Deputatul Bogdan Huțucă (PNL) a anunțat că, din 1 ianuarie 2022, nu se vor mai plăti taxe de trecere pe podurile de la Cermavodă – Fetești și Giurgeni – Vadu Oii, după ce proiectul depus în urmă cu trei ani a fost adoptat de Comisia pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților, relatează presa locală Replica Online. Huțucă a precizat că votul final va fi dat de plenul Camerei Deputaților
„Am depus în Parlament acum trei ani un proiect de lege care anulează taxa peste podurile dunărene. Am arătat că nu este corect ca unii dintre noi să plătim suplimentar aceeaşi taxă, pentru că oricum plătim rovinieta! De aceea, de la 1 ianuarie 2022, românii care trec peste podurile Cernavodă – Feteşti şi Vadu Oii-Giurgeni nu vor mai plăti această taxă! M-am luptat pentru adoptarea acestei legi și atunci când era în opoziție dar și după ce PNL a ajuns la guvernare. Cred că este o victorie pentru toți dobrogenii care folosesc aceste poduri, pentru românii care merg la mare, dar și pentru antreprenorii din zonă. România are nevoie de investiţii majore în infrastructură şi guvernul liberal va face aceste investiţii cu bani europeni, cu finanţare din PNRR şi cu bani de la bugetul de stat”, a spus Bogdan Huțucă, deputat PNL și președinte al Organizației Județene Constanța.
Ministrul Drulă respinge această idee
De partea cealaltă, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a declarat, joi, că eliminarea taxei de pod de la Fetești-Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii, propusă de PNL, „ar văduvi bugetul Companiei de Autostrăzi de 150 de milioane de lei” și a avertizat că suma respectivă, necesară pentru întreținerea Autostrăzii 2, va trebui „compensată” din altă sursă.
„S-a spus că ar fi o dublă taxare. Același lucru se petrece și în alte state europe, ca de exemplu Austria. Eliminarea taxelor ar văduvi bugetul CNAIR de 150 milioane de lei – 120 milioane lei pe an la Fetești și 30 de milioane la Giurgeni – Vadu Oii. Am cerut amortizat pe 5 ani investițiile în autostrada A2 pentru a o ține funcțională și se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani încasați se întreține autostrada. În acest moment, cu un buget dificil din cauza crizei economice, nu cred că este oportună eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumurile reparate. Și am discutat și în coaliție”, a declarat Drulă joi la Iași. Acesta a mai precizat că forma de taxare „ar trebui compensată din altă parte”, adăugând faptul că „lucrurile pot funcționa mai eficient, dar dincolo de asta întreținerea drumurilor costă mult în toate statele europene.”
Drulă: „Se trece de la taxarea pe timp, la taxarea pe distanță”