Cu ocazia zilei de 30 octombrie, dată la care Armata României sărbătorește Ziua Relațiilor Publice Militare (PR).
Ministerul Apărării Naționale din România atrage atenția asupra dezinformării și fenomenului de fake news.
PR este o specialitate militară distinctă.
Aceasta a fost integrată în sistemul militar ca răspuns la creșterea nevoii de comunicare și transparență publică a instituției militare.
Nu este pentru prima dată când Ministerul Apărării face apel la cetățeni, atenționându-i că informarea cea mai corectă este cea din surse oficiale.
MApN: ”A început mobilizarea! Armata te ia cu forța!”… cu astfel de știri false ne-am confruntat frecvent în acest an, mai ales în mediul online”
”Dacă mai era nevoie, ultimii ani ne-au evidențiat importanța crucială a comunicării. A informării corecte și oportune, a găsirii adevărului într-o mare de dezinformare. Oamenii din PR stau de obicei în spatele camerelor foto/video în momentele de reușită și apar în fața acestora în situațiile dificile. La mulți ani tuturor celor care își desfășoară activitatea în domeniul relațiilor publice!”, au transmis reprezentanții Ministerului Apărării Național, într-un comunicat publicat pe contul de Facebook.
Ministerului Apărării Naţionale a decis, la sfârşitul lunii octombrie 1991, introducerea activităţii de relaţii publice în armată şi înfiinţarea Secţiei de Informare şi Relaţii Publice a Armatei (SIRPA), aflată în subordinea directă a ministrului apărării.
La 30 octombrie 1993, în baza Ordinului general al ministrului apărării şi a Ordinului Marelui Stat Major, SIRPA s-a transformat în Direcţia de Informare şi Relaţii Publice a Armatei (DIRPA)
De asemenea, în perioada 30 aprilie 1997 – 20 februarie 2007, instituția a purtat denumirea de Direcţia Relaţii Publice (DRP).
Începând cu 20 februarie 2007, denumirea structurii este Direcţia informare şi relaţii publice.
Din din data de 1 ianuarie 2004, relaţiile publice sunt recunoscute ca specialitate militară.