România se opune propunerii Uniunii Europene de interzicere a mașinilor pe bază de benzină și de diesel începând cu anul 2035

Uniunea Europeană propune reducerea cu 100 % a emisiilor de CO2 provenite de la maşinile noi până în 2035.

România a solicitat amânarea cu cinci ani a planului Uniunii Europene de interzicere efectivă a vânzării de maşini noi pe benzină şi diesel începând cu 2035. Și Italia, Portugalia, Slovacia şi Bulgaria s-au alăturat acestui demers, având în vedere imposibilitatea vânzării în Uniunea Europeană a mașinilor alimentate pe bază de combustibili fosili după această dată, potrivit antena3.ro.

Uniunea Europeană propune reducerea cu 100 % a emisiilor de CO2 provenite de la maşinile noi până în 2035, lucru care face imposibilă vânzarea autoturismelor alimentate cu benzină sau diesel începând cu această dată

 

Parlamentul European va începe negocierile cu statele membre (Consiliul UE), versiunea definitivă a textului legislativ putând suferi modificări. Documentul face parte din pachetul legislativ european menit să combată schimbările climatice, denumit ”Fit for 55” , obiectiv acestuia fiind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în anul 2030, faţă de nivelul anului 1990, şi atingerea neutralităţii climatice până în anul 2050.

Miniştrii din ţările Uniunii Europene vor să ajungă la o poziție comună săptămâna viitoare, înainte de a discuta pe marginea legii finale cu Parlamentul UE, care a aprobat interdicţia din 2035 în urma votului dat în această lună. Potrivit documentului distribuit în statelor UE, cele cinci ţări au solicitat o reducere de 90% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor până în 2035, obiectivul de 100% urmând să fie stabiit până în 2040. Țările au afirmat că vehiculele utilitare uşoare ar trebui să respecte o reducere de 80% a emisiilor de CO2 până în 2035 şi de 100% până în 2040, în loc de reducerea de 100% până în 2035, propusă de comisie. „Trebuie stabilite perioade de tranziţie adecvate şi adaptate”, se precizează în document.

Un oficial bulgar a declarat că politicile climatice trebuie să țină cont de factori economici şi sociali, cum ar fi „diferenţele semnificative” în ceea ce priveşte puterea de cumpărare la nivelul ţărilor UE

Potrivit Bruxelles-ului, data de 2035 este crucială deoarece durata medie de viaţă a maşinilor noi este de 15 ani, o interdicţie ulterioară făcând imposibilă atingerea nivelului zero de emisii nete până în 2050. Acest obiectiv este vital de realizat pentru evitarea schimbărilor climatice dezastruoase. Unele guverne au sprijinit obiectivul propus pentru anul 2035, dar ministrul german de finanţe a afirmat săptămâna aceasta că cea mai mare piaţă auto din UE nu va fi de acord. Companiile Ford şi Volvo Cars au susţinut public planul, iar Volkswagen îşi propune să nu mai comercializeze maşini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035. Grupurile din industrie, inclusiv Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, s-au opus propunerii, invocând preocupări, printre care se numără şi implementarea incertă a încărcătoarelor. UE negociază o altă lege prin care se cere ţărilor să instaleze milioane de încărcătoare pentru mașini în acest deceniu.

Drepturile femeilor din SUA, limitate printr-o decizie istorică: magistrații au decis interzicerea avorturilor

Advertisement
Articolul precedentGabriela Firea, critici dure la adresa lui Nicușor Dan: Toată Capitala este blocată de un primar general incompetent, fără grijă față de cetățeni și concentrat doar pe postările de pe Internet
Articolul următorNotițele unui elev de 13 ani: ”M-a bătut cu bocancii. Mă face mereu prost”