Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat, joi, că statul român a încercat de-a lungul timpului să-i păcălească pe cei de la Comisia Europeană cu privire la CFR Marfă.

Acesta a amintit că la începutul lunii mai a avut mai multe discuții cu comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager, cu privire la TAROM și CFR Marfă.

Grindeanu a precizat că zona de CFR Marfă este mai dificilă decât zona de TAROM.

„Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. (…) Zona cealaltă, de CFR Marfă, este mai dificilă decât zona de TAROM, pentru că acolo vom merge – şi ştim situaţia companiei – acolo vom merge cu mai multe scenarii, urmând ca după acest dialog cu Comisia Europeană să alegem unul dintre aceste scenarii şi să mergem pe el fără a ne mai împiedica”, a afirmat Grindeanu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România, potrivit stiripersurse.ro.

Comisia europeană acceptă desființarea și reînființarea CFR Marfă

Ministrul Transporturilor a mai precizat că în următoarea perioadă va avea discuții cu privire la viitorul CFR Marfă pentru ca aceste lucruri trebuie discutate transparent și aprobate de Comisie.

„Privatizarea e, iar, una din componentele respective. Acest dialog trebuie spus cât se poate de transparent, iar fiecare din aceste variante are plusuri sau minusuri. Nu există soluţia perfectă în ceea ce înseamnă CFR Marfă. Depinde la care dintre ele vom ajunge, dar nu există soluţia perfectă”, a mai spus Sorin Grindeanu.

Referitor la situația TAROM, compania românească trebuie să continue planul de restructurare pe care l-a agreat cu Comisia Europeană.

„Ştim cu toţii că situaţia nu e cea mai fericită – şi nici nu trebuie să ascundem gunoiul sub preş – nu e cea mai fericită la TAROM. TAROM-ul trebuie să-şi continue planul pe care l-a agreat cu Comisia Europeană şi pe care trebuie să-l urmărească, aşa, citând din clasici în viaţă, pas cu pas, astfel încât să poată să salveze compania, pentru că despre asta e vorba”, a mai spus Grindeanu.

De asemenea, fostul premier a afirmat că în zona de est a Europei au mai rămas în picioare doar două companii naționale, TAROM și LOT.

„În rest, cam toate au intrat în faliment. Dar nu doar în estul Europei. Avem exemplul recent al Alitalia. De aceea, pe zona aceasta de TAROM, trebuie să îşi urmărească foarte bine acest plan. Atunci există o şansă, iar una din componente înseamnă ca 90% din personalul TAROM să fie personal navigant şi 10% personal suport. Nu invers”, a concluzionat Sorin Grindeanu.

Citește și articolul: Grindeanu, nemulțumit de podul de la Brăila: „Dacă nu ne mişcăm rapid nu vom avea infrastructură nici peste zece ani”

Articolul precedentPui de căprioară, salvat de polițiștii din Târgu Ocna
Articolul următorRomânia va cumpăra fabrica de zahăr de la Luduș
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.