Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a explicat ceea ce poate face instituția pe care o conduce pentru a apăra drepturile cetățenilor care se trezesc că zborul pentru care au plătit este anulat din senin.
Discuția are loc în contextul în care, potrivit Observator, în ultima săptămână aproape 30 de curse au fost anulate şi mai bine de 350 de zboruri au fost amânate, având întârzieri chiar şi de cinci ore.
În mare parte este vorba despre cursele companiei WizzAir, dar sunt curse şi de la Tarom sau Lufthansa care sunt în aceeaşi situaţie. Explicațiile companiilor aeriene țin de întârzierea echipajelor de zbor, precum şi de probleme tehnice ale aeronavelor, iar președintele ANPC explică faptul că, în unele cazuri, nu se poate face nimic.
„Dacă vorbim de zboruri anulate de către companii ce nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, cu siguranţă Autoritatea noastră din păcate este legată de mâini şi picioare, nu avem altă cale decât notificarea prin Centrul European al consumatorilor al acestor situaţii”, a declarat Horia Constantinescu, citat de B1 TV.
Cu toate acestea, pe viitor ar putea exista pârghii, a detaliat Horia Constantinescu, care a precizat că în Parlament există un proiect de act normativ și speră ca în toamnă acesta să devină lege, așa încât operatorii să fie obligați să aibă un reprezentant legal în țara noastră, pentru că în multe situaţii nu au niciun interlocutor.
„Încă de anul trecut, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului am arătat că este nevoie de o structură operativă europeană, alta decât în mod graţios să comunicăm de la unul la altul hârtii.
Cred că regulamentele europene ar trebui adaptate vremurilor pe care le trăim, din păcate din ce în ce mai puţini piloţi, din ce în ce mai puţin personal navigant, fac ca lucrurile să se complice din ce în ce mai mult”, e de părere Horia Constantinescu.