Gabriela Firea dă o bombă în exclusivitatea pe pagina sa de Facebook, anume că este pe drum primul autobuz hybrid, care va ajunge în București chiar de mărțișor. De ce este important? „Achiziția noilor autobuze hibrid – Mercedes-Benz Citaro Hybrid este un pas important în diminuarea poluării generate de traficul urban”, explică primarul Capitalei.

După prototip, în București vor mai ajunge alte zeci de astfel de autobuze, asigură primarul. Gabriela Firea nu uită să explice și de ce sunt atât de minunate aceste mijloace de transport, cu multe detalii legate de interior/ exterior.

Din luna mai, Primaria Municipiului Bucuresti va receptiona cate 20 de bucati pe luna, pana in luna noiembrie inclusiv, totalizand un numar de 130 de bucati. Valoarea totala a contactului este de aproximativ 50 de milioane de Euro cu TVA inclus.

Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sustenabilă, economică și fiabilă, astfel necesitând o mentenanță similară autobuzelor convenționale. În acest sens, garanția de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000, garanție de tip Full Warranty.

Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului.

Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant.

În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care spre deosebire de un sistem de virare clasic folosește energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziția volanului, precum și o punte motoare construită din materiale ușoare, silențioasă, cu zgomot de rulare redus, ce folosește pentru lubrifiere un mix de ulei mineral și sintetic pentru o mentenanță cât mai redusă.

Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București.

O atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală”, explică Gabriela Firea.