Dacă tot nu a avut vizibilitate ieri, după ședința de Guvern, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a ieșit astăzi cu o informație bombă legată de ultimele schimbări survenite.
Claudiu Năsui anunță că a făcut câteva tăieri în organigrama ministerului pe care îl conduce, făcând cumva o paralelă între acest demers și faptul că țara noastră are nevoie de o strategie de suuces privind promovarea turismului.
Însă, dacă ministrului Năsui a explicat pe Facebook că au dispărut din pix câteva zeci de posturi pentru care erau prevăzute salarii de câteva mii de euro și pensii speciale la final, o informație din minister schimbă cumva datele problemei. Potrivit G4Media, care îl citează pe Ionuț Tudorică, purtător de cuvânt al ministerului, posturile de care vorbește Năsui nu erau ocupate, „ci doar bugetate în cadrul ministerului și ar fi urmat să fie ocupate pe viitor”.
Pe de altă parte, Năsui scrie în postare că posturile au fost create pentru promovarea turismului, însă în realitate era vorba despre „sinecuri și pensii speciale”.
„În ședința de guvern de ieri, am desființat 40 de posturi din ministerul economiei cu salarii de mii de euro pe lună și pensie specială.
În teorie, funcțiile acestea ar fi trebuit să promoveze turismul. În practică știm cu toții ce se întâmplă cu aceste posturi la stat. Sinecurile acestea au fost create de guvernul PSD. Inițial, Ministerului Turismului a creat 15 astfel de posturi. Dar, ulterior, numărul s-a triplat până la 40. Ele aveau statut diplomatic inclusiv în ceea ce privește salarizarea și drepturile la pensie, de unde pensia specială. Asta era viziunea de promovare a turismului a statului român: sinecuri și pensii speciale.
Banii contribuabililor sunt sacri. Nu avem voie să-i risipim. Statul trebuie nu doar să nu mai înființeze sinecuri, ci și să le desființeze pe cele existente. Decât să plătească salarii de mii de euro și pensii speciale, statul mai bine lăsă banii contribuabililor care îi muncesc reducând impozitele pe muncă #ZeroTaxe.
E momentul să reformăm modul în care se promovează turismul. Soluția găsită împreună cu mediul de afaceri a fost înființarea organismelor de management al destinațiilor, în care deciziile de promovare a turismului național pleacă de la factorii implicați real în această industrie: investitorii privați și autoritățile locale. Este un sistem gândit în piramidă. De la organizații locale, la OMD-uri regionale și apoi de unul național, care poate avea o strategie de promovare a țării coerentă și continuă independent de schimbările guvernamentale”, se arată în postarea ministrului.