens. Și, potrivit informațiilor publice, aceeași judecătoare care solicită acum emiterea unui ordin de protecție a făcut parte și din Biroul Electoral Județean Vrancea – pentru alegerile prezidențiale, ca membru.

De altfel, judecătoarea în cauză nu s-a sfiit ca, în campania electorală, să îl promoveze pe George Simion, apărând într-un clip de campanie al acestuia, intitulat „Eu, George! Adevărata mea poveste”.

Coaliție de guvernare fără USR; Lasconi: „Au pregătit o listă lungă de promisiuni”

Elena Lasconi

Nicio surpriză în derularea discuțiilor politice privind formarea viitoarei coaliții de guvernare, care cel mai probabil va fi una fără USR.

Lidera USR Elena Lasconi s-a plâns că partidul pe care îl conduce nu a fost invitat, la ultima ședință, alături de PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale, care s-a derulat ieri la Palatul Victoriei.

Și, dacă posibila viitoare coaliție punctează că s-a înțeles asupra principiilor ale viitorului program de guvernare, care va include „reforme și investiții” și va fi unul de „reducere a cheltuielilor statului și al modernizării României”, Lasconi atrage atenția că e doar „o listă lungă de promisiuni”.

E mai important ca niciodată să nu le mai facem oamenilor promisiuni fără acoperire. Guvernarea trebuie să fie înainte de orice despre oameni, despre cum trăim de mâine mai bine. Toți, nu doar unii. Eu cred sincer în asta și pe asta îmi bazez deciziile pe care le iau. Asta am făcut și astăzi.

Am aflat de la televizor că eu și colegii mei nu mergem la o întâlnire la Palatul Victoria, unde se discută guvernarea viitoare. Cum să lipsesc dacă nu fusesem invitată? Da, exact așa s-a întâmplat: liderii celorlalte partide au stabilit o ședință, nu ne-au invitat, dar au spus presei că nu venim.

Pentru că n-am orgolii inutile, pentru că eu chiar cred că interesul public e suprem, am mers la Guvern să le spun celor care iau zilele acestea decizii pe banii tuturor românilor care muncesc în țara asta că nu e normal cum au procedat. Da, știu, lor nu le-a convenit ce am făcut, eu sunt sigură că am făcut ceea ce trebuia pentru oamenii de bună-credință din această țară.

Ce a urmat? Am aflat că au pregătit o listă lungă de promisiuni. Pe aproape toate le-ați mai auzit tot de la ei. Chiar anul trecut, din gura premierului în funcție, de la tribuna Parlamentului, care promitea că face curățenie în statul român. Nu s-a întâmplat ce a promis.

NU am primit niciun răspuns la întrebarea: cum arată bugetul pe 2025? NU am primit niciun răspuns la întrebarea: cum finanțăm reformele promise oamenilor? Ce economii se fac din reducerile promise? Cât de mare e gaura la bugetul de stat? Cresc sau nu taxele românilor de la anul?

Este un moment greu pentru România pe care doar construind pe adevăr îl putem trece! Suntem aici ca să-i reprezentăm pe oamenii cinstiți din România. Suntem aici pentru voi!”, a asigurat ieri Elena Lasconi, pe Facebook.

Însă din anunțul făcut public „în bloc” ar rezulta că „principiile programului de guvernare vizează sustenabilitatea și predictibilitatea macro-economică în acord cu așteptările mediului de afaceri, sindicatelor și societății civile. În acest moment de răscruce, partidele care își asumă responsabilitatea guvernării conștientizează că România trebuie să fie, fără compromisuri, demnă de sacrificiile și idealurile Revoluției din 1989 și de așteptările cetățenilor în 2024.

La 35 de ani de la prăbușirea regimului comunist trebuie să demonstrăm că democrația înseamnă mai mult decât promisiuni – înseamnă responsabilitate, echitate și măsuri concrete care să se reflecte în viața de zi cu zi a oamenilor”, se arată în comunicatul comun al PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale.

Concret, PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților naționale au agreat următoarele principii și măsuri, pe domenii:
Reforma administrației centrale

⦁ În administrația centrală, reducem numărul de ministere la maximum 16 și numărul agențiilor cu cel puțin 25%;

⦁ Comasarea serviciilor deconcentrate ale ministerelor (niciun minister să nu dețină mai mult de două servicii deconcentrate la nivel teritorial);

⦁ Reducerea numărului de secretari de stat cu cel puțin 50%. Regula de maximum 2 secretari de stat/minister/maximum 3 la ministerele mari;

⦁ Audit de eficiență pentru fiecare autoritate centrală, instituții regionale și companii de stat, în primele 6 luni ale anului viitor;

⦁ Desființarea instituțiilor regionale începând cu 1 martie reprezintă un pas ferm către o administrație mai eficientă și mai aproape de cetățean. Această măsură are scopul de a reduce birocrația excesivă, de a elimina structurile paralele și de a crește transparența în gestionarea resurselor publice.

⦁ Totodată, este nevoie de lansarea unui program strategic de sprijin pentru eliminarea inegalităților teritoriale și accelerarea dezvoltării zonelor defavorizate din cadrul regiunilor de dezvoltare.

Programul vizează investiții țintite în infrastructură, educație, sănătate și economie locală, pentru a crea oportunități concrete în comunitățile vulnerabile.

Ne propunem să asigurăm acces egal la servicii publice de calitate, să atragem investiții și să stimulăm crearea de locuri de muncă, astfel încât fiecare regiune să aibă șansa unui viitor prosper.

Debirocratizare, simplificare, dereglementare

⦁ Comasarea autorităților de reglementare din același domeniu de activitate în baza unei analize, în termen de 6 luni;

⦁ Anularea sau simplificarea unor reglementări nefuncționale sau supra-birocratice;

⦁ Digitalizarea și interconectarea bazelor de date de la nivelul administrațiilor publice centrale și locale;

⦁ De la 1 iulie, instituțiile statului nu vor mai avea dreptul să solicite cetățenilor documente sau hârtii care sunt deja emise de alte instituții publice. Această măsură va elimina redundanțele birocratice, va simplifica accesul la servicii și va demonstra respect față de timpul și efortul cetățenilor.

Descentralizarea și creșterea eficienței administrației publice locale

⦁ Transfer de active, competențe și responsabilități de la nivelul ierarhic superior către cele inferioare;

⦁ Identificarea activelor instituțiilor centrale lăsate în paragină sau prost administrate și transferarea lor în proprietatea publică sau privată a primăriilor;

⦁ Transfer de competențe în teritoriu între instituțiile statului. Vor fi identificate, pe baza discuțiilor cu asociațiile primarilor și președinților de Consilii Județene, competențele ce pot fi transferate la nivel local, conform principiului subsidiarității.

⦁ Finanțarea proiectelor de la bugetul de stat pe bază de eficiență și co-finanțare din partea autorităților locale.

Reforme privind reducerea cheltuielilor și a risipei banilor publici

⦁ Reașezarea bugetului conform noilor priorități de dezvoltare. Analiza eficienței cheltuielilor în marile sisteme publice.

⦁ Raționalizarea cheltuielilor nejustificate. Extinderea achizițiilor centralizate. Mecanism de control pentru creșterile care depășesc 20% față de costurile medii ale instituțiilor publice.

⦁ Prioritizarea proiectelor de investiții pentru care se alocă efectiv fonduri la nivel guvernamental și local. Eficientizarea sistemului de achiziții publice.

⦁ Un nou statut al funcționarului public, care să cuprindă criterii de performanță, salarizare în funcție de criterii meritocratice.

Reforme privind consolidarea fiscal-bugetară

⦁ Consolidare fiscal-bugetară în 7 ani pentru o Românie puternică în UE, conform angajamentelor privind setul de reforme și investiții asumate prin Planul bugetar-structural național pe termen mediu al României și PNRR. Concomitent cu reducerea deficitului bugetar ESA la 7% din PIB în 2025 și menținerea datoriei în PIB mai mică de 60%.

⦁ Menținerea cotei unice pentru predictibilitate fiscală;

⦁ Reducerea taxelor si impozitelor pe muncă. Reducerea poverii fiscale pe muncă cu până la 5 puncte procentuale, în cazul salariilor mici și al familiilor cu copii.

⦁ Zero contribuție la asigurarea de sănătate CASS pentru studenții care ocupă un loc de muncă în timpul studiilor de licență și masterat (vârsta mai mică de 26 de ani).

⦁ Scutirea de CASS și opțiune la plata CAS pentru pensionarii care au stagiul complet de cotizare contributiv și se angajează pe un loc de muncă, pentru încurajarea îmbătrânirii active.

⦁ Impozitarea progresivă a marilor averi.

Investiții

⦁ Peste 155 miliarde euro investiții publice în următorii 5 ani (120 miliarde euro in 4 ani). De exemplu, 8% din PIB investiții din buget și fonduri europene în anul 2025 (adică 150 miliarde lei, pentru investiții în școli, spitale, autostrăzi și cale ferată, agricultură și mediu).

⦁ Cele mai mari investiții din istorie în infrastructura de transport. Peste 27 miliarde euro investiții pentru a finaliza rețeaua de 2000 km de autostrăzi și drumuri expres și peste 2700 km de infrastructură feroviara.

⦁ Finalizarea celor 3 spitale regionale, construirea a 10 noi spitale, modernizarea a 17 spitale, construirea celor 200 centre comunitare integrate de sănătate în urbanul mic și rural și dotarea celor 2600 cabinete.

⦁ Peste 16 miliarde euro în următorii 4 ani pentru investiții masive în irigații și stimuli pentru fabrici noi de procesare, susținerea depozitării și ambalarea produselor.

⦁ Peste 6 miliarde euro investiții în sistemul de educație. Generalizarea Programului Masa Caldă în școlile din România. Sprijin pentru 750.000 de copii vulnerabili, pentru a reduce abandonul școlar. 900 creșe și grădinițe construite. Dotări moderne pentru 9000 școli și 1200 microbuze electrice pentru transportul elevilor.

⦁ Investiții în tineri. Peste 1 miliard euro în învățământul dual + reducerea fiscalității;

⦁ Stimuli economici de 6-8% din PIB anual pentru creșterea producției industriale aici, în România (10 miliarde euro anual scheme de ajutor de stat și garanții etc).

Schema de sprijin pentru marea industrie (1 miliard euro, Schema de sprijin pentru industria prelucrătoare și investiții în înaltă tehnologie, sprijin pentru industria materialelor de construcții, INVESTALIM etc)

⦁ Implementăm un program amplu de dezvoltare care va viza 300 de orașe, cu o populație de sub 100.000 de locuitori. Scopul acestui program este reducerea disparităților teritoriale, modernizarea infrastructurii locale și stimularea economiei regionale, pentru ca aceste comunități să devină mai atractive pentru investiții, locuire și dezvoltare sustenabilă.

Obiectivul acestui program este modernizarea infrastructurii urbane, îmbunătățirea calității serviciilor publice și stimularea economiei locale.

Trebuie să continuăm modernizarea rețelelor de transport, investiții verzi, tranziția digitală și dezvoltarea spațiilor comunitare, astfel încât aceste orașe să devină mai locuibile, competitive și sustenabile.

Pachet demografic – Sprijin pentru familiile cu copii

⦁ Facilități concrete pentru achiziționarea locuințelor, inclusiv programe de subvenționare și garanții pentru credite.

⦁ Credite avantajoase cu sprijin pentru dobânzi, care să ofere familiilor acces la resurse financiare necesare pentru un trai decent.

⦁ Construirea a 100.000 de locuințe sociale în următorii ani, pentru a asigura soluții accesibile de locuire, sprijinind în mod special familiile tinere și cele cu copii, contribuind astfel la revitalizarea demografică.

⦁ Construirea de creșe va continua, pentru a sprijini familiile tinere și a oferi condiții moderne pentru îngrijirea copiilor. Investim în educație pentru toți, asigurând acces echitabil la învățământ de calitate, indiferent de regiune sau situație socială, pentru ca niciun copil să nu fie lăsat în urmă.

Adjunct al AJFP Harghita, arestat pentru fapte de corupție

Sursa: Facebook

Mandat de arestare preventivă pe numele unui șef administrație adjunct – inspecție fiscală la Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Harghita, într-un dosar instrumentat de procurorii anticorupție.

Concret, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Târgu Mureș îl acuză pe Kurko Andras de comiterea a trei infracțiuni, acuzații care au cântărit suficient pentru ca judecătorii Tribunalului Harghita să dispună arestarea inculpatului pentru 30 de zile.

Potrivit DNA, Kurko Andras este cercetat pentru complicitate la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit; folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații (3 infracțiuni); efectuarea de operațiuni financiare, ca acte de comerț, incompatibile cu funcția, atribuția sau însărcinarea pe care o îndeplinește o persoană ori încheierea de tranzacții financiare, utilizând informațiile obținute în virtutea funcției, atribuției sau însărcinării sale – fapte comise anul acesta.

În data de 04 august 2024, cu ocazia efectuării unor verificări la o societate comercială de către lucrătorii de poliție din cadrul Poliției Stațiunii Borsec, inculpatul Kurko Andras, în calitate de șef administrație-adjunct al AJFP Harghita, ar fi furnizat lucrătorilor de poliție fotografii cu o casă de marcat și i-ar fi convins pe aceștia să nu aplice sancțiunile contravenționale constatate, deși ar fi fost constatate nereguli privitoare la inexistența casei de marcat care să aparțină societății respective și privitoare la prestarea unei activități lucrative nedeclarate de către un minor cu vârsta sub 16 ani.

Astfel, s-ar fi cauzat o pagubă bugetului de stat reprezentând cuantumul amenzilor neacordate, reprezentate de sancțiunea contravențională privind inexistența casei de marcat – amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei și sancțiunea contravențională privind prestarea unei munci nedeclarate în cadrul respectivei societăți de către un minor cu vârsta de sub 16 ani – amendă de la 20.000 lei la 200.000 lei, concomitent cu obținerea de către societatea respectivă de foloase patrimoniale necuvenite, în sumă echivalentă a amenzilor neacordate.

Totodată, în perioada august – octombrie 2024, inculpatul Kurko Andras, prin prisma calității sale de șef administrație-adjunct – inspecție fiscală la AJFP Harghita, având acces la bazele de date administrate de diferite autorități publice care conțin informații nedestinate publicității, ar fi furnizat și ar fi permis accesul mai multor reprezentanți ai unor societăți comerciale la informații nedestinate publicității, după cum urmează:

ar fi oferit informații administratorului unei societăți comerciale cu obiect de activitate în domeniul îmbutelierii apelor minerale cu privire la datele organizatorice ale unor controale ce vor fi efectuate de către inspectorii fiscali din cadrul AJFP Harghita la societatea respectivă, precum data exactă a controlului și componența echipei de control, asigurându-l totodată pe administrator de participarea sa la această activitate;

ar fi furnizat identitatea și datele de identificare ale proprietarului unui imobil situat în municipiul Miercurea Ciuc, alte informaţii obţinute din declaraţii ori documente prezentate de către contribuabilul proprietar, precum și situația fiscală și financiară a acestuia;

ar fi oferit informații cu privire la activitatea fiscală a unei întreprinderi individuale.

În perioada 04 iunie 2024 – până în prezent, inculpatul Kurko Andraș, în calitatea menționată anterior, prin încălcarea prevederilor legale privitoare la incompatibilități instituite de art. 96 din Legea 161/2003, ar fi efectuat în mod organizat operațiuni financiare, ca acte de comerț și ar fi administrat în fapt o societate comercială deținută de mama sa, prin gestionarea activelor societății, prin operațiuni bancare, respectiv prin încheierea de tranzacții comerciale cu alte societăți comerciale, în scopul obținerii pentru sine a unor foloase materiale necuvenite”, precizează DNA.

Toate cele de mai sus ar fi probate în urma activităților procedurale derulate de ofițerii de poliție ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciile Județene Anticorupție Harghita și Mureș, dar și cu sprijinul lucrătorilor din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române – Direcția de Operațiuni Speciale.

Acestea fiind detaliate, săptămâna trecută, instanța a admis „propunerea formulată de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Tg. Mureș”, astfel că a dispus „arestarea preventivă, pentru o perioadă de 30 zile, cu începere de la data de 13.12.2024 până la data de 11.01.2025, inclusiv, a inculpatului Kurko Andras, cercetat sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de efectuare de operațiuni financiare, ca acte de comerț, incompatibile cu funcția, atribuția sau însărcinarea pe care o îndeplinește o persoană ori încheierea de tranzacții financiare, utilizând informațiile obținute în virtutea funcției, atribuției sau însărcinării sale, respectiv de complicitate la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, și de folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații (3 infracțiuni).

Dispune emiterea, de îndată, faţă de inculpat a mandatului de arestare preventivă pe o perioadă de 30 zile, cu începere de la data de 13.12.2024, mandatul fiind valabil până la data de 11.01.2025, inclusiv”.

Furnizarea apei potabile – întreruptă temporar în Constanța și Cumpăna pentru lucrări de reabilitare

Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Societatea RAJA SA a anunțat că va întrerupe furnizarea apei potabile începând de miercuri seara – 18 decembrie 2024, ora 22.00, până joi – 19 decembrie 2024, ora 14.00.

Întreruperea furnizării apei potabile are ca scop realizarea mai multor lucrări de investiții.

Pe timpul desfășurării intervențiilor, vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din localitatea Cumpăna, dar și abonații din următoarele zone din municipiul Constanța:

  • Cartierele Medeea, CET, Anda, Viile Noi, Km 4-5 și Km 5;
  • Zonele Oil Terminal, Faleză Sud – Poarta 6, Industrială, Doraly și Comercială Constanța Sud;

Reluarea furnizării apei potabile se va realiza progresiv, în fiecare zonă afectată, cu precizarea că la capetele de coloană și la etajele superioare pot să apară abateri de la acest program.

În perioada sistării furnizării apei, echipele de intervenție vor efectua lucrările de cuplare a conductei cu diametrul de 500 mm la sistemul centralizat.

Din cauza vechimii, de peste 60 ani, s-a impus înlocuirea unui segment pe o lungime de aproximativ 50 metri, în zona intersecției bd. Aurel Vlaicu cu str. Industrială.

Totodată, se va înlocui și sistemul de vane de legătură cu conducta DN 600, ce asigură o mare parte din necesarul de apă pentru Stația de pompare și tratare Constanța Sud (Bifurcație Cumpăna).

Lucrările au fost demarate în urmă cu mai bine de două săptămâni, perioadă în care s-a realizat pozarea conductei în teren, s-au montat vanele pe noul tronson, urmând să fie realizată doar partea de cuplare/sudură și montare debitmetre pentru reglarea presiunii

Înlocuirea acestor secțiuni din conductele principale, DN 500 și DN 600, s-a realizat în regim de urgență, existând riscul major ca acestea să cedeze și o mare parte a consumatorilor să sufere de lipsa apei potabile pe o perioadă nedeterminată.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în parametrii optimi. Totodată, rugăm utilizatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă” se arată în comunicatul companiei RAJA.

PSD, PNL și UDMR anunță că pot face guvern fără USR

Sursa: Facebook

Coaliția „pro-europeană” s-a detonat destul de repede. Așa cum era de așteptat, partidele s-au așezat la masă de câteva ori, au avut discuții, însă nu s-a stabilit nimic concret.

Până ieri, când PSD, PNL și UDMR au anunțat că pot face guvern fără USR.

Anunțul vine după ce USR a refuzat să participe la o întâlnire, când liderii PSD, PNL, UDMR și ai minorităților naționale au purtat din nou negocieri privind noua guvernare.

Și, dacă în urmă cu o săptămână aveam un anunț asumat de toți, prin care eram înștiințați că se stă la masă „în grup” pentru o posibilă coaliție de guvernare, ba chiar se ia în calcul sprijinirea unui candidat comun la prezidențiale, ieri am aflat altceva.

De această dată, într-un comunicat asumat de aproape aceleași formațiuni – fără USR:

Liderii alianței pro-europene s-au întâlnit în această seară și au continuat discuțiile pe tema realizării unui program comun de guvernare bazat pe principiile enunțate în acordul semnat de formațiunile componente.

Considerăm că realizarea programului de guvernare este prioritatea fundamentală a acestei alianțe, de aceea, s-a discutat despre un set de reforme majore care urmează să fie finalizate și comunicate public în zilele următoare până la convocarea noului Parlament.

PSD, PNL, UDMR și Grupul minorităților naționale au voturile necesare pentru a forma un Guvern și o majoritate parlamentară chiar și în eventualitatea în care USR va decide să nu mai facă parte din această coaliție. Considerăm însă că realizarea unei majorități pro-europene cât mai largi ar fi în interesul național.

De asemenea, formațiunile prezente la întâlnire au reconfirmat decizia de a avea candidat unic al alianței pro-europene pentru alegerile prezidențiale”, se arată în comunicat.

Curtea de Apel București decide dacă alegerile prezidențiale vor fi reluate

Sursa: Google maps

Cererea prin care Călin Georgescu a contestat reluarea alegerilor prezidenţiale va fi judecată la Curtea de Apel București.

Aflată inițial pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție, contestația lui Georgescu a fost transmisă la CA București ieri, Curtea Supremă reținând că nu are competenţa să soluţioneze cauza.

Călin Georgescu a fost prezent ieri la ÎCCJ, acolo unde era termen de judecată în dosarul contestației, doar ca să afle că o altă instanță va analiza solicitarea sa.

Acesta a a contestat decizia Biroului Electoral Central (BEC) de reluare a alegerilor prezidenţiale, după anularea de către Curtea Constituţională a rezultatelor din primul tur.

Iar Georgescu nu este însă singur în această „luptă”. Împreună cu Coaliţia pentru Apărarea Statului de Drept a dat în judecată BEC şi mai multe instituţii: Ministerul Apărării, Statul Major al Apărării, Guvernul, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Curtea Constituţională, SRI, dar şi pe preşedintele Klaus Iohannis şi pe Elena Lasconi.

Respinge excepţia necompetenţei generale a instanţelor judecătoreşti invocată de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi intimaţii Serviciul Român de Informaţii şi Statul Major al Apărării prin şeful Statului Major al Apărării, ca nefondată. Admite excepţia necompetenţei materiale a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Declină competenţa de soluţionare a cererii de chemare în judecată, astfel cum a fost modificată, precizată, completată şi formulată de reclamanţii Coaliţia pentru Apărarea Statului de Drept şi Georgescu Călin, în contradictoriu cu intimaţii Biroul Electoral Central, Ministerul Apărării Naţionale, Statul Major al Apărării şi şeful Statului Major al Apărării, Guvernul României prin Prim-Ministru, reprezentat de Secretariatul General al Guvernului, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Curtea Constituţională a României, Serviciul Român de Informaţii, Preşedintele României, Klaus Iohannis, reprezentat de Administraţia Prezidenţială, şi Lasconi Elena – Valerica, privind anularea Deciziilor Biroului Electoral Central nr. 230D din 06.12.2024, nr. 231D din 07.12.2024 şi nr. 232D din 07.12.2024 şi obligarea Guvernului României la emiterea unei noi hotărâri de Guvern, în favoarea Curţii de Apel Bucureşti – Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal. Fără cale de atac”, se arată în soluţia ÎCCJ.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
ninsoare
-1.9 ° C
-1.7 °
-2.3 °
79 %
12.9kmh
100 %
J
-2 °
vin
0 °
S
2 °
D
3 °
lun
2 °

Ultimul articol

Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...

Nicușor Dan vrea referendum în Justiție; CSM avertizează că nu va tolera „nicio formă...

Președintele Nicușor Dan a revenit în țară și anunță că a citit sesizările primite din partea magistraților, așa cum au fost transmise după documentarul...