7 C
București
duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 32

Chestionare despre siguranța, punctualitatea și curățenia în trenuri, prețul călătoriei sau facilitățile din gări

Foto: CFR România
Foto: CFR România

Transportul feroviar și cel de marfă sunt sub „lupa” Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței.

Instituția a lansat două chestionare – unul dedicat pasagerilor care utilizează transportul feroviar, iar al doilea – utilizatorilor serviciilor de transport feroviar de marfă – care pot fi completate până în septembrie.

Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar vrea să știe cam cât de mulțumiți sunt utilizatorii serviciilor feroviare, concluziile urmând a fi utilizate pentru elaborarea Monitorului Feroviar, ediția 2025.

Însă pentru soluționarea problemelor identificate, „CNSDF va formula și transmite autorităților competente recomandări (…) în limita atribuțiilor conferite de legislația în vigoare”.

Așa că s-a dat „start vot”: pe de o parte, chestionarul pentru pasageri conține întrebări despre siguranța, punctualitatea și curățenia în trenuri, prețul călătoriei, facilitățile din gări și conexiunea cu alte moduri de transport, iar chestionarul pentru companiile care utilizează serviciile de transport feroviar de marfă vizează criteriile care stau la baza alegerii acestui tip de transport, comparativ cu celelalte moduri (rutier/naval/aerian), competitivitatea, costurile înregistrate și termenele de livrare ale mărfurilor.

De asemenea, în cadrul celor două chestionare, utilizatorii au posibilitatea să prezinte și eventualele deficiențe ale transportului feroviar.

Completarea fiecărui chestionar durează aproximativ cinci minute și nu necesită autentificarea/înregistrarea cu o adresă validă de e-mail.

Cele două chestionare, disponibile în format Google Forms, sunt publicate pe pagina web a Consiliului Concurenței, www.consiliulconcurentei.ro, și a Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, www.consiliulferoviar.ro și pot fi completate până la data de 14.09.2025”, precizează Consiliul Concurenței.

(VIDEO) Control ANPC pe litoral: 5 unități închise, amenzi și mizerie în spațiile de producție

Captură video: Facebook/Cristian Popescu Piedone
Captură video: Facebook/Cristian Popescu Piedone

În cadrul Comandamentului Litoral 2025 din 16 iulie, coordonat de președintele Cristian Popescu Piedone, s-au derulat 63 de acțiuni de control.

În urma acestora, au fost aplicate 54 de amenzi-308.000 lei și 28 avertismente. În egală măsură, s-a dispus confiscarea unei cantități de alimente, în vederea distrugerii, în valoare de 6.991 lei.

Comandamentul Litoral 2025: Amenzi, închideri și confiscări după controalele ANPC în unități de alimentație și cazare

Asupra a 5 dintre unitățile verificate s-a dispus măsura închiderii temporare până la îndeplinirea tuturor condițiilor legale de funcționare.

Operatorii economici continuă să “pice examenele” ANPC atunci când vine vorba de respectarea legii consumatorului, cât și de respect față de acesta”, se arată în comunicatul ANPC.

Potrivit imaginilor, comisarii de la Protecția Consumatorilor au dispus închiderea unităților de cazare și de alimentație publică cu probleme grave, ca urmare a situației constatate.

Printre neregulile identificate la unitățile de cazare și de alimentație publică au fost:

  • Spațiu de producție neigienic;
  • Pavimente deteriorate;
  • Pânze de păianjen;
  • Lipsa de procesare în spațiu închis și autorizat;
  • Procesau legumele afară, în condiții de temperatură și igienă improprii.

Se va redeschide când tot spațiul va fi igienizat și reamenajat conform legislației în vigoare”, au mai punctat comisarii din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Elena Udrea câștigă în fața DNA: prima zi de libertate

Sursa: Facebook

Gabriela Elena Udrea, fostă ministră, fostă politiciană de succes cândva, este acum și fostă deținută.

Astăzi, Tribunalul Prahova a decis ca aceasta să fie eliberată după ce fusese condamnată la 6 ani de închisoare cu executare în aprilie 2022, în dosarul „Gala Bute”

Mai bine de două săptămâni au trecut de când Judecătoria Ploiești a admis cererea de liberare condiţionată formulată de persoana condamnată Udrea Elena Gabriela” și a dispus „liberarea condiţionată a persoanei condamnate Udrea Elena Gabriela, în prezent deţinută în Penitenciarul de Femei Ploieşti – Târgşorul Nou, din executarea pedepsei”.

Procurorii anticorupție au atacat însă sentința de mai sus, cauza fiind judecată, definitiv, astăzi. Iar Tribunalul Prahova a decis să respingă „contestația formulată de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Ploieşti, împotriva sentinţei penale nr. 1202 din data de 01.07.2025 pronunţată de Judecătoria Ploieşti, privind pe intimata UDREA ELENA GABRIELA, ca nefondată”.

Așa că, tot astăzi, Elena Udrea a ieșit pe poarta penitenciarului:

E minunat. Mă simt minunat. În primul rând îi mulțumesc din Dumnezeu că această încercare s-a terminat. A fost mult. E greu și o lună aici, în penitenciar. (…) Am considerat o încercare a lui Dumnezeu prin care am trecut tot cu puterea Lui. Îi mulțumesc fetiței mele că a rezistat în toată perioada aceasta, că a venit aici de 150 de ori. Așa au trecut aproape patru ani din copilăria ei. Toate sărbătorile și cel mai important moment din viața ei și a trecut în penitenciar ca să fie alături de mine”, a spus Elena Udrea, la ieșirea din penitenciar, citată de Știri pe Surse.

Săgeți de la liderul PSD înspre ministrul USR al Fondurilor Europene

Sursa: Facebook

E departe de a fi lapte și miere în coaliția de guvernare.

Iar unele disensiuni ies în spațiul public, cum este și cea legată de nemulțumirile liderului PSD Sorin Grindeanu la adresa ministrului USR al Fondurilor Europene. Totul, după ce Dragoș Pîslaru a adus în discuție pierderea fondurilor europene în construcția A8.

În acest moment suntem într-o situaţie în care proiecte de cam 6,3 miliarde de euro sunt, din perspectiva analizelor tehnice, proiecte care nu mai pot fi îndeplinite până în august 2026 sau care nu îndeplinesc procedurile. Deja avem o diferenţă, de la 15 miliarde minus 6,3, adică 8,7 miliarde euro care ar rămâne în PNRR, la care se adaugă un pachet de măsuri legate de rezilienţă”, spunea Dragoş Pîslaru.

Fapt care l-a nemulțumit grav pe Sorin Grindeanu, dat fiind că autostrăzile – și în general infrastructura – sunt proiectele sale cele mai importante, din perioada (parcă mai ieri era) când conducea Ministerul Transporturilor. Așa că a sărit în apărarea… sa.

În realitate, se circulă deja pe mare parte dintre autostrăzile despre care unii -în mod total iresponsabil – spun că nu vor mai fi construite.
Nu pot să nu mă întreb, aşa cum mulți români s-au sesizat deja, ce-o fi fost în mintea domnului ministru Pîslaru? Să aibă curaj şi să le spună clar românilor dacă domnia sa consideră că proiectele începute nu mai trebuie finalizate. Pentru că din declarațiile sale aşa pare…
”, a scris Grindeanu pe Facebook.

Ieri, ministrul Fondurilor Europene a scris mai pe larg „despre PNRR, aplicat și pe cifre”, punctând că exita „un risc major: România risca să piardă 7,8 miliarde de euro din PNRR”.

Dragos Pîslaru a scris și despre motive – anume negocieri lungi cu „Comisia Europeană și care nu conduceau la niciun rezultat”. Însă nu totul este sumbru, scrie mai departe ministrul Pîslaru:

În urma vizitei la București a delegației Comisiei Europene conduse de către doamna Céline Gauer, pot confirma următoarele vești bune: Nu pierdem bani nerambursabili. Din proiectele cu risc de eliminare de pe componenta de împrumut, am repus în negociere investiții în valoare de 2,5 miliarde Euro pentru care am demarat analize suplimentare și proceduri de accelerare, care să permită finalizarea lor înainte de august 2026. Am convenit, în premieră, ca în PNRR să fie introduse instrumente financiare prin Banca de Investiții și Dezvoltare (BID), astfel încât companiile de utilitate publică să poată accesa capital fără a depinde exclusiv de bugetul de stat.

Da, rămân proiecte în valoare de 6,3 miliarde euro care nu mai pot fi finanțate din PNRR. Nu pentru că am renunțat la ele, ci pentru că timpul și lipsa de acțiune din trecut nu mai pot fi întoarse.
Este momentul ca aceste întârzieri și greșeli să fie asumate onest de către cei responsabili. Nu este rolul meu să judec sau să dau vina pe cineva, dar este responsabilitatea mea să spun lucrurilor pe nume și să lupt pentru soluții reale, nu cosmetizări politice.

Pentru cei care încearcă să distorsioneze mesajele mele sau să transforme o analiză tehnică într-un pretext de atac politic: Nu am spus că se opresc autostrăzile. Am spus că anumite tronsoane nu mai pot fi finanțate prin PNRR, dar există alternative de finanțare – iar ele vor fi folosite.

PNRR nu este pierdut. Dar trebuie muncă serioasă, asumare și mai ales coerență în fața partenerilor europeni.
La finalul acestei zile, vreau să le mulțumesc echipei PNRR din MIPE pentru efortul lor susținut, precum și colegilor miniștri și ministerelor de linie pentru colaborarea excelentă.

Sunt mândru că România s-a prezentat demn și profesionist în fața Comisiei Europene și că împreună, ca o echipă unită, avem o șansă reală să renegociem planul până la finalul lunii iulie și să îl ducem mai apoi la capăt, la termen, pentru binele românilor.
Nu mai este timp de pierdut. E timpul să facem curățenie, să lucrăm profesionist și să maximizăm șansa unică pe care o avem cu banii europeni
”.

Institutul „Matei Balş”, firma care se ocupa de situaţiile de urgenţă și o angajată, urmăriți penal în dosarul incendiului din 2021

Foto: Digi24

Noi informații, oficiale, în cazul incendiului în 29 ianuarie 2021 izbucnit la parterul Pavilionului V al Institutului Naţional de Boli Infecţioase „Prof. Dr. Matei Balş” din Capitală.

Mai precis, vizavi de dosarul penal deschis după tragicul eveniment care a avut ca urmare decesul mai multor pacienţi internaţi, precum şi distrugerea, degradarea şi aducerea în stare de neîntrebuinţare a Pavilionului V, împreună cu sistemele şi echipamentele aferente.

Acum, procurorii spun că Institutul de Boli Infecţioase „Matei Balş” din Bucureşti, firma care avea contract cu spitalul pentru servicii pentru situaţii de urgenţă, administratorul acesteia şi şefa Biroului de achiziţii şi contractare sunt urmăriţi penal pentru distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru şi abuz în serviciu.

Inițial, dosarul a fost înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti, fiind preluat în aceeaşi zi de Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti. Iar pe parcursul anchetei au decedat încă 22 de pacienţi care fuseseră internaţi în Pavilionul V:

Institutul Național de Medicină Legală a efectuat autopsiile medico-legale asupra cadavrelor victimelor și astfel s-a putut stabilit că, din cele 26 de persoane decedate, 17 au decedat fără legătură de cauzalitate cu incendiul, iar pentru 9 persoane s-a stabilit că decesele lor sunt în legătură de cauzalitate cu expunerea la incendiul din data de 29.01.2021”, detaliază procurorii.

Așa că, în iunie anul acesta s-a dispus schimbarea încadrării juridice, noua încadrare fiind cea de distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru, având ca urmare decesul a 9 persoane, precum și distrugerea, degradarea și aducerea în stare de neîntrebuințare a Pavilionului V, a echipamentelor și sistemelor aferente.

Totodată, au fost cercetate și 17 infracțiuni de ucidere din culpă, fără legătură cu incendiul, însă „procurorii au dispus clasarea cauzei (…), ca urmare a faptului că faptele cercetate nu erau prevăzute de legea penală, precum și disjungerea cauzei și continuarea cercetărilor într-un dosar separat cu privire la infracțiunea de distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru”.

De aici, în acest moment, urmărirea penală se derulază împotriva a mai multor persoane fizice și juridice:

Institutul Naţional de Boli Infecţioase ”Prof. dr. Matei Balş”, pentru distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru.

Pe fondul lipsei agentului termic în unitatea sanitară, contrar normelor privind apărarea împotriva incendiilor, Institutul a permis şi tolerat, prin intermediul angajaţilor, introducerea în unitatea sanitară a surselor externe de încălzire, fără ca anterior unitatea sanitară să identifice, evalueze şi evidenţieze zonele cu risc ridicat unde se pot acumula concentraţii mari de oxigen sanitar.

Tolerarea utilizării aparatelor externe de încălzit în saloanele destinate pacienţilor dependenţi de oxigenoterapie a făcut posibilă trecerea aerului îmbogăţit cu oxigen şi populat cu scame de origine textilă prin elementul radiativ al unei aeroterme amplasate în salonul 63 situat la parterul Pavilionului V, cu consecinţa aprinderii scamelor care apoi au fost expulzate incendiate, producându-se astfel incendiul din data de 29.01.2021, ora 05.05, care a avut ca urmare dezastrul materializat în moartea a 9 persoane şi distrugerea, degradarea şi aducerea în stare de neîntrebuinţare a Pavilionului V al Institutului Naţional de Boli Infecţioase «Matei Balş», precum şi a instalaţiilor şi echipamentelor din clădirea respectivă, deşi, faţă de situaţia concretă existentă la momentul izbucnirii incendiului (saloane cu aport crescut de oxigen administrat pacienţilor cu COVID-19), unitatea sanitară trebuia şi putea să prevadă că folosirea surselor externe de căldură într-un mediu cu concentraţie ridicată de oxigen creează condiţiile pentru producerea unui incendiu.

Societatea comercială Midan Fire Exit S.R.L., pentru distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru.

Societatea în cauză a încheiat cu Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” două contracte și acte adiționale având ca obiect servicii pentru situații de urgență de categoria C1 (P1), prestând servicii pentru situații de urgență fără a deține aviz pentru sectorul de competență și fără resursă umană și bază materială (…).

Prin prestarea neconformă a serviciilor pentru situații de urgență, Midan Fire Exit S.R.L. a creat o stare de pericol pentru siguranța unității sanitare și a pacienților, cu consecința imposibilității asigurării unei intervenții oportune de stingere a incendiului produs în data de 29.01.2021, ora 05:05, sau cel puțin de limitare a consecințelor incendiului care a avut ca urmare dezastrul materializat în moartea a 9 persoane și distrugerea, degradarea și aducerea în stare de neîntrebuințare a Pavilionului V al Institutului Național de Boli Infecțioase „Matei Balș”, precum și a instalațiilor și echipamentelor din clădirea respectivă, deși, față de situația concretă și de notorietate existentă la momentul izbucnirii incendiului (lipsa agentului termic și prezența aerotermelor în saloanele cu aport crescut de oxigen administrat pacienților cu COVID-19), trebuia și putea să prevadă că intervenția unui singur pompier neechipat corespunzător și fără dotări specifice nu este nici oportună și nici conformă.

Dănilă Mihăiţă, pentru distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru.

În calitate de administrator în fapt al societății comerciale MIDAN FIRE EXIT S.R.L., a încheiat cu Institutul Național de Boli Infecțioase „Matei Balș” două contracte și acte adiționale având ca obiect servicii pentru situații de urgență de categoria C1 (P1), prestând servicii pentru situații de urgență fără a deține aviz pentru sectorul de competență și fără resursă umană și bază materială.

Prin prestarea neconformă a serviciilor pentru situații de urgență, Dănilă Mihăiță a creat o stare de pericol pentru siguranța unității sanitare și a pacienților, cu consecința imposibilității asigurării unei intervenții oportune de stingere a incendiului produs în data de 29.01.2021, ora 05.05, ori cel puțin de limitare a consecințelor incendiului care a avut ca urmare dezastrul materializat în moartea a 9 persoane și distrugerea, degradarea și aducerea în stare de neîntrebuințare a Pavilionului V al Institutului Național de Boli Infecțioase „Matei Balș”, precum și a instalațiilor și echipamentelor din clădirea respectivă, deși, față de situația concretă și de notorietate existentă la momentul izbucnirii incendiului (lipsa agentului termic și prezența aerotermelor în saloanele cu aport cr.escut de oxigen administrat pacienților cu COVID-19), trebuia și putea să prevadă că intervenția unui singur pompier neechipat corespunzător și fără dotări specifice nu este nici oportună și nici conformă.

Totodată, Dănilă Mihăiță, în calitate de cadru tehnic în domeniul apărării împotriva incendiilor, angajat la Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”, nu a identificat pericolele de incendiu care pot să apară la nivelul unității sanitare, fiind de notorietate prezența în unitatea sanitară a surselor externe de încălzire, astfel cum era obligat, obligație menționată și în fișa postului (pompier).

Astfel, cadrul tehnic a ignorat prezența surselor externe de încălzire, fără a identifica, evalua și evidenția zonele cu risc ridicat unde se pot acumula concentrații mari de oxigen sanitar.

Ilie Simona Corina Gabriela, pentru abuz în serviciu, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit şi distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru.

În calitate de Șef Birou Achiziții publice și Contractare în cadrul Institutului Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Bals, având atribuții de întocmire a contractelor pentru servicii, de verificare cu privire la întocmirea corectă a angajamentelor bugetare și legale și a dosarului achiziției directe, în acord cu legislația în vigoare, a semnat un contract în valoare de 242.000 lei fără TVA (22.000 lei/lună x 11 luni) și un act adițional, în valoare de 66.000 lei fără TVA (22.000 lei/lună x 3 luni) cu societatea Midan Fire Exit S.R.L., având ca obiect achiziția de prestări servicii de intervenție pentru situații de urgență, cu nesocotirea pragului valoric legal stabilit pentru achiziția directă de servicii, de 135.060 lei, fără TVA, în afara condițiilor de eficiență economică și socială și cu nerespectarea principiilor nediscriminării și tratamentului egal, producând o pagubă materială în dauna Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”, reprezentând contravaloarea sumelor achitate în baza contractului și actului adițional (285.999,06 lei fără TVA), o vătămare a intereselor celorlalți operatori economici, care au fost privați de dreptul de a depune ofertă sau solicitare de participare în urma publicării unui anunţ de participare în cadrul procedurii, și un folos corelativ în favoarea societății Midan Fire Exit S.R.L. și implicit a administratorului în fapt Dănilă Mihăiță.

Prin încheierea contractului sus-menționat cu societatea Midan Fire Exit S.R.L., care nu îndeplinea condițiile prevăzute de OMAI nr. 75/2019 pentru prestarea serviciilor de tip C1 (P1), în sensul că societatea nu era avizată pentru sectorul de competență, nu avea resursele umane și materiale necesare, Ilie Simona-Corina-Gabriela a creat o stare de pericol pentru Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” și pentru pacienți, materializată în imposibilitatea asigurării unei intervenții conforme și oportune de stingere a incendiului produs în data de 29.01.2021, ora 05.05, ori cel puțin de limitare a consecințelor incendiului, care a avut ca urmare moartea a 9 persoane și distrugerea, degradarea și aducerea în stare de neîntrebuințare a Pavilionului V al Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”, precum și a instalațiilor și echipamentelor din clădirea respectivă”.

AUR a contestat la CCR Legea „austerității”: „Un festival al sărăciei, al inechităților și al haosului legislativ”

Legea privind unele măsuri fiscal-bugetare, care aduce cu sine măsuri de austeritate odată cu adoptarea sa prin asumarea răspunderii de către Guvernul Bolojan, a fost contestată la Curtea Constituțională a României.

Criticii vizibili ai actului normativ sunt parlamentarii AUR, care solicită să se decidă că legea „nu doar că este neconstituțională, este periculoasă”, deoarece „deschide calea unei guvernări în care Executivul face legi fără control parlamentar, ignoră Constituția, ignoră drepturile cetățenești și subminează autoritatea justiției”.

Curtea Constituțională a României va analiza pe 22 iulie sesizarea partidului AUR în legătură cu Legea „austerității”, adoptată prin angajarea răspunderii Executivului.

Inițiativa AUR vine după ce luni, plenul reunit al Parlamentului a respins moțiunea de cenzură inițiată de partidele extremiste. Ulterior, pe masa CCR a ajuns sesizarea.

Guvernul a folosit abuziv procedura angajării răspunderii pentru a impune un pachet eterogen de măsuri care afectează grav milioane de români, fără o dezbatere reală în Parlament.

Invocarea urgenței este un fals grosolan: deficitul bugetar nu a apărut peste noapte, iar Guvernul a avut ani la dispoziție să intervină prin mecanismele democratice normale. Ce face Bolojan? Împachetează tăierile, discriminările și umilințele în aceeași lege, o bagă pe gât Parlamentului și pretinde că e ‘reformă’.

Legea atacată la Curtea Constituțională este un festival al sărăciei, al inechităților și al haosului legislativ: se elimină facilitățile pentru familiile cu copii – sabotaj direct la adresa politicilor demografice și a viitorului țării, se îngheață salarii și se anulează compensațiile legale pentru concediile neefectuate, se eșalonează hotărârile judecătorești definitive – un atac fără precedent asupra justiției și separației puterilor în stat, se menține personalul militar la limita subzistenței – semnal clar că acest guvern nu respectă nici armata, nici demnitatea națională.

În paralel, cinci vicepremieri și sute de sinecuri bugetofage își mențin privilegiile intacte. Guvernul cere ‘austeritate’ celor care abia supraviețuiesc, în timp ce sinecuriștii se plimbă în mașini de lux plătite din banii contribuabililor. AUR cere Curții Constituționale să respingă în totalitate această lege și să apere principiile fundamentale ale statului de drept.

Am depus și susținut în Parlament moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan, care a venit cu acest pachet fiscal pentru sărăcirea românilor. (..) Nu AUR a creat criza. Nu AUR a îndatorat România pe 30 de ani. Nu AUR a îngropat economia în pandemie. Vom continua cu toate armele legale și democratice posibile. În august. În septembrie. În fiecare lună dacă va fi nevoie”, arată AUR.

Vicepremierul pentru reformă: „Până la sfârșitul anului viitor TVA-ul nu va scădea și nu vom avea o relaxare”

Sursa: gov.ro

Vicepremierul Michael Dragoș Anastasiu vede următoarea perioadă ca fiind una extrem de grea, însă atrage atenția că, în lipsa primului pachet de măsuri pe care și-a asumat răspunderea Guvernul Bolojan, situația risca să fie una aproape fără de ieșire.

Din perspectiva sa, anii 2025 și 2026 vor fi cei mai dificili și până la finalul lui 2026 măsurile fiscale nu vor fi relaxate, ceea ce înseamnă că nici TVA nu va scădea.

Declarațiile au fost făcute la Digi 24, unde Dragoș Anastasiu a explicat necesitatea măsurilor de austeritate. Medic și om de afaceri, a fost inițial consilier onorific al lui Ilie Bolojan, pe când era președinte interimar al României – pentru relația cu mediul de afaceri, în Departamentul Politici Economice și Sociale.

Apoi, la formarea Guvernului Bolojan, Dragoș Anastasiu a fost numit vicepremier – fără portofoliu, dar pentru reformă. Momentan, acesta a rămas neafiliat politic.

Dacă nu ieșeam, până pe 8 iulie, cu acest pachet dureros, (…) Comisia Europeană începea demersul de a stopa fondurile europene pentru România, iar agențiile de rating, care ne spun nouă că țara dumneavoastră e acceptabilă pentru investiții sau nu e acceptabilă pentru investiții, ne-ar fi spus foarte repede că suntem neacceptabili pentru investiții.

Și asta era scenariul Grecia 2010, cursul valutar s-ar fi dus probabil la 6, șomajul la 30-40 la sută. (…) Noi nu am avut timp să începem cu ce doare cel mai tare și să facem totul așezat, în consultare cu sindicatele și cu patronatele: n-a fost timp. Pachetul 2 rezolvă din inechități, pachetul 3, cu atât mai mult și așa mai departe. (…)

Analiștii pe care i-am sunat (…) spun că vom avea creștere economică în România. Nu așa mare cum a fost prevăzut, dar va fi creștere economică. Următoarele pachete se vor concentra pe debirocratizare, eliminarea inechităților. (…)

Până la sfârșitul anului viitor, 2026, noi trebuie să reducem deficitul cu 4% din PIB. Asta înseamnă mulți bani, undeva spre 100 de miliarde. Va trebui să reducem cu atâta deficitul. (…) Sigur că TVA-ul, în această perioadă, nu va scădea și nu vom avea o relaxare”, a punctat Dragoș Anastasiu, pentru sursa citată.

Lemne și bani, mită primită de un polițist din Maramureș, pentru a trece cu vederea transporturi ilegale de masă lemnoasă

Captură video (Replica online)

O lună de arest preventiv l-a „convins” pe un polițist din județul Maramureș să își recunoască vinovăția într-un dosar în care era cercetat pentru fapte de corupție.

În dosarul instrumentat de procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Maramureș, agentul de poliție era cercetat după ce se decoperise că acesta căzuse la o înțelegere cu un bărbat, pentru a trece cu vederea transporturile ilegale de masă lemnoasă pe care le efectua acesta din urmă.

Agentul principal de poliție din cadrul IPJ Maramureş – Poliţia Oraşului Vişeu de Sus – Formaţiunea Rutieră a încheiat zilele trecute un acord de recunoaștere a vinovăției, admițând că a încălcat, în mod repetat, legea. Astfel, inculpatul a scăpat cu o pedeapsă cu suspendare, în condițiile în care ancheta s-a derulat cu acesta în stare de arest preventiv.

Iar acuzațiile aduse omului legii au fost trei la număr: luare de mită (2 acte materiale); folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații (3 acte materiale); abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit.

Conform acordului încheiat cu procurorii, agentul de poliție a fost condamnat la 3 ani de închisoare cu suspendare, fiindu-i interzise o serie de drepturi. Totodată, polițistul are obligaţia de a frecventa un program de reintegrare socială derulat de către Serviciul de Probaţiune Maramureş sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate, respectiv obligația de a presta muncă neremunerată în folosul comunității în cadrul unei primării din județul Maramureș, pe o perioadă de 90 de zile.

Mai precis, se arată în minuta Tribunalului Maramureș, „Prin sentinţa penală nr. 195 din data de 11.07.2025, s-a dispus: Admite acordul de recunoaştere a vinovăţiei încheiat la data de 09.07.2025, în dosarul penal nr. 176/196/P/2024/d1, de Parchetul de pe lângă Tribunalul Maramureş cu inculpatul I.V.G., … şi în consecinţă:

1. Condamnă pe inculpatul I.V.G. la pedeapsa de 2 ani și 2 luni închisoare pentru comiterea infracţiunii de luare de mită.

2. Condamnă pe inculpatul I.V.G. la pedeapsa de 10 luni închisoare pentru comiterea infracţiunii de folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații

3. Condamnă pe inculpatul I.V.G. la pedeapsa de 1 an şi 8 luni închisoare pentru comiterea infracţiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit.

Aplică inculpatului I.V.G. pedeapsa cea mai grea, de 2 ani și 2 luni închisoare, la care adaugă 10 luni închisoare, reprezentând sporul obligatoriu de o treime din totalul celorlalte pedepse, inculpatul urmând să execute pedeapsa principală rezultantă de 3 ani închisoare.

Aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prev. de art. 66 alin. 1 lit. a, b şi g Cod penal (dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, dreptul de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat, dreptul de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii), pe o perioadă de 3 ani, de la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare prin care s-a dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere.

Aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii exercitării drepturilor prevăzute de art. 66 alin. 1 lit. a, b şi g Cod penal (dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice, dreptul de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat, dreptul de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii), a căror exercitare a fost interzisă şi cu titlu de pedeapsă complementară.

Dispune suspendarea executării pedepsei sub supraveghere şi stabileşte un termen de supraveghere de 4 ani. Inculpatul este obligat ca pe durata termenului de supraveghere să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probațiune Maramureș, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probațiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunțe, în prealabil, schimbarea locuinței și orice deplasare care depășește 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informații și documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existență.

Impune inculpatului obligaţia de a frecventa un program de reintegrare socială derulat de serviciul de probaţiune sau în colaborare cu instituţii din comunitate. Pe parcursul termenului de supraveghere, inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii în cadrul Primăriei comunei … sau în cadrul Primăriei …, judeţ Maramureş, pe o perioadă de 90 de zile lucrătoare.

Constată încetată de drept măsura arestării preventive dispusă faţă de inculpatul I.V.G. prin Încheierea penală nr. 55/DL/21.06.2025 pronunţată de judecătorul de drepturi şi libertăţi din cadrul Tribunalului Maramureş în dosarul nr. 1270/100/2025. Dispune punerea de îndată în libertate a inculpatului I.V.G., de sub puterea mandatului de arestare preventivă nr. 36/UP/21.06.2025, dacă nu este arestat în altă cauză. Executorie cu privire la măsura preventivă.

Constată că inculpatul a fost reţinut şi arestat preventiv în perioada 20.06.2025– 11.07.2025. Dispune confiscarea specială de la inculpatul I.V.G. a sumei de 150 lei (actul material descris la pct. 1). Dispune păstrarea până la soluţionarea definitivă a cauzei şi apoi ataşarea la dosar a mijloacelor de probă înregistrate la poziţia nr. 192/2025 din Registrul mijloacelor de probă al Tribunalului Maramureş.

Va obliga inculpatul la plata cheltuielilor judiciare către stat, în cuantum de 1.593,48lei (din care suma de 1.093,48 lei este aferentă fazei de urmărire penală). Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare”.

În acordul de recunoaștere a vinovăției, procurorul a reținut, în esență, faptul că, inculpatul, agent principal de poliție, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a primit de la martorul denunțător suma de 150 de lei, iar ulterior a acceptat promisiunea unui folos necuvenit de la acesta, constând în primirea unei cantități de masă lemnoasă, în valoare de aproximativ 1400 de lei, în legătură cu neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu, respectiv pentru a nu constata efectuarea de către acesta a unui transport de material lemnos, fără documente de proveniență, dar și pentru a-i permite efectuarea în continuare de transporturi ilegale de material lemnos, fără documente de proveniență.

De asemenea, inculpatul, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a permis, în mod repetat aceluiași martor denunțător, accesul la informații nedestinate publicității, referitoare la prezența unui echipaj de poliție în zona în care acesta efectua un transport de material lemnos, fără documente de proveniență, dar și pentru coordonarea transporturilor ilegale de masă lemnoasă, fără documente de proveniență, pe care acesta le efectua.

Totodată, inculpatul, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a omis să constate săvârșirea unei contravenții de către o altă persoană care conducea un autoturism pe un drum public și nu a aplicat sancțiunile contravenționale corespunzătoare, inclusiv măsura complementară a suspendării dreptului de a conduce”, detaliază Direcția Generală Anticorupție.

ANPC stopează invazia detergentului neconform din Ucraina: 45 de tone întoarse din drum la vama Halmeu – Conține drept la replică –

Detergent Ucraina

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intervenit la solicitarea Biroului Vamal de Frontieră Halmeu, județul Satu Mare, pentru a verifica un transport suspect de produse de curățenie provenite din Ucraina. Verificările s-au încheiat cu o decizie fermă: întreaga cantitate de 45.885 kg de detergent nu va intra pe piața din România.


Operațiunea, coordonată de președintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, a avut loc la punctul de trecere a frontierei Halmeu și a vizat două tipuri de detergent lichid pentru rufe, ambalate în recipiente de 5 litri: Free Original Ultra și Fee Alpin Freshness Ultra, ambele provenite din Ucraina.

Detergent Ucraina

Verificarea amănunțită a documentelor și etichetelor a scos la iveală o serie de nereguli grave:

  • Lipsa fișei tehnice corespunzătoare produselor prezentate. Fișa de securitate aparținea unui alt produs – Free Pro Black;
  • Etichetele și documentele de transport nu erau redactate în limba română, încălcând astfel legislația privind informarea corectă a consumatorilor;
  • Pe etichetele ambalajelor apărea menționat un alt importator decât cel din documentele oficiale: SC Bogdas Trade SRL figurând ca importator pe etichete, în timp ce în acte apărea SC Gabis Fortuna SRL din Brașov;
  • Instrucțiunile de utilizare și dozajul nu erau disponibile în limba română;
  • Loturile de detergent nu erau însoțite de buletine de analiză sau rapoarte de încercări, ceea ce pune sub semnul întrebării siguranța și conformitatea acestor produse.

Toate aceste abateri încalcă prevederile Regulamentului (CE) nr. 648/2004, ale Hotărârii Guvernului nr. 658/2007 și ale Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 (republicată) privind protecția consumatorilor.

ANPC a decis respingerea intrării în țară a produselor, oprind astfel un potențial pericol pentru consumatori și pentru piața internă a produselor de curățenie.

„Atât timp cât eticheta e o minciună, iar documentele nu spun adevărul, produsul nu are ce căuta pe piața din România. Legea e una singură – și o aplicăm fără excepții”, a transmis președintele ANPC, Cristian Popescu Piedone.

Drept la replică primit și publicat la data de 22 iulie 2025

Precizările reprezentanților legali Gabis Fortuna SRL și Bogdas Trading SRL:

  1. Negăm cu fermitate acuzația de „invazie detergent neconform” asociată în titlul
    articolului firmelor menționate. Comunicatul ANPC menționează explicit doar
    constatarea din timpul controlului a existenței unor neconcordanțe între datele de pe
    etichetele produselor unde Bogdas Trade SRL figurează ca importator și cele din
    documentele de transport în care Gabis Fortuna SRL este destinatara a transportului.
    Aceste aspecte constatate de inspectorii ANPC reprezintă o eroare de procesare în
    cadrul documentației de însoțire emisă de furnizorul extern, urmând a fi corectată
    cu sprijinul operatorului vamal și al partenerului logistic.
  2. Folosirea termenului „detergent neconform” este complet nefondată, nefiind
    rezultatul vreunei anchete finalizate sau al unei hotărâri judecătorești definitive, ci
    doar o divagare a rezultatului verificărilor efectuate de inspectorii ANPC care au
    constatat numai o neconcordanță între documentele aferente transportului și
    etichetelor greșit aplicate produselor verificate. Prezentarea acestei suspiciuni în
    articolul publicat ca fapt dovedit aduce grave prejudicii de imagine firmelor
    implicate.
  3. Produsele menționate cu erori de etichetare – Free Original Ultra și Fee Alpin Freshness
    Ultra – fac obiectul unui proces de verificare documentară și tehnică, urmând ca
    etichetele, traducerile și fișele de securitate să fie completate și aliniate integral
    cerințelor legislative în vigoare.
  4. Companiile noastre tratează cu maximă responsabilitate conformitatea tuturor
    produselor comercializate și nu vor permite sub nicio formă ca pe piața românească
    să fie distribuite produse care nu respectă cadrul legal privind etichetarea, securitatea
    și informarea în limba română.
  5. Siguranța consumatorului și respectarea legislației interne și europene
    reprezintă pentru noi un angajament ferm. Regretăm situația apărută și asigurăm
    autoritățile și partenerii comerciali că vom depune toate diligențele pentru rezolvarea
    acestui incident izolat în mod corect, transparent și responsabil.

Adrian Năstase, întrebări: „PSD – a cincea roată la căruță?”

Ca și cum frustrările apărute între partenerii de coaliție nu ar fi fost de ajuns, și fostul președinte al PSD Adrian Năstase pare că vrea să pună paie pe foc.

Astăzi, pe blogul său, unde, vorba aceea, „împreună vom găsi răspunsul”, Adrian Năstase are o întrebare, ușor retorică: „PSD – a cincea roată la căruță?”.

Adrian Năstase pornește simplu analiza pentru a dibui răspunsul la întrebarea de mai sus. Cum ar veni, „căruța guvernării actuale pare că are patru roți – PNL, USR, UDMR și Grupul minorităților, în timp ce PSD pare a fi a cincea roată”. Iar o altă constatare a fostului lider social democrat ar fi și că „nici „cârmaciul” căruței nu e de la PSD”.

În plus, Năstase a mai observat ceva: anume că „s-a format o axă PNL/USR în interiorul guvernului, cu sprijin de la Cotroceni. Acest tandem din cadrul coaliției se va întări prin numirile în zona serviciilor de informații, a serviciului extern din MAE, din Ministerul economiei (regii de stat, etc). Poziția PSD în această configurație va deveni tot mai slabă, inclusiv la nivelul administrației locale”.

Alte remarci vizavi de foștii săi colegi de partid ar fi că „PSD a ajuns un partener-junior, care devine, treptat, prizonier al unei politici care îi afectează electoratul”, „PSD nu mai dispune nici de posibili aliați în zona de stânga”, iar diverși factori au dus la „epuizarea resurselor de lideri naționali, la o reprezentare slabă în parlament și la o penurie de idei sau programe credibile”.

Marea dilemă a membrilor partidului este acum dacă să rămână în continuare la guvernare sau să treacă în opoziție. Chiar și cei care vor să rămână la guvernare, pe ideea de a continua – unii dintre ei – să rămână conectați la anumite surse de finanțare sau pentru a-și asigura un tip de protecție împotriva unor eventuale dosare, își dau seama că, în perspectiva următoarelor alegeri parlamentare, AUR poate „aspira” cea mai mare parte a votanților PSD.

Pe de altă parte, regândirea unui nou mesaj, a unor noi programe și a unui nou lidership sunt greu compatibile cu prezența în actualul guvern. Sigur, un partid responsabil nu se poate despărți de responsabilitatea ieșirii din această situație (la care a contribuit împreună cu PNL dar și cu USR).

Poate însă că sprijinirea, din parlament, pe baza unui acord solid, a unui guvern minoritar PNL/USR/UDMR ar oferi răgazul necesar pentru atingerea acestor obiective. Reamintesc că guvernul PSD din 2000 – 2004 a fost un guvern minoritar, sprijinit în parlament de UDMR, pe bază de acorduri negociate anual.

Din acest punct de vedere, Congresul din toamnă al partidului poate însemna ieșirea PSD din mediocritate și revenirea în prim-planul politicii românești”, atrage atenția Adrian Năstase.

Sorin Grindeanu, cu gândul permanent la români: „Fără echitate fiscală nu poate exista o reformă a bugetului”

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Social democrații par permanent surprinși de deciziile Guvernului Bolojan, creând impresia că nu au fost consultați – sau cel puțin nu au fost de acord – cu măsurile de austeritate pe care toți membrii coaliției de guvernare și-au asumat răspunderea.

Încă de dinainte de a intra în vigoare măsurile de austeriate, mai multe voci din PSD – inclusiv a liderului interimar Sorin Grindeanu – au criticat pachetul, pe considerentul că lovește în clasa „muncitoare”. Lucru perfect real, de altfel.

Ieri, încă o dată, Sorin Grindeanu a ținut să asigure în numele social democraților că gândul le este permanent la bunăstarea românilor, iar pe viitor practic vor fi mai atenți cu măsurile care fi implementate în vederea reducerii defiicitului bugetar.

PSD pregătește soluții pentru a corecta măsurile din primul pachet fiscal. Este obligatoriu ca factura austerității să nu fie suportată doar de oamenii cu venituri mici și medii, care trăiesc dintr-un salariu muncit din greu, ci și de bugetarii de lux și, mai ales, de marile corporații cu afaceri de miliarde, care declară constant pierderi și nimeni nu pare interesat de asta. Fiindcă fără echitate fiscală nu poate exista o reformă a bugetului care să corespundă așteptărilor populației!”, a spus Grindeanu, de la tribuna Parlamentului.

Lucru care de altfel este realizabil, în condițiile în care PSD are 6 miniștri: Ciprian-Constantin Șerban la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Radu Marinescu – Justiție, Florin-Ionuț Barbu – Agricultură, Bogdan-Gruia Ivan – Energie, Alexandru-Florin Rogobete – Sănătate, Petre-Florin Manole – Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

Celor șase portofolii li se adaugă și un post de viceprim-ministru, în persoana eternului Marian Neacșu. Practic, cum s-ar spune, social democrații au cu ce.

Medic la Sanador, falsuri privind concediile medicale

Sursa foto: Wall Street
Sursa foto: Wall Street

Un medic ortoped din cadrul Clinicii Sanador este acuzat de luare de mită și fals intelectual, în legătură cu ilegalitățile pe care le-ar fi comis la eliberarea certificatelor de concediu medical.

Medicul primar, care are specialitatea de ortopedie-traumatologie, profesa atât în cadrul Spitalului Clinic de Urgență București cât și a Spitalului Sanador – Clinica Sanador Buzești, calități în care, spun procurorii, a emis nu mai puțin de patru certificate de concediu medical pentru aceeași persoană, „atestând în mod nereal existența unor afecțiuni medicale și acordând, astfel, nejustificat, zile de concediu medical”.

Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul București spun că ilegalitățile ar fi fost comise de medicul în vârstă de 55 de ani în perioada iunie – iulie 2024, și, „pentru a crea aparența acordării asistenței medicale, inculpatul parcurgea anumite proceduri precum efectuarea de investigații imagistice sau aplicarea unor mijloace de imobilizare ortopedică. În schimbul emiterii concediilor medicale fictive, inculpatul a primit de la această persoană sume de bani cuprinse între 200 și 400 lei”.

Însă și anul acesta, în cadrul anchetei, medicul a fost prins în flagrant pe când primea mită. S-a întâmplat chiar săptămâna trecută, „în timp ce se afla în Spitalul Clinic de Urgență București, (…) în timp ce primea suma de 300 lei de la aceeași persoană, imediat după emiterea unui nou certificat de concediu medical în care menționa afecțiuni medicale inexistente”.

După flagrant, medicul a fost reținut pentru 24 de ore, iar ulterior față de acesta a fost luată măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, cu interdicția de a exercita profesia.

Rămâi conectat

6,124FaniÎmi place
București
cer acoperit de nori
7 ° C
7.7 °
6.6 °
80 %
3.1kmh
100 %
D
6 °
lun
9 °
mar
8 °
mie
7 °
J
3 °

Ultimul articol

Acordul UE–Mercosur este expresia cea mai concretă a eșecului de guvernare și pare că...

În ultimii ani, Uniunea Europeană a construit un discurs public obsesiv despre siguranță alimentară, sănătate publică și protecția consumatorului. În paralel, aceiași decidenți au...

Cristian Popescu Piedone, un actor-cheie în noua ecuație administrativă a Capitalei

Un moment de tranziție pentru administrația Bucureștiului Depunerea jurământului de către Ciprian Ciucu în funcția de primar general al Capitalei marchează începutul unei etape administrative...

Ludovic Orban se întoarce „acasă” și anunță că Forța Dreptei urmează a fuziona cu...

După o lipsă de câțiva ani din PNL, partid pe care l-a și condus, Ludovic Orban ar putea renunța la partidul pe care l-a...