Propunerea de majorare a impozitelor pentru transportatori va băga în faliment toate firmele românești, după doi ani și jumătate în care transportatorilor li s-au pus piedici și nu li s-a acordat nici un fel de ajutor, este concluzia la care au ajuns reprezentanții Confederației A Operatorilor şi Transportatorilor Autorizați din România(COTAR).
„Acest sector economic a fost grav afectat de restricțiile impuse de pandemie, apoi de majorarea prețurilor la carburanți și la polițele RCA. Toate acțiunile guvernelor din ultimii doi ani și jumătate au fost în defavoarea transportatorilor români”, spun revoltați oficialii COTAR.
În fapt, este vorba despre o supraimpozitare pe care societățile de transport spun că nu o pot susține, având în vedere că în ultimii di ani activitatea acestora s-a restrâns din cauza pandemiei de Covid.
Propunerea de modificare de la punctul 36 din Ordonanța pentru modificarea și completarea Codului Fiscal transformă în venituri impozabile toate sumele care depășesc 33% din salariul de bază, reprezentând indemnizații plătite pentru clauza de mobilitate. Prin această modificare, Guvernul trece încă o dată peste votul democratic din Parlamentul României și peste Președintele României, pentru a obține falimentarea transportatorilor români. În urmă cu doar trei luni, Iohannis a promulgat Legea prin care se stabilea că aceste sume NU se impozitează.
„Guvernul vrea, astfel, să anuleze o lege votată de Parlament și promulgată de Președinte, la mai puțin de 3 luni de la intrarea ei în vigoare – Legea 72/2022”, spun transportatorii autorizați.
Transportatorii din România, direct afectați de modificările Codului Fiscal: „De ce dorește falimentarea noastră?”
Această Lege a răspuns principalelor solicitări ale transportatorilor rutieri, deoarece s-a eliminat o „eroare juridică”, comisă de ANAF, prin interpretarea diferită a diurnei șoferilor profesioniști.
„Am avut zeci de contestații. Unii impozitau diurna, alții nu. Abia după protestele din octombrie(n.r. octombrie 2021) s-a lămurit că diurna nu se mai impozitează”, au declarat, pentru zin.ro, unii patroni ai firmelor de transport.
La acest moment, indemnizațiile plătite pentru clauza de mobilitate au același regim ca indemnizațiile de detașare/delegare, fără a fi impozitate suplimentar. Noua formulă de impozitare propusă pentru veniturile aferente prestațiilor suplimentare intră în contradicție cu toate deciziile și directivele UE, susțin transportatorii români.
Potrivit unei estimări COTAR, în ultimii doi ani, veniturile din transport, virate la bugetul de stat, au însemnat 7,5 miliarde de euro,
„Transportul rutier ar fi adus și mai mulți bani la bugetul statului, dacă nu ar fi fost permanent frânat de Guvern, mai ales prin interpretările abuzive ale unor inspectori ANAF. Pierderile calculate în urma aplicării prevederilor actuale pentru viitorul Cod fiscal sunt de circa 1,5 miliarde de Euro pe an. În același timp, continuă scumpirea carburanților, chiar și când prețul barilului de petrol scade, însă Consiliul Concurenței consideră că este normal să se întâmple așa. La fel consideră și în legătură cu scumpirea polițelor RCA, la toate firmele de asigurări”, susține COTAR.
Modificările la Codul Fiscal sunt postate pe site-ul Ministerului de Finanțe și ar urma să intre în vigoare în ianuarie 2023.
Citește și: „Caracatiță politico-mafiotă” la Ministerul Transporturilor. Un secretar de stat, acuzat că se folosește de funcție pentru a prospera în afaceri