Edilul Nicușor Dan anunță „cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei”, și anume trenul metropolitan, care va avea, potrivit spuselor primarului general, o contribuție importantă la rezolvarea traficului aglomerat din București. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR s-a propus finanțarea prin PNRR a nouă proiecte complementare, opt dintre acestea fiind dedicate modernizării celor opt linii de cale ferată, în timp ce unul achiziției de trenuri noi și moderne.
Nicușor Dan precizează că cei 530 de milioane de euro, aferenți noului proiect, vor fi asigurați de PNRR
Astfel, vorbim despre lucrări de modernizare a căilor ferate care urmează să includă reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente, însă și construirea de noi stații. Se va avea în vedere, de asemenea, „modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice”, a mai spus Nicușor Dan.
Opt tronsoane de cale ferată
Un europarlamentar PSD acuză Guvernul de plagiat
Primarul general aș Capitalei a spus, de asemenea, că Bucureștiul urmează să primească opt tronsoane de cale ferată, după cum urmează:
- Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest
- Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul
- Gara de Vest – Stația Vasile Milea
- Gara de Nord – Chitila – Scroviștea
- Gara Obor – Brănești – Islaz
- Gara de Nord – Chiajna – Grădinari
- Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea
- Gara de Nord – Săbăreni
„Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei. E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului”, a ținut să completeze edilul Capitalei, Nicușor Dan, pe pagina sa oficială de Facebook.