Pisica rasa British
Pisica rasa British. Sursa foto: cupisici.ro

O firmă din județul Cluj a cerut anularea unei amenzi aplicate de Protecția Consumatorilor în urma unei sesizări primite din partea unor clienți care au reclamat că au cumpărat un câine și o pisică bolnave, potrivit ziare.com.

Tribunalul Cluj a dat câștig de cauză firmei care se ocupă cu intermedierea vânzării de animale de companie

Clienții firmei au cumpărat o cățelusă rasa Beagle Tricolor și un motan rasa British, reclamând apoi la Protecția Consumatorilor că au fost înșelați deoarece animalele au fost bolnave, pisica murind la patru zile după ce a fost cumpărată. În urma controlului efectuat de către Protecția Consumatorului, firma a fost sancționată cu 5.000 de lei, deoarece „se face vinovată de practici comerciale înşelătoare prin aceea că a livrat consumatorilor animale de companie cu grave probleme de sănătate, probleme care au culminat, în cazul motanului cu decesul acestuia la patru zile de la achiziționare de către client, fapt care i-a determinat pe aceștia să solicite returnarea sumelor achitate pe animalele de companie”. Reprezentanții firmei au semnat procesul verbal, cu mențiunea: „Am luat legătura cu ambii clienți în vederea rezolvării situațiilor create, dar aceștia au refuzat înlocuirea, respectiv achitarea contravalorii animalelor de companie (conf. termeni și condiții agreate)”.

Firma a cerut în instanță anularea procesului-verbal

Primul proces s-a derulat la Judecătoria Huedin, judecătorii menținand sancțiunea, argumentând că „petenta nu şi-a respectat obligaţiile impuse de lege, respectiv de a nu utiliza practici comerciale înşelătoare în relaţia cu consumatorii, consumatorul fiind convins că achiziţionând un produs de pe site-ul petentei va primi un produs conform, va beneficia de asistenţă după vânzare, eventualele reclamaţii urmând a fi instrumentate în mod loial, precum şi că are posibilitatea de a-i fi înlocuit produsul ori de a-l returna şi de a primi înapoi suma achitată, fără costuri nejustificate. S-a remarcat că petenta a livrat consumatorilor două animale de companie cu grave probleme de sănătate, neconformitate care a fost recunoscută de către aceasta doar după insistenţele consumatorilor, respectiv după sesizarea ANPC, iar apoi, s-a prevalat, în avantajul său, de prevederile de pe site, conform cărora garanția este de 3 zile și aceasta se oferă doar în cazul animalelor care suferă de o boală virală, invocând de asemenea lipsa vreunei culpe raportat la faptul că ea doar intermediază vânzarea, nefiind crescător, iar astfel nu răspunde, în aprecierea sa, de calitatea și conformitatea animalelor vândute”, s-a mai arătat în sentința Judecătoriei Huedin. 

Tribunalul Cluj a dat dreptate firmei, magistrații precizând că apelanta nu are ca obiect de activitate vânzarea/livrarea de animale de companie, ci intermedierea unor asemenea operaţiuni, preţul animalului fiind achitat de către client direct vânzătorului, contrar celor reţinute de prima instanţă.

https://zin.ro/23/07/2022/administratie/apc-constantin-cadariu-ministerul-turismului-plaja-nisip/

Articolul precedentScandal după jignirile aduse de Viktor Orban unor români prezenți la Băile Tușnad: Klaus Iohannis și Guvernul, somați să interzică vizitele private ale premierului Ungariei în România
Articolul următorEfectul haosului legislativ din România: Procurorii ajung să întocmească dosare penale, chiar dacă fapta s-a prescris. Codul Penal arată că fostul primar al Sectorului 1 București, Daniel Tudorache, a fost pus sub acuzare pentru o faptă care nu mai poate fi anchetată