Sursa foto: BBC

Anunțul Facebook vine la câteva zile după ce Mark Zuckerberg a anunțat schimbarea numelui companiei în Meta. Altfel spus, compania va începe ștergerea formatelor individuale de recunoaștere facială pentru aproape 1 miliard de utilizatori. Conform unei postări a companiei, peste 600 de milioane de conturi folosesc tehnologia de recunoaștere a feței.

Totodată, în aceeași postare, compania a anunțat că Facebook nu va mai recunoaște fețele oamenilor în fotografii și videoclipuri. Această măsură va afecta și tehnologia pentru textul alternativ destinat persoanelor cu deficiențe de vedere și nevăzătoare, relatează G4media.ro.

Facebook și-a schimbat numele în Meta

Reprezentanții companiei au anunțat că serviciile de recunoaștere facială va fi eliminată în următoarele săptămâi.

„Există multe preocupări cu privire la locul tehnologiei de recunoaştere facială în societate, iar autorităţile de reglementare sunt încă în proces de a oferi un set clar de reguli care guvernează utilizarea acesteia”, a precizat compania în postarea lor. Cu toate acestea, Meta a anunțat că va lua în considerare recunoașterea facială pentru cazurile în care oamenii trebuie să își verifice identitatea sau pentru a preveni frauda.

Decizia luată de Facebook vine în contextul în care o fostă angajată a publicat numeroase documente interne ale companiei către companiile de știri și autorități guvernamentale. Conform rapoartelor, Facebook cunoștea problemele provocate de serviciile sale. Dar nu a remediat niciodată problema sau nu au încercat să rezolve suficient de mut. În 2012, Facebook a achiziţionat start-up-ul israelian Face.com pentru sub 100 de milioane de dolari. Formând o echipă de dezvoltatori care s-au concentrat pe recunoaşterea facială pentru aplicaţiile mobile.

Mark Zuckerberg a fost nevoit să plătească anul trecut o sumă de 650 de milioane de dolari după ce a fost dat în judecată pentru colectarea și stocarea de date biometrice fără consimțământul utilizatorilor.

Săptămâna trecută, Mark Zuckerberg a anunțat că Facebook își va schimba numele în Meta, ca parte a unui rebrand major. Compania a anunțat că-și va extinde acoperirea și în domenii precum realitatea virtuală. Cu toate acestea, e bne de știut că modificarea nu se aplică platformelor individuale, ci doar companiei-maă care le deține.

Mark Zuckerberg a anunțat noul nume în timp ce a dezvăluit planurile de a construi un „metavers”. O lume online în care oamenii se pot juca, lucra și comunica într-un mediu virtual, folosind adesea căști VR.

Facebook devine ”Meta”, axându-se pe realitatea virtuală

Articolul precedentCodrin Ștefănescu, revoltat: „Ați luat-o razna total, ați înnebunit o țară întreagă cu lupta voastră pentru ciolan”
Articolul următorRaluca Turcan, despre indexarea pensiilor: „Facem simulări între 6 şi 12%”
Andrei NARIȚA
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.