Cozonac
Cozonac. Sursa foto: realitatea.net

Jumătate dintre români declară că vor prepara cozonacul pentru Paște în casă, iar jumătate că îl vor cumpăra, la fel ca și anul trecut, potrivit celui mai nou studiu Reveal Marketing Research.

Procentul persoanelor care declară că vor cumpăra dintr-un magazin cozonacul a crescut cu 5 procente, până la 42%. Cei mai mulți (44%) au spus că vor cumpăra cozonaci de la supermarket sau de la hypermarket. De asemenea, față de anul trecut, procentul persoanelor care preferă să cumpere cozonac de la brutărie este mai mare cu 4 procente, de la 33% până la 37%.

Brandurile și rețetele românești, preferate de români


80% dintre români preferă rețete și branduri autohtone de cozonac, 8 din 10 români optând pentru branduri și rețete românești, în mai mare masură persoanele peste 55 de ani (90%), dar și cele din mediul rural (84%). Procentul persoanelor care aleg rețete sau branduri internaționale a scăzut față de anul trecut, de la 28% la 21%. Prepararea produselor de panificație în casă este mai mică comparativ cu anul trecut, evoluție ce poate fi explicată prin relaxarea restricțiilor și prin descreșterea trendului “gătitului acasă” adus de pandemie. În topul preferințelor pentru produse de panificație preparate în casă, se clasează cozonacul (39%), urmat de pâine (16%)

Principalele motive pentru care românii nu prepară produse de panificație în casă sunt reprezentate de faptul că rețeta durează prea mult (57%) și că este prea complicată (34%). În 2021, principala barieră era reprezentată de faptul că produsele din comerț erau considerate mai bune (49%).

Conform studiului Reveal Marketing Research, pâinea rămâne cel mai consumat produs de panificație. Franzela (42%), alături de pâinea feliată sau ambalată (41%) și pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificație incluse în dieta zilnică a românilor. Acestea sunt și produsele pentru care 84% dintre români au resimțit în cea mai mare masură creșterea prețurilor, comparativ cu anul anteriori.

”Hachiko din Makariv” a fost adoptat

Articolul precedent”Hachiko din Makariv” a fost adoptat
Articolul următorPanglică, pâine cu sare și un sobor de preoți pentru inaugurarea unui contor de gaz