Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Cercetătorii chinezi de la Universitatea Jiaotong din Chengdu au testat mașini capabile să leviteze magnetic, transmite publicația Futurism.

Vehiculele levitează la o înălțime de aproximativ 35 de milimetri deasupra solului, pe o porțiune de autostradă special modificată.

Un videoclip din momentul testului arată un vehicul de pasageri ”alunecă” de-a lungul suprafeței, în timp ce anvelopele sale se învârt în aer

Astfel, anvelopele au devenit inutile după ce oamenii de știință au atașat ceea ce par a fi „repulsoare” magnetice la partea inferioară a vehiculului.

Cercetătorii din spatele testului speră că mașinile cu sistem maglev ar putea reduce consumul de energie. Dar, judecând după echipamentul greoi și dificil de controlat, există provocări imense de inginerie – și probabil de siguranță, de asemenea – ce trebuie rezolvate înainte ca tehnologia să devină practică.

Detaliile despre test sunt încă rare. Opt vehicule modificate au fost testate pe o porțiune de aproximativ opt kilometri de autostradă.

Inclusiv autostrada a fost modificată. Totuși, pentru moment, viteza mașinilor capabile să leviteze lasă de dorit

Atât drumul, situat în partea de est a Jiangsu, cât și vehiculele în sine au trebuit să fie puternic modificate pentru a le reuși această performanță. Inginerii au adăugat o serie de magneți permanenți pe podeaua vehiculelor, în timp ce rulau o șină conductoare de-a lungul autostrăzii.

Viteza a fost, de asemenea, relativ mare. Vehiculele din China ating o viteză raportată de 70 de kilometri la oră. Cu toate aceste viteza lor nu se apropie de viteza trenurilor de tip ”glonte”. Aceste trenuri reprezintă cele mai rapide mijloace de transport, unul dintre ele atingând 600 de kilometri pe oră.

De asemenea, China a anunțat construirea ”primei linii de probă dezvoltată independent din țară”. Proiectul va fi posibil datorită tehnologiei maglev.

Articolul precedentÎn timp ce angajații se simt mult mai confortabil să lucreze de acasă și dau dovadă de mai multă eficiență, angajatorii nu sunt de acord cu munca remote
Articolul următorMinistrul Educației: ”Se realizează o conectare directă a învăţământului superior la cerinţele pieţei muncii”
Jurnalist full-time / Pesimist part-time