Miercuri diminieață, 24 noiembrie, circulația feroviară în stația căi ferate Balota, județul Mehedinți, a fost închisă din cauza deraierii a trei vagoane cu lemne. Conform Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA, accidentul s-ar fi produs la intrarea în stație, în timpul manevrelor de cuplare a locomotivei.
De asemenea, trenul de marfă ce aparține operatorului privat Cerfesped, cu 26 de vagoane încărcate cu lemne, circula în relația Curtici-Sfântu Gheorghe.
Trei vagoane cu lemne au deraiat
Conform comunicatului CFR SA, deraierea vagoanelor s-a produs pe linia 4, iar personalul specializat al SRCF Craiova a intervenit cu utilaje necesare repunerii pe șină a vagoanelor și eliberarea gabaritului pentru reluarea traficului feroviar.
De asemenea, SRCF Craiova a asigurat transportarea pasagerilor cu mijloace auto pe relația Drobeta Turnu Severin- Prunișor, până la finalizarea intervențiilor din stația Balota unde a avut loc accidentul.
În documentul citat, reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA își cer scuze pentru întârzierile care se vor înregistra în circulaţia trenurilor pe raza Regionalei CF Craiova, urmare producerii acestui eveniment.
Cerfesped și transportul de marfă în România
„Personalul feroviar va colabora permanent cu reprezentanţii operatorului de marfă şi va asigura tot suportul tehnic necesar pentru repunerea pe şină a vagoanelor şi restabilirea circulaţiei în condiţii normale de trafic”, a prezizat Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, relatează ziare.com.
Reamintim că cele trei vagoane cu lemne aparțin operatului Cerfesped. Compania datează din 2006, iar în prezent se află în primii 8 operatori feroviari de transport marfă din România.
De asemenea, compania are ca principal client deservit Grupul EP Rail, serviciile fiind prestate cu un parc de locomotive propriu. Totodată, Cerfesped are convenții de colaborare cu operatori feroviari pentru transportul de marfă din Bulgaria, Ungaria, Ucraina și Serbia.
În urmă cu 8 ani, CFR Marfă a fost pusă în vânzare din cauza datoriilor acumulate de-a lungul anilor. Suma cerută în acea perioadă a fost de 61 de milioane de euro, deși valoare vagoanelor a fost de peste 200 de milioane de euro.
Ministrul Drulă propune ca CFR Călători să primească un ajutor de stat de peste 43 milioane de euro