Planurile de vacanță în Grecia a peste 1.300 de români s-au năruit în mare parte, după ce agenția de turism la care apelaseră a anunțat pe 17 iunie că își suspendă activitatea.
Agenția de turism organizatoare Mouzenidis Travel Greece a întrerupt prestarea serviciilor în perioada 18 iunie-31 iulie 2021, nu mai puțin de 1.303 de români care urmau să își petreacă vacanța în Grecia fiind păgubiți cu o sumă totală de aproximativ 450.000 euro.
Anunțul oficial a fost făcut de chiar Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), care arată într-un comunicat de presă că s-a autosesizat și că, în continuare, caută soluții. Din ce se precizează în comunicat, este posibil ca agenția din Grecia să fi intrat în insolvență, iar Ministerul încearcă să afle ce s-a întâmplat.
„Prin intermediul unei corespondențe oficiale, la nivel înalt, au fost cerute lămuriri suplimentare în legătură cu măsurile de protecție pentru turiștii români ale căror vacanțe au fost afectate, cu sublinierea pârghiilor legale prin care guvernul elen poate interveni în deblocarea crizei, și transmiterea unei poziții ferme, în ceea ce privește declararea insolvenței operatorului economic.
Dacă ipoteza este adevărată și Mouzenidis Travel Greece și-a declarat insolvența, românii păgubiți ar putea beneficia de protecție. Facem apel la agențiile de turism intermediare din țară, partenere Mouzenidis Travel Greece, care au facilitat achiziționarea vacanțelor, să acorde în continuare asistență clienților afectați și le mulțumim, pe această cale, pentru inițiativa lor, ca răspuns la criză, de a plăti din efort propriu contravaloarea serviciilor către aceleași destinații ori altele, în conformitate cu opțiunea turiștilor, sau chiar de a returna banii.
În contrapartidă, MEAT va sprijini demersurile întreprinse pentru recuperarea sumelor achitate către agenția de turism elenă.
Precizăm că pe măsură ce dialogul cu autoritățile din Grecia avansează, vom reveni cu informații”, a transmis MEAT.
În urmă cu 2 zile, compania elenă anunța pe pagina de Facebook că pandemia le-a afectat serios toate activitățile și că, în lipsa unui sprijin guvernamental, nu au reușit să se redreseze.
„Pentru a ne putea continua lupta și a ne concentra pe ceea ce trebuie să facem, pe obiectivele, programul de reluare a continuității afacerilor, trebuie să întrerupem imediat serviciul clienți, să ajustăm modul în care operăm și să începem procesul de reconstrucție a grupului.
Faptul că anul acesta, în perioada de vară a anului 2021, în piețele în care operăm în proporție de 90% și în principal pe piața rusă, continuă să se aplice măsuri restrictive, fără a se elibera niciun zbor comercial dinspre Rusia, a contribuit și mai mult la această decizie.
Cu scopul de a restaura operațiunile și de a ne achita datoriile, ducând această luptă singuri, noi, din păcate, nu avem de ales.
… în curând compania noastră va anunța toți creditorii noștri despre programul rambursării datoriei”, se arată în postare.