Foto: 4tuning
Foto: 4tuning

Urmează măsuri radicale pentru România, măsuri care vor duce la limitarea poluării, în următorii 10 ani.

Este vorba despre interzicerea autoturismelor poluante, autoturisme pe care țara nosatră le importă, la preț redus și în regim second hand, din străinătate.

De asemenea, va fi introdusă o taxă de mediu, dar și alte măsuri menite să ducă la eliminarea mașinilor poluante.

Șoferii s-au bucurat că au scăpat de taxe de mediu la înmatricularea mașinilor aduse din import, dar această secure continuă să le atârne asupra capului. Periodic, în spațiul public reapar discuțiile despre posibilitatea reintroducerii taxei de mediu, iar acest lucru nu este o posibilitate, ci deja o certitudine, arată Promotor.

Decizie istorică: guvernanții pregătesc o strategie clară pentru reducerea poluării

În domeniul transporturilor, Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030, care a fost pus în dezbatere la Ministerul Energiei, prevede atât continuarea măsurilor de stimulare (cele două programe Rabla) cât și introducerea unor măsuri coercitive care să descurajeze cumpărarea și utilizarea mașinilor poluante, mai arată sursa citată.

Anul 2022 devine un an cheie pentru șoferi: accesul mașinilor pe benzină și motorină în centrul orașelor va fi restricționat, începând cu anul viitor.

Se urmărește descurajarea importului de mașini second hand

Prin aceste măsuri, românii vor fi descurajați să cumpere mașini poluante, iar impozitele anuale pe mijloacele de transport vor cunoaște numeroase modificări.

De asemenea, taxa de mediu va fi aplicată în vederea descurajării achizițiilor de mașini uzate, mașini care au un grad de poluare foarte mare.

Mai mult, autoritățile vor ca, până în 2030, acolo unde se poate, să fie stabilite benzi speciale de circulație pentru mijloacele de transport public și automobilele electrice.

Să nu uităm că, de ani buni, mulţi posesori de maşini diesel din mai multe state europene au dorit și încă doresc vor să scape cât mai repede de autovehiculele vechi și poluante.

Dacă alte state preferă sănătatea, curățenia și un mediu nepoluat, est-europenii cumpără aceste autoturisme fără să stea pe gânduri.

Articolul precedent„Am suferit, am plâns, dar n-am pătimit!”
Articolul următorParlamentul European a votat „certificatul UE Covid”
Jurnalist full-time / Pesimist part-time