Societatea Neptun Olimp încearcă sa facă bani din orice,
numai din cazarea turiştilor nu. După ce au aprobat deschiderea unei
spălătorii, acționarii sunt convocaţi să voteze vânzarea terenurilor
companiei.
Acționarii SC Neptun Olimp sunt convocați pe 14 septembrie în cadrul
Adunării Generale Extraordinare pentru aprobarea vânzării a două
terenuri, unul de 143,8 metri patrați, situat lângă Vila 7, iar celălalt
de 327,9 metri patrați, situat la intrarea hotelului Sulina. Deciziile
vin într-o perioadă nu tocmai fericită pentru companie. Dacă ne raportăm
la un preţ mediu pe metrul pătrat în intravilanul staţiunii, respectiv
100 de euro, rezultă că toată afacerea este de peste 47.000 de euro,
adică 200.000 de lei.
Vânzarea este pe undeva logică, date fiind
rezultatele financiare negative din ultima perioadă, însă suntem în plin
sezon estival, camerele sunt (sau aşa ar trebui) cu turişti iar
afacerea ar trebui să mergă unsă. Nu este însă aşa. Potrivit
raportărilor contabile, Neptun-Olimp a înregistrat în primul trimestru
din acest an venituri totale de 38.859 de lei. În perioada de referinţă
de anul trecut, acestea au fost aproape duble, de 65.699 de lei.
La
fel s-a comportat şi cifra de afaceri, de la un nivel de 4.242 de lei,
în intervalul de referinţă de anul trecut, la doar 2.752 de lei, la 31
martie 2015. În acelaşi timp, Neptun-Olimp a avut, în primul trimestru
din acest an, cheltuieli totale de 432.166 de lei, mai bune comparativ
cu perioada de raportare de anul trecut, atunci când acestea au fost de
455.808 lei. Dar asta nu a contat prea mult, pentru că la sfârşitul
exerciţiului financiar trimestrial pe 2015 Neptun-Olimp a bifat o
pierdere netă de 393.307 lei, mai mult decât în 2014, atunci când
compania a avut pierderi de 390.110 lei.
Pierderile, de trei ori mai mari decât cifra de afaceri
Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri mai mare
decât în 2013, respectiv 590.693 de lei, în condiţiile în care, în urmă
cu doi ani, afacerile s-au cifrat la 546.908 lei. Din păcate pentru
managerii companiei, veniturile au scăzut, iar cheltuielile au crescut.
Astfel,
de la venituri totale de aproape 1,8 milioane de lei şi cheltuieli de
1,75 milioane de lei în 2013, societatea a ajuns la încasări totale de
1,24 milioane de lei şi cheltuieli totale de peste 2,67 milioane de lei
anul trecut. Când s-a tras linie la sfârşit de an, situaţia nu a arătat
deloc roz: o pierdere netă de 1,42 milioane de lei, în condiţiile în
care în 2013 firma a avut un profit de 47.931 de lei.
În raportul pe
anul trecut, conducerea societăţii a precizat că Neptun Olimp a avut o
concurenţă serioasă pe piaţa turistică, mai ales din partea rivierei
vecine. „Produsele turistice ale societăţii se adresează turiştilor cu
venituri medii şi ridicate, care preferă un loc de vacanţă care poate fi
completat cu servicii diverse de agrement. Litoralul bulgăresc aflat în
vecinătatea staţiunii reprezintă o concurenţă reală atât prin servicii,
cât şi prin politica tarifară“, au precizat managerii. Cum s-ar zice,
dacă bulgarii nu ar fi existat, Neptun Olimp ar fi făcut profit. Ghinion
curat.
Acţionarii au aprobat deja în cadrul precedentei Adunării Generale Extraordinare, următoarele puncte de pe ordinea de zi: „1. Avizarea contractelor de colaborare încheiate în sezonul estival 2014, 2. Avizarea încheieii unor contracte de colaborare pentru sezonul Estival 2015, 3. Aprobarea realizării unei Spălătorii în incinta spaţiului Pizzeria Internaţional“.
Statul român, prin Ministerul Economiei, controlează 52,2% din acţiunile SC Neptun-Olimp SA, în timp ce SIF Transilvania deţine 41,1% din portofoliul de acţiuni, iar restul revine unor persoane fizice.