Unul dintre cele mai recente exemple ale modului în care edilul din Banu Manta folosește proiecte pe care le-a găsit servite de către fosta administrație, pe care doar la nivel declarativ o înfierează cu mânie corporatistă de câte ori poate, dar ale cărei proiecte le folosește pentru a-și hrăni propriul ego și propria imagine, este acela al asfaltării străzilor de pământ care încă mai există în Sectorul 1.
Ce spune pagina de socializare a Primăriei Sectorului 1
„Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a dat luni ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a opt străzi din zona Chitila Triaj. Este vorba de străzi subdimensionate din punctul de vedere al cerințelor actuale de trafic: Poiana Ursului, Buclei, Fiordului, Mamaia, Medrești și Drumul Gării, Eugen Brote și Drumul Lăpuș.”
„Astăzi, după 30 de ani de neputință și nepăsare din partea fostelor administrații locale, asfaltăm și modernizăm zonele defavorizate din Sectorul 1. Modernizarea acestor străzi era absolut necesară, erau simple drumuri de pâmânt, situații incompatibile cu statutul de capitală a unui stat european. Voi verifica periodic dacă aceste lucrări respectă standardele de calitate și prevederile din caietul de sarcini. Ne dorim ca la finalizarea lucrărilor locuitorii Sectorului 1 să beneficieze de toate avantajele asfaltării acestor drumuri: condiții civilizate de locuit, siguranță rutieră și un transport civilizat. Acesta este doar începutul,” a declarat Clotilde Armand.
Lucrările de modernizare a drumurilor constau în asfaltarea sistemului rutier, construirea de trotuare și realizarea canalizărilor pluviale. Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 3,8 milioane de lei cu TVA. Anterior demarării acestor lucrări, au fost elaborate documentații de avizare a lucrărilor de intervenție și documentații tehnice conexe (studiu topografic, studiu geotehnic, expertiza tehnică)”.
Numai că atât comunicatorii Primăriei Sectorului 1, cât și al primăriței uită să spună că proiectul fusese deja licitat de pe vremea fostei administrații. Sabotajul intern constant l-a împiedicat pe fostul primar Tudorache să semneze el ordinul de începere a lucrărilor.
Ce a uitat să ne spună doamna Armand
Povestea începe pe 9 iulie 2019, când consilierii locali din Banu Manta adoptau, și cu voturile USR, HCL 215/09.07. 2019 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivelor de investiții pentru modernizarea sistemului rutier pe străzile Poiana Ursului, Buclei, Fiordului, Mamaia, Medrești, Drumul Gării, Eugen Brot, Drumul Lăpuș Sectorul 1 Bucureşti.
Desigur, doamna Armand este totuși posibil să nu cunoască acest amănunt, pentru că domnia sa tocmai părăsise neînsemnata și prost plătita funcție de consilier local, pentru cea mult mai importantă și mai bănoasă de europarlamentar.
Pentru reîmprospătarea memoriei domniei sale, dar și pentru a repune adevărul în drepturile sale istorice, iată cum a decurs ședința Consiliului Local al Sectorului 1 din 9 iulie 2019:
„Domnul Cristian Marian Neagu – Președinte de ședință: Punctul nr. 38 „ Proiect de hotărâre privind aprobarea principalilor indicatori tehnico- economici aferenți obiectivelor de investiții pentru modernizarea sistemului rutier pe străzile Poiana Ursului, Buclei, Fiordului, Mamaia, Medrești, Drumul Gării, Eugen Brote și Drumul Lăpuș, Sectorul 1 București”. Votați, vă rog! Haideți domnul Goncea, ați votat? Mai avem un vot, vă rog frumos!
Doamna Daniela Nicoleta Cefalan – Secretarul Sectorului 1: Proiectul nr. 38 va fi adoptat în conformitate cu prevederile art.5 lit. cc), art.139 alin.(3) lit.a), art.166 alin. (2) lit. k) și art. 196 alin. (1) lit.a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019
Domnul Cristian Marian Neagu – Președinte de ședință: Unanimitate. Proiectul a trecut”
HOTĂRÂREA A FOST ADOPTATĂ CU UNANIMITATE – 23 consilieri locali prezenți!
Însă, dacă Clotilde Armand ar fi fost de bună credință, nu ar fi putut să-i scape, atunci când a semnat ordinul de începere a lucrărilor, faptul că anunțul de participare pentru procedura de achiziție publică simplificată fusese publicat pe SEAP pe 6 februarie 2020, având ca termen de deschidere a ofertelor data de 2 martie 2020.
Așadar, domnia sa a găsit proiectul gata „servit” și se grăbește să strige că-i aparține in integralitate. Din păcate pentru domnia sa, trebuie să-i aducem aminte că adevărul este puțin diferit și de această dată, plus că, din informațiile noastre se vor asfalta doar șase străzi, pentru că celelalte nu pot fi făcute din cauza blocării PUZ-ului de către… USR SECTOR 1.