În urma rezultatelor îngrijorătoare înregistrate la Evaluarea Națională, fostul ministru al Educației cere aplicarea unor măsuri prin care elevii din România să poată avea acces la sisteme de educație de calitate.
De asemenea, Daniel Funeriu este de părere că este encesară dublarea salariilor profesorilor care se implică și care predau în mediul rural.
Afirmațiile vin în contextul în care elevii din mediul rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban la examenele naționale.
Fostul Ministru al Educației: ”E limpede că măsurile „moi” nu funcționează. E preferabil să fii înjurat pentru că eşti autoritar decât să ai pe conştiință milioane de copii cvasi-analfabeți”
Daniel Funeriu insistă pe problemele existente în învățământul din mediul rural și cere inclusiv pedepsirea primăriilor care au abandon şcolar.
Într-un text distribuit pe pagina de Facebook, ministrul a propus următoarele acțiuni:
1) mobilizarea autorităților locale, inclusiv poliția locală şi poliția, pentru şcolarizarea copiilor care nu sunt lăsați/sprijiniți de familii să meargă la şcoală. În paralel cu pedepsirea primăriilor care au abandon şcolar, prin tăierea banilor de la bugetul central. Când încurajarea nu funcționează, statul trebuie să aplice metode coercitive graduale.
2) Dublarea imediată a salariilor profesorilor buni (determinați prin testare (vrei dublare, dai test)) care predau în ruralul dificil.
3) Ducerea cât mai multor copii în şcolile cu rezultate din vecinătate. Estimez că 30% dintre copiii din ruralul dificil pot fi duşi către şcoli mai bune din apropiere.
4) Hrană de bună calitate, gratuită, în şcolile din rural.
Atât profesorii, cât și părinții au un rol deosebit de important în educația elevilor
”Reacțiile aberante la remarcile mele recente la adresa părinților iresponsabili ilustrează clar că, pentru o semnificativă pătură socială, importanța educației şi mecanismele care duc la o educație acceptabilă nu sunt înțelese şi dorite de părinți. Rolul lor trebuie suplinit, şi nu doar de profesori, în sala de clasă.
Încă din 2013, când actuala generație de la EN intra în clasa pregătitoare, atrăgeam atenția că lipsesc la apelul şcolii vreo 30.000 de copii. La EN lipsesc vreo 50.000. Dragă Stat Român: unde ne sunt aceşti copii?”, se arată în textul distribuit pe pagina de Facebook.