Consiliul Concurenței a amendat Mega Image cu 10,08 milioane lei, adică aproape 2 milioane euro, pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile la produsele de bază.
Autoritatea de concurență a dat un singur astfel de exemplu, prețul la uleiul de floarea-soarelui, pe care Mega susținea că îl vinde cu cel mai mic preț de pe piață. În realitate însă, la raft era o altă situație.
Consiliul Concurenței arată într-un comunicat că a constatat anumite neconcordanțe în informațiile transmise de Mega Image referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază, date care fuseseră solicitate tuturor marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață.
Și, chiar dacă Mega anunțase la raft un preț mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru de 3,69 de lei/litru, iar prețul era afișat inclusiv în aplicația Monitorul Prețurilor, produsul nu se regăsea, însă în magazine la prețul indicat.
Din ce detaliază Consiliul Concurenței, aplicația online Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare a fost lansată tocmai pentru a permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare, respectiv Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan. Or orice informație falsă afectează atât consumatorii, cât și ceilalți retaileri.
„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite.
Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, arată Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.