Românii care nu și-au putut plăti datoriile și nu au surse de câștig au cerut anul acesta să intre în insolvență, a anunțat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Potrivit ANPC, de la începutul anului au fost înregistrate 43 de cereri de intrare în insolvență personală, potrivit ziare.com.
Cel mai mare număr de dosare de insolvență au fost depuse de locuitorii din Bihor, București și Galați
„De la începutul anului și până în prezent Direcția de Insolvență a Persoanelor Fizice a înregistrat un număr de 43 de cereri de deschidere a procedurii de insolvență, mai mare decât cele primite în cursul întregului an 2021 și de două ori mai mare decât în primul an de activitate al Direcției, 2018. În cursul anului 2022 au fost consiliați în cadrul birourilor de insolvență, existente la nivelul fiecărui județ un număr de 357 debitori, există un număr de 75 de dosare în lucru”, au comunicat reprezentanții ANPC.
Insolvenţa este situaţia în care o persoană fizică nu mai dispune de banii necesari pentru a-şi achita datoriile (rate bancare, impozite, restanţe la asociaţiile de proprietari) şi înregistrează întârzieri de plată mai mari de 90 de zile
Pe parcursul derulării acestor proceduri, există o protecţie faţă de creditori, fiind suspendate executările silite asupra bunurilor şi veniturilor, fiind suspendată curgerea dobânzilor sau a penalităţilor şi fiind asigurat un nivel de trăi rezonabil conform legislaţiei în vigoare (coşul minim de cumpărături).
„Pentru corectă informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvența persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet să aibă obligația de a afișa o plachetă specială, informativă, în acest sens. Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la entitatea de soluționare alternativă a litigiilor, din cadrul ANPC, și la procedurile de tip ȘAL, în vederea soluționării pe cale amiabilă a reclamațiilor acestora, precum și, după caz, la procedura de insolvență a persoanelor fizice”, a comunicat ANPC.