Mai mulți oameni pentru prim-ministrul Florin Cîțu. Cel puțin angajați cu acte în regulă, chiar în interiorul Guvernului României, potrivit unui proiect de hotărâre care va fi analizat astăzi în ședința de guvern.
Proiectul în discuție vizează modificarea Hotărârii Guvernului nr. 603/2020 privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Corpului de control al prim-ministrului, în ceea ce privește numărul maxim de posturi pentru Corpul de control al prim-ministrului.
Stabilit la 77 în urmă cu un an, pe 5 august 2020, numărul de posturi va crește substanțial, din ce se arată în proiect. Modificarea vizează un singur articol față de forma existentă a HG 603/2020, dar și anexa actului normativ, care reprezintă structura organizatorică a Corpului de control.
„La articolul 3 alineatul (1) va avea următorul cuprins: (1) Numărul maxim de posturi al Corpului de control al prim-ministrului este de 92, exclusiv demnitarul și posturile aferente cabinetului acestuia, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(…) Încadrarea, respectiv numirea personalului preluat în noua structură organizatorică se realizează cu respectarea procedurii și regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, în termen de minimum 30 de zile și maximum 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri”, se arată pe pagina Guvernului.
Potrivit Agerpres, prin schimbarea structurii organizatorice se are în vedere „înfiinţarea, în subordinea directă a conducătorului CCPM, a unei Direcţii generale de control, condusă de un director general, în subordinea cărora să-şi desfăşoare activitatea două direcţii de control (Direcţia de control al ministerelor şi Direcţia de control al agenţiilor guvernamentale), conduse fiecare de câte un director, ajutat de câte un director adjunct şi două servicii (Serviciul de control al companiilor de stat şi Serviciul de monitorizare şi coordonare metodologică), conduse fiecare de câte un şef de serviciu;
înfiinţarea în subordinea directă a conducătorului CCPM, a unei Direcţii juridice şi de petiţii, condusă de un director, în subordinea căreia să-şi desfăşoare activitatea un Serviciu juridic şi un Serviciu de petiţii, ambele conduse de câte un şef de serviciu; înfiinţarea, în subordinea directă a conducătorului CCPM, a unui Serviciu de suport administrativ şi documente clasificate, condus de un şef de serviciu, în subordinea căruia să se regăsească un compartiment de secretariat şi suport al personalului, un compartiment de suport logistic şi IT, un compartiment de documente clasificate şi analiza informaţiilor şi un compartiment de arhivă”.